Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauska muisto lapsuudesta

Vierailija
13.01.2010 |

naapurissa asui rikas perhe, heidän lapset ostivat Polakka nimistä leipää lähikaupasta. Itse olin aina kateellinen kun he ostavat Polakkaa, kun me vaan tehtiin itse sämpylöitä. Kunnes eräänä päivänä minulle selvis et tuo hieno Polakka leipä olikin tavallista ranskanleipää.

jee

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me lapset kerättiin käpyjä ja taas lenkkiä grilliin.

Vierailija
2/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina jonkun kaverin piti seistä edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aina kade kun kavereilla oli ranskanleipää, meillä ei moista pullaa juuri koskaan... Ja me oltiin se rikas perhe.

Vierailija
4/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupasta aina siivutettua makkaraa joko gotleria tai lauantaita, me vaan palana oli nääs halvempaa

Vierailija
5/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöty muita karkkeja kuin merkkareita ja lauantaipussin hedelmäaski. ei kai ollut muita

ja tietysti lakupiippuja

Vierailija
6/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan ystävän perheen auton(iso amerikkalainen farmari) joka oli niin hieno ja iso. Todellisuudessa iki vanha ja kamalan ruosteinen, mutta kun oli ihan amerikkalainen.

Vierailija
7/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräämään aina sunnuntaina pulloja. maastopuvut oli päällä ja vanha range rover oli autona, kuin armeijassa.

minunkin piti naapurin tytön kanssa kitkeä aina kasvimaata

Vierailija
8/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka satoi ja oli kylmää. Sateella muka oli lämpöisin vesi, ei se siltä tuntunut.

Vierailija
9/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöksi, vaatteet ja meikit. Sitten laitettiin soittamaan meidän ovikelloa, äiti ei tunnistanut omaa poikaansa :)

Vierailija
10/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn/sosiaalisen aseman tiesi melko tarkkaan aina siitä mitä ruisleipää talossa syötiin.

Duunarit kävivät E-kaupassa missä oli Leivon ruisleipää, keskiluokka K-kaupassa ja söi Myllyn leipää. :)

Vierailija
11/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ruokana verilettuja. Kaikilta valui puolukkahillo suupielistä, se näytti ihan vereltä.

Mä jouduin istumaan rangaistuksena välitunnin ruokalassa kun en niitä syönyt ja keittäjä oli vihanen kun joutui keittämään mulle kaurapuuroa.

Vierailija
12/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen auton kyytiin ja ihastelin sen jälkeen miten ladassa oli ihanan leveä ja tasainen takapenkki.

Meillä oli yleensä omassa henkilöautossa takapenkillä kaikki 4 lasta, joten sihen verrattuna mikä vaan olis ollu väljä.

Vierailija
13/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivän ja voin, oltiin olevinamme hienostoa edes kerran viikossa

Vierailija
14/14 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin lapsi. Meillä oli myös perheessä isä, äiti,3 lasta, 2 tosi isoa koiraa ja yksi pikkukoira. Mahto olla näky kun kylille lähdettiin, ja ahtauduttiin kaikki sisälle siihen "syöksysämpylään" :D Toinen iso koira mahtui sentään takakompsuun (takaikkunalauta pois), mutta toinen oli takapenkillä ja pieni varmaan etupenkillä sylissä... Nyt mietin, miksi herranjumala niitä rakkeja piti joka paikkaan raahata mukana !!! :DDDDD Tunnelma oli hyvinkin tiivis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi