Kampaajien selityksiä osaamattomuuteen?
Kuinka moni teistä on saanut kuulla ihme selityksiä kampaajilta kun eivät ole handlanneet työtään kunnolla ja hiustyöt ei ole onnistunut juuri teidän päässä???
Itselle kävi näin että olin 7vk raskaana ja menin ottamaan permistä,kiharat eivät pysyneet 1kk kauempaa ja syy oli kuulemma raskaudessa...hei haloo,hiuksissani oli ehkä tyvessä alle 2cm hiusalue johon raskaus oli vaikuttanut.Eihän hius tiedä että oletko raskaana vai ei joten ei raskauden pitäisi vaikuttaa kiharoiden kestoon...aaaargh!
Mitä teille muille on selitetty kun ei olla jossain onnistuttu??
Kommentit (32)
Kitos linkistä,siellä oli myös harmaantumisesta,kopsaan sen tähän:
Sisäisistä syistä johtuvan rasituksen/ikääntymisen merkit:
Melanosyytit - Solut, jotka tuottavat hiuksen melaniinia, hidastavat vähitellen melaniinin tuotantoa, jolloin melaniinien määrä hiuksissa vähenee ja hius alkaa vähitellen muuttua valkoiseksi/harmaaksi. Kun tämä prosessi alkaa, sitä ei voida pysäyttää millään keinolla, koska se on osa luonnollista ikääntymistä. Eurooppalaisilla harmaantuminen alkaa keskimäärin 34 ikävuoden vaiheilla ja 50 ikävuoteen mennessä noin 80%:lla on edes muutamia harmaita hiuksia.(1) Noin 70 ikävuoden vaiheilla jopa 50% eurooppalaisista on täysin valkohiuksisia. Tupakoitsijoiden on havaittu, harmaantuvan 4 kertaa todennäköisemmin, kuin tupakoimattomien. Lisäksi, melanosyytit hiuksissa ovat niitä, jotka suojaavat hiuksia auringon haitalliselta ultraviolettisäteilyltä.
Mulle kaikki kampaajat on kyllä sanoneet, että mulla on erittäin hyväkuntoinen tukka, vaikka on luonnonkihara. Tukka on ohut, ja siksi ne ei osaa sitä leikata eikä värjätä. Ei se ole edes suomalaisen värinen, kun on ihan tummanruskea. Hiuksia on kuulemma hirveän paljon. Siis kampaajat ei edes tiedä sitä, mikä on suomalainen hiuslaatu, huomaan. Ellei se sitten ole vain tuota ohuutta. - 7
Mulle kaikki kampaajat on kyllä sanoneet, että mulla on erittäin hyväkuntoinen tukka, vaikka on luonnonkihara. Tukka on ohut, ja siksi ne ei osaa sitä leikata eikä värjätä. Ei se ole edes suomalaisen värinen, kun on ihan tummanruskea. Hiuksia on kuulemma hirveän paljon. Siis kampaajat ei edes tiedä sitä, mikä on suomalainen hiuslaatu, huomaan. Ellei se sitten ole vain tuota ohuutta. - 7
Luonnonkihara koetaan vaikeaksi leikata. Mutta ammattitaitoisen kampaajan pitäisi siihen kyetä.
T: Kampaaja
Minulla kans luonnonkiharat hiukset ja en ole vielä löytänyt kampaajaa joka osaisi niitä käsitellä oikein,juuri noiden leikkausten yms sellaisten suhteen.Jos pyydän kampaajaa värjäyksen päätteeksi korostamaan föönillä luonnonkiharia niin tuloksena on yleensä hamppukasa jota on vaikea kotona setviä,jos kotona itse korostan kiharia niin ovat aina ojennuksessa hyvinvoivan näköisiä.Toivottavasti vielä joskus löydän kampaajan joka osaa tätä kuontaloa käsitellä eikä aina tuputa suoristamista
Ja se ei ole kiinni siitä, mikä kohta tukasta on kasvanut raskauden aikana ja mikä ei. Kihartuminen on kiinni hiuksen muodosta. Esim. häpykarvat ovat muodoltaan litteämpiä ja siksi kiharia.
Tästä löytyy kyllä tietoa, kun vähän etsii.
En siis väitä, etteivät kampaajat mokailisi joskus, ihmisiähän hekin ovat, mutta ap:n tapauksessa selitys on aivan totta. Raskaana olevan ei pidä ottaa permanenttia, koska tulosta ei voi ennustaa.
olisi tahallaan pilannut permiksen.
öööööhhh....taitaa jollakin hermot........öööööh
t.ap,päivän naurut taas :D
Mitä tuo "ööööhhhh just" tarkoittaa?
ööööh,just=tarkoittaa kakkosen kommenttiin ihmetetystä kun ihmiset luulee oikeasti aikalailla kaikkea omituisuutta koskien hiuksiaan ja sen laitoin juuri sen takia kun nykyään täällä av:lla pitää olla otsikko eikä jaksa aina keksiä mitään ihmeellistä...mutta hauska huomata että moni ärsyyntyi/ärsyyntyy siitä ja keksii päässään ties mitä teorioita minusta :)
Pikkasen jäi mietityttämään kampaajan sanat, jonka luona viimeksi kävin..
Pyysin siis josko hän voisi leikata jonkun aivan erilaisen mallin kuin mikä minulla oli, ja kerroin vielä tarkemmin millainen se oli ollut, kun oli kasvanut jo reilusti yli. Kampaaja leikkasi käytännössä tismalleen saman, lyhensi vaan reilusti. Sitten kun kysyin vinkkiä miten voisi laittaa vähän eri tavalla, tai vaihtaa ilmettä, niin kampaaja totesi kuivasti, että "no, eipä näitä nyt oikeen voi leikata mitenkään muuten, ja noimpa se oikeestaan vaan täytyy se jakaus laittaa, tai voithan sä laittaa sen keskelle päätäkin."
Siis oikeasti!! Minun hiuksia ei kuulemma voi, eikä kannata oikeen muuten leikata kuin yhdellä tavalla..Kylläpä antoi asiantuntevan kuvan itsestään, ja voi olla varma, että oli viimeinen kerta kun siihen puljuun eksyn, oli nimittäin vielä varmasti kaupungin kallein!
Niin, ja kerrottakoon vielä, että minun hiukseni olivat pituudeltaan jo harteille juuri ylettyvät..että ei todellakaan niin lyhyet, että olisi ollut vaikea tehdä mallin muutos!
Pikkasen jäi mietityttämään kampaajan sanat, jonka luona viimeksi kävin..
Pyysin siis josko hän voisi leikata jonkun aivan erilaisen mallin kuin mikä minulla oli, ja kerroin vielä tarkemmin millainen se oli ollut, kun oli kasvanut jo reilusti yli. Kampaaja leikkasi käytännössä tismalleen saman, lyhensi vaan reilusti. Sitten kun kysyin vinkkiä miten voisi laittaa vähän eri tavalla, tai vaihtaa ilmettä, niin kampaaja totesi kuivasti, että "no, eipä näitä nyt oikeen voi leikata mitenkään muuten, ja noimpa se oikeestaan vaan täytyy se jakaus laittaa, tai voithan sä laittaa sen keskelle päätäkin."
Siis oikeasti!! Minun hiuksia ei kuulemma voi, eikä kannata oikeen muuten leikata kuin yhdellä tavalla..Kylläpä antoi asiantuntevan kuvan itsestään, ja voi olla varma, että oli viimeinen kerta kun siihen puljuun eksyn, oli nimittäin vielä varmasti kaupungin kallein!
Niin, ja kerrottakoon vielä, että minun hiukseni olivat pituudeltaan jo harteille juuri ylettyvät..että ei todellakaan niin lyhyet, että olisi ollut vaikea tehdä mallin muutos!
ammattitaitoiselle kampaajalle ja pitäkää se kun löydätte sellaisen :-) Eikä ilman suosituksia minnekään vaan kokeilemaan.. :)
öööööhhh....taitaa jollakin hermot........öööööh
t.ap,päivän naurut taas :D