Onko totta käsimatkatavara rajoituksista lentokoneessa?
kuka tietää varmasti? että saa ottaa 2 litraa nestemäistä tavaraa? sehän on aika paljon?
onko rajoitukset yhtiökohtaisia?
Kommentit (17)
ja sieltä yhdistettiin neuvontaan ja siellä sanottiin että saa ottaa 2 kg. nesteitä per naama.
Ota nyt tästä nyt selvää kun sinuilla lukee jotain muuta.
ap.
1 litran pussiin max 2 litraa 100ml pakkauksissa
Mutta aikuisella saa olla se litran muovipussi ja siellä ei saa olla yli 100ml pakkauksia. Eikä sinne juotavaa laiteta vaan kosmetiikkaa, lääkkeitä.
Normaali aikuinen ei voi turvatarkastuksen läpi viedä esim. juotavia nesteitä. Sairaalla hyvä olla lääkarin selvitys asiasta, jos pitää juotavaa kuljettaa. Turvatarkastuksen jälkeen voi sitten ostaa nesteitä (esim. vesipullo) koneeseen vietäväksi. (Ulkomaisilla kentillä usein portilla vain joku automaatti mistä juotavia saa, kun turvatarkastus lähellä porttia).
Yskänlääkepullo yli 100ml voi olla erikseen, mutta siitä kannattaa ottaa resepti mukaan.
Koskaan en ole tota 2 lirtaa kuullutkaan.
ilmailulaitoksella ja vaihde yhdisti turvaneuvontaan ja siellä sanottiin että 2 litraa saa ottaa. Todella omituista..
ap.
ilmailulaitoksella ja vaihde yhdisti turvaneuvontaan ja siellä sanottiin että 2 litraa saa ottaa. Todella omituista..
ap.
Ei todellakaan saa. Alle desin kaikki pakkaukset. Puolen litran limsapullo, avaamatonkaan ei käy. Pilttipurkit ok.
tarkastin se siltä virkailijalta ja hän sanoi että ei ole litra vaan 2 litraa.
Ilmeisesti joku ulkoistettu asiakaspalvelu.
ap.
Kuinka pitkälle matkalle menet käsimatkatavaroiden kanssa? Jos litran verran kosmetiikkatuotteita ei riitä?
jos aikoo huolehtia itsestään ja olla edustava reissulla, hiustenhoitoaineet, lakat, kasvovedet ja voiteet.. minä ainakin tarvitsen kaikki nuo vaikka olisi kyseessä parin päivän reissu.
jos aikoo huolehtia itsestään ja olla edustava reissulla, hiustenhoitoaineet, lakat, kasvovedet ja voiteet.. minä ainakin tarvitsen kaikki nuo vaikka olisi kyseessä parin päivän reissu.
Ne on sitten laitettava ruumaan.
Minä asun Keski-Euroopassa ja lentelen aika usein Suomeen ja muutenkin Euroopassa. Teen asiat helpoksi: käsimatkatavarana on vain läppärilaukku ja käsilaukku. Ainoat nestemäiset tavarat siellä ovat kertakäyttöpiilolinssit, joita laitan muutamia varuiksi. Kaikki muut ruumaan, kosmetiikka mukaan lukien.
Miksi ihmeessä sitä vettä esimerkiksi pitää viedä turvatarkastukseen, kun se sinne pitää jättääkin? Jos nyt niin kovaa janottaa niin voihan sitä ostaa turvatarkastuksen jälkeen ja reittilennoilla joka tapauksessa saa litkiä ihan tarpeeksi - eikä maksa mitään.
Minä haluan nähdä sen, joka pakkaa 2 l nesteitä 1 l pussiin.
Lennettiin lomalennolla suoraan Kuopiosta kohteeseen ja ajattelin automaattisesti ostaa juotavaa koneeseen turvatarkastuksen jälkeen. Hehheh. Ostettiin sitten koneesta, mutta ärsyttää se rahan kanssa pelaaminen ja silkka kiristys (tilattuun ateriaan ei kuulu minkäänlaista juomaa tipan tippaa)
on tämä laukkusuma-ongelma, joten en minäkään ottaisi muuta kuin käsimatkatavarat. Voi mennä matka pilalle muuten..
Minä asun Keski-Euroopassa ja lentelen aika usein Suomeen ja muutenkin Euroopassa. Teen asiat helpoksi: käsimatkatavarana on vain läppärilaukku ja käsilaukku. Ainoat nestemäiset tavarat siellä ovat kertakäyttöpiilolinssit, joita laitan muutamia varuiksi. Kaikki muut ruumaan, kosmetiikka mukaan lukien.
Miksi ihmeessä sitä vettä esimerkiksi pitää viedä turvatarkastukseen, kun se sinne pitää jättääkin? Jos nyt niin kovaa janottaa niin voihan sitä ostaa turvatarkastuksen jälkeen ja reittilennoilla joka tapauksessa saa litkiä ihan tarpeeksi - eikä maksa mitään.
Lue Finavian nettisivuilta, siellä tietoa.