Sänkyasiaa kanssasisaret!
Onko kenelläkään kokemusta siitä, että luopuu kokonaan parisängystä? Siis olen ajatellut, että luopuisimme kun lapset tarvitsevat omat huoneet ja huone, josta tulisi meidän vanhempien makuuhuone on liian pieni ja aulamainen parisängylle? Ajattelin tilalle kahta yhden hengen runkopatjasänkyä, jotka päivisin toimisivat aulamaisessa huoneessa ikään kuin sohvina. Miltä kuulostaa? Olemme olleet yli 20 vuotta yhdessä, emme koskaan ole halunneet nukkua kiinni toisissamme, seksi sujuu muuallakin hyvin, siihen emme parisänkyä tarvitse.
Kommentit (2)
Kyllä minä tunnen montakin pariskuntaa, jotka nukkuvat peräti eri huoneissa, kuka mistäkin syystä. Okei, joukossa on niitäkin, joilla oikeasti suhde on pelkkää kaveruutta, eivät siis harrasta seksiä keskenään eivätkä rakasta toisiaan siten, kuin puolisoa tulisi rakastaa (näin sanovat itse). Sitten on niitä perheitä, joissa isi nukkuu omassa huoneessaan ja äiti pienten lasten kanssa, koska nukkumisjärjestelyt ovat näin kaikille parhaat juuri sillä hetkellä. Muutama sellainenkin pariskunta on, joissa toinen puolisoista kuorsaa niin jumalattomasti, ettei toinen voi edes kuvitella nukkuvansa tämän kuorsaajan vieressä. Sitten on pariskunta, jotka ovat hyvin onnellisia ja rakastuneita, joiden seksielämä vaikuttaa olevan aika vilkasta (ainakin jouduin vähän turhan läheltä sitä todistamaan kuopukseni ristiäisissä, siihen perustan tämän väitteeni), mutta he nukkuvat eri sängyissä, vaikkakin samassa huoneessa. Nainen ei kuulemma osaa nukkua/pysty nukkumaan, kun mies "kiehnää" kyljessä, ja miehen mielestä on tärkeämpää nukkua hyvin, heidän molempien, kuin väen väkisin änkeä siihen parisänkyyn yhdessä.
Että ihan vaan ap mietit niin, mikä on teille paras ratkaisu. Jos teidän perheessä ei tälle ratkaisulle ole mitään vastaväitteitä, niin siitä vaan.
pitää nukkua samassa sängyssä, ystävini vanhemmat eivät nukkuneet ja kaverini oli koko ajan pelossa että eroavat kun ei enää sen mielestä tykänneet toisistaan.. no ero kyllä tuli, mutta on mielestäni hyvä lapsille tulevaisuudessakin tietää että pariskunnat nukkuu samassa sängyssä, niin ja ystäväni oli silloin 17 että ei mikään ihan pikkuinenkaan =)