Työttömät, miks helvetissä te suostutte työkkärin orjakaupan työelämävalmennustöihin?
Just teidän pässien takia työnantajat eivät koskaan tule oikeasti palkkaamaan ketään kun aina löytyy näitä idiootteja, jotka tulevat ilmaiseksi työharjoitteluun tai työelämävalmennukseen ja saavat palkakseen sen kulukorvauksen 9€/pv.
Kiitti vaan vitusti te ilmaista työtä tekevät.
Kommentit (23)
Niin kyllä niihin pakotetaan. Se on karenssi jos ei suostu. Minulle on sanottu näin suoraan. Niin pitkään kun on liiton rahoilla saa olla rauhassa.
Pakko saada rahaa jostain. Ei sillä sossun tuella lapsia elätetä.
älä nosta tukea vaan elä itsekustanteisesti sisi.
Sairasta on se että terveet ihmiset on kotona tekemättä mitään ja elää muiden ansioiden varassa. Ja asenne on että ei vaan tarvitse kun ei huvita. Kaiken rahan eteen pitää jotain tehdä ellei ole lapsi, vanhus tai todella sairas.
Hoidin hommani kunnialla, sain pelkkää kiitosta ja nautin työstäni (alalle oli harrastuneisuutta ja vähän koulutustakin, pärjäsin hyvin tiukkojenkin asiakkaiden kanssa). Joka päivä tuli asiakkailta positiivista palautetta, ajattelin että nyt tärppäsi niin alan kuin työpaikankin suhteen...paskanmarjat. 6kk ilmaista työtä firmalle, joka sai ansiostani kymmeniä uusia asiakkaita, käteen lyötiin kiitoskortti ja suosittelukirje. Seuraava harjottelija aloitti ensi viikolla.
Tämä jäi ainoaksi työharjoittelukseni. Kun hain töitä myöhemmin, näytin tietenkin suositukset ja kun niistä selvisi että olin tehnyt työtä (pakon edessä) ilmaiseksi, niin työnantajan kiinnostus palkata minut muuttui: "oletko oikeutettu palkkatukeen?", oli ensimmäinen kysymys. Hain tavallista vakipaikkaa ja joka ikinen kerta minulle päädyttiin tarjoamaan alle minimipalkan olevaa bruttoa (kokopäivätyöstä vajaa tonni), milloin milläkin nimikkeellä. Joka kerta kieltäydyin, mutta kotona pääsi itku. "Miten voi olla tavallisen, kunnollisen ihmisen niin helvetin vaikeaa löytää töitä??"
Nyt olen masennuksen vuoksi työkyvyttömänä, työkkärissä on merkintä kohdallani että eivät tarjoa yhtään mitään koulutuksia tms. vaan saan vain olla rauhassa. Kyllä on sairas yhteiskunta, ei voi muuta sanoa!