Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, miks helvetissä te suostutte työkkärin orjakaupan työelämävalmennustöihin?

Vierailija
12.01.2010 |

Just teidän pässien takia työnantajat eivät koskaan tule oikeasti palkkaamaan ketään kun aina löytyy näitä idiootteja, jotka tulevat ilmaiseksi työharjoitteluun tai työelämävalmennukseen ja saavat palkakseen sen kulukorvauksen 9€/pv.

Kiitti vaan vitusti te ilmaista työtä tekevät.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä että moni osallistuu, jos vaihtoehto on työttömyysturvan evääminen ja karenssi. Onko tätä jotenkin vaikea tajuta? Systeemissä on vikaa.

Vierailija
2/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoriso, alle 25v eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarvitsevat työkokemusta työllistyäkseen. Eiköhän oikea suunta möykätä ole työnantajat.

Vierailija
5/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kaikkien suostuttava toimenpiteisiin, tänä vuonna laki vielä tiukkeni. Nini, että toimenpiteessä tai rahattomana. Kumman sinä valitsisit?

Vierailija
6/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA aikaisemmin, jos puoliso oli töissä, ei saanut edes peruspäivärahaa (nykyään kai saa sen.) Etkö itsekin menisi työelämävalmennukseen, jos vaihtoehtona olisi kotona olo ilman rahaa/pienemmällä rahalla?

Vierailija
7/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muutenhan niiden pitäis palkata oikeita työtekijöitä tekemään SAMAT työt oikealla palkalla.

Otan vaikka karenssin ja haen rahat elämiseen sossusta ennemmin kuin orjaksi alan.

Vierailija
8/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ohjataan. En tosin aikoihin ole ollut. Joskus nuorena olin työvoimapoliittisen kurssin kautta työharojittelussa suurlähetystössä ulkomailla. Sain ulkomaanpäivärahasta puolet + ansiosidonnaista. Ihan kiva :-)

Vierailija
9/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk:n jälkeen -40% perusnormista.

Vierailija
10/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen 560€ ja se 180€/kk menis työmatkakuluihin ja ruokailuihin. Mutta työnantajien onneksi teitäkin idiootteja löytyy, jotka 9€/pv tekevät 7h 5pv viikossa.

Ja työkkäri pakottaa osallistumaan orjatyöhön vasta kun 2 vuotta työttömyyttä tulee täyteen ja yleensä silloin joutuu kurssille eikä mihinkään ilmaistyöhön.

Vierailija
11/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnu missään, jätetään vaan yksi lehti tilaamatta pariksi kuukaudeksi tai yksi baarireissu väliin.

Orjaksi en ala.

Vierailija
12/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltuani pitkään työttömänä. Kun soitin siitä ja sanoin ettei kannata kun hoitomaksuakin menee ja matkat maksaa niin kerrottiin että karenssia tulee jos ei sinne yritä päästä. Varmaahan ei koskaan ole kun haastatteluun otetaan useita.

Päiväkodissa työtön on lisäkätenä, ei vastuullisena ja lasten kanssa ei saa jättää yksin työllistettyä sen enemmin kuin harjoittelijaakaan.

Päiväkoti ei voi esim. laskea retkelle lähtöä sen mukaan että on työllistetty ryhmässä, koska työllistetyn, kuten harjoittelijan jne. poissaolo ei saa näkyä, ovat ylimääräisinä vaikka töitä tekevätkin. Retkelle lähtee työllistetty mukaan, mutta hänellä ei ole juuta eikä jaata retken toteutuksen kanssa. Hän on vain mukana ja auttaa mitä pystyy.

Ja ainakin mitä päväkotiin tulee, niin oikeasti siellä tarvitaan se yksi työntekijä lisää, mutta kunat laittavat työllistetyn tai muun alipalkalla.

Päiväkodissa työllistetystä on kuitenkin hyötyä esim. vaatteiden laittamisessa, kattauksessa ym. mikä ei ole vastuullista, kuten lasten hoito ja kasvatus on.

Jos työllistetyllä on kouutusta kuten usein on, maksaisivat palkan kun tuntuu että melkein samat työt tekee työllistetty vakihenkilökunnan kanssa.

Eräs kirjasto ilmoitti ettei olisi voinut olla auki normaalisti ilman työllistettyjä, työntekijät olivat pakkolomilla laman aikaan ja työllistettyjen avulla pystyi oleman auki normaalisti. Laittoivat kirjat hyllyyn jne.

Vierailija
13/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli valtio, kunnat, srk:t on ihan politiikkana, että jonkun sihteerin paikka täytetään ottamalla 4 krt vuodessa 3 kk harjoittelija. Ensin niille lupaillaan työllistymismahdollisuuksia ja perehdytystä, sitten jätetään sompailemaan yksinään ja kun raha loppuu, seuraava on jo tilattu. Ja vakihenkilöstö sitten hoitaa sotkut, joita kokematon tietenkin tulee tekemään.

Eli vaikuttaa lainsäätäjään tai työnantajan moraaliin!

Vierailija
14/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut hakea työpaikkaa itse. Oli masennusta jne. Työkkäri hommasi paikan. Raha oli sivuseikka, koska miehenkin tuloilla pärjäsimme.

Vierailija
15/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennusaikana tein hankesuunnitelman, hankin siihen rahoituksen ja ohjausryhmän - ja sillä hankkeella sitten työllistin itseni. Ei se aika todellakaan hukkaan mennyt.

Vierailija
16/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄÄn ei tehtäis- kunhan sossu (eli me )maksaa...

Vierailija
17/23 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Just teidän pässien takia työnantajat eivät koskaan tule oikeasti palkkaamaan ketään kun aina löytyy näitä idiootteja, jotka tulevat ilmaiseksi työharjoitteluun tai työelämävalmennukseen ja saavat palkakseen sen kulukorvauksen 9€/pv. Kiitti vaan vitusti te ilmaista työtä tekevät"

HÖLÖ HÖLÖ ! Ilman palkattomia työharjottelupaikkoja eivät esim. opiskelijat pääsisi suorittamaan harjoitteluaan ja valmistuisi.

Ilman harjoittelua on myös mahdoton saada tötiä. Olin itse työharjoittelussa ja työllistyin samaan paikkaan heti kun harjoittelu loppui ja siellä olen ollut jo muutaman vuoden!!

Meilläkin ollut työttömiä harjoitteluissa ja he ovat päässeet hyviin paikkoihin töihin koska ovat osoittaneet olevansa ahkeria ja luotettavia eikä vaan laiskoja työttömiä.. ETTÄ NÄIN!!

Vierailija
18/23 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pässimpi olin sikäli, että mua ei edes kukaan pakottanut, vaan itse hakeuduin... Pässi mikä pässi, mutta tyytyväinen pässi :)

Vierailija
19/23 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska halusin kokemusta alasta, jolta minulla ei ole koulutusta (muuta koulutusta kyllä löytyy). Halusin nähdä ja kokea käytännössä kyseisen alan töitä, ennen kuin haen sitä opiskelemaan. Kyllä kannatti! Olin kaiken lisäksi paikassa puoli vuotta ihan omasta vapaasta tahdostani! ;)

Lisäksi sain 5€:lla (/pvä) korotettua työmarkkinatukea, kun osallistuin työllisyyttä edistävään toimenpiteeseen tms. ja vielä se veroton 9€ päivässä päälle. Matkat kuljin pyörällä (0€) ja eväät otin aina kotoa mukaan.

Olen tyytyväinen kokemukseeni :)

Vierailija
20/23 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus taas huijataan.

Tuttavani valmistui siivoojaksi eikä saanut työtä mistään. Ilmoitti sitten työkkäriin, että työkokemuksen vuoksi haluaisi vaikka kunnalle päästä jonnekin kouluun siivoamaan.

Ajatteli, että pääsisi sitten ihan töihinkin sitä kautta, kun tulisi tutuksi.

Häntä käytettiin puoli vuotta röyhkeästi hyväksi. Koulun kaksi vakisiivoojaa oletti, että hän tekee ihan saman ja enemmänkin kuin he, jotka saavat palkkaa. Pompottivat oikein kunnolla, kasasivat kaverilleni liikaa töitä, ettei millään ehtinyt säädetyssä työajassa sitä tehdä.

Ja sitten huusivat ja haukkuivat. Ja menivät itse kahville.

Aina, kun kunnassa tuli siivoojan paikka auki (kolme kertaa tuon harjoittelun aikana), kaverini haki sitä. Mutta ei kai kunta häntä palkannut, kun kerran oli jo töissä ilmaiseksi!

Lopulta kaveri luovutti ja sai sitten töitä yksityisestä siivousfirmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi