Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian rimmaavat nimet?

Vierailija
12.01.2010 |

Voi kun en löydä parempaa nimeä kuin Eero, isoveli on Aaro. Kuulostaisiko tyhmältä? Ei ole tarkoitus hakea rimmaavia nimiä, mutta nuo olisi parhaat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ne kieltämättä rimmaavat mutta ei liian rimmaavat minun mielestäni. Makuasia.

Vierailija
2/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein luen IP-lehtien lööpit, että salkkarimielikuva on väistämätön. Mutta sillä tässä taidettiinkin haluta hämmentää.

Muuten kävis mun mielestäni ihan hyvin, koska ei niitä silti sekottaa voi toisiinsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma on nimiä täynnä, miksi antaa noin samanlaiset?

Vierailija
4/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian lähellä olevat nimet, kun ne vaan kerta kaikkiaan olivat tyttöjen ja poikien nimistä kaikkien kauneimmat : ) Hyvin on pärjätty.

Vierailija
5/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilalle vaikka

Arttu

Erkka

Ilari

Oskari

Tommi

Vierailija
6/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastaan oman makuni mukaan suoraan eli minusta on sekä liian samanlaiset että viittaa liikaa Salkkareihin.

Vierailija
7/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun vaan sais miehen hyväksymään Einon, mutta kun ei, kuulemma liikaa leimautunut pappojen nimeksi. Minun mielestäni se olisi melkeinpä parempikin kuin Eero. Kiitos muistakin ehdotuksista, kiitollisena ottaisin niitä vielä lisääkin vastaan.

Vierailija
8/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuure

Severi

Mitro

Mirko

Antto

Aarni

Arsi

Atro

Atso

Erno

Jiri

Lari

Karri

Okko

Sampo

Kaarlo

Asser

Vierailija
9/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistäkin. Näistäkin monia on pohdittu, mutta ongelma on se, että perinteisiä, tavallisia, ei kuitenkaan liian yleisiä miesten nimiä on kovin vähän.

Toivoisin, että kaikki ajattelisivat niin kuin jotkut vastaajat, että nehän ovat tavallisia nimiä ja erottuvat kyllä tarpeeksi. Kiva kun sai kuitenkin rehellisiä kommentteja laidasta laitaan!

Vierailija
10/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri

Iivo

Otto tai

Roope?

Kyse on siitä, pidättekö niitä itse häiritsevän samanlaisina. Itse pidän, enkä siksi antaisi, mutta jos samanlaisuus ei haittaa teitä, niin antakaa ihmeessä Eero.

Vierailija
11/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta taidan olla vähemmistössä...

Vierailija
12/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo Salkkari-asia on aivan tuntematon. Mutta taidan olla vähemmistössä...

Vierailija
13/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap arvelitkin, tuossa on vähän liikaa Tiku ja Taku -meininkiä.

Vierailija
14/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero ja Aaro tuskin enää lapsuusaikojen jälkeen liikuskelee koko ajan samoissa porukoissa, joten ei heistä puhuta samassa lauseessa kuin sukulaisten kesken.

Vierailija
15/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne vähän tiku ja taku noin parina mutta mitäpä siitä sitten, on tiku ja takukin hyvin pärjänneet. Eikä ne lapset ole siamilaiset kaksoset ja suurimman osan elämästään liikuskelevat erillään etteivät he ole "Eero ja Aaro" kuin lyhyen jakson elämästään ja lähinnä sukulaisille, varsinkin jos on ikäeroa sen verran että ovat eri kaveriporukoissa jo lapsena.

Vierailija
16/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi pöllömpää olisi antaa jollekin nimeksi esim. Eero Eerola...

Vierailija
17/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastauksista! Kaikki kalenterinimet olen käynyt läpi useaan kertaan, ja mm. mainitut Erkka, Oskari ja Ilari olen huomioinut. Silti Eero tuntuisi omimmalta. Mietin vain, saisinko ja saisiko lapset aina kuulla hymähtelyjä nimistä.

Vierailija
18/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole ainakaan koskaan tullut vastaan ketään jota olis kiusattu tai katsottu pahasti siksi että on sisarusten kanssa samanlaiset nimet, kun molemmat nimet on kumminkin ihan tavallisia perusnimiä. Joku tuttu voi ehkä kuopuksen nimen kuullessaan vähän mielessään hymähtää että olisit nyt vähän erilaisen nimen valinnut mutta ihmiset pääsee todennäköisesti siitä yli hyvissä ajoin ennen kuin vauva on siinä iässä että edes tajuaa mikä hänen nimensä on. Ja lapset keskenään ei tollasia mieti.

Todennäköisempi "vaara" on on se että tuttavat sekoittaa lasten nimet toisiinsa, varsinkin jos ipanat on yhtään samannäköisiä.

Vierailija
19/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupu, hupu, lupu sisarukset!

Vierailija
20/23 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisin veljeksille, vaikka hyviä nimiä erikseen ovatkin.

Entäs Elmo tai Erno?

Pitääkö sen löytyä kalenterista? Käykö joku muu kalenteri, esim. ortodoksinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän