Liian rimmaavat nimet?
Voi kun en löydä parempaa nimeä kuin Eero, isoveli on Aaro. Kuulostaisiko tyhmältä? Ei ole tarkoitus hakea rimmaavia nimiä, mutta nuo olisi parhaat.
Kommentit (23)
usein luen IP-lehtien lööpit, että salkkarimielikuva on väistämätön. Mutta sillä tässä taidettiinkin haluta hämmentää.
Muuten kävis mun mielestäni ihan hyvin, koska ei niitä silti sekottaa voi toisiinsa
maailma on nimiä täynnä, miksi antaa noin samanlaiset?
liian lähellä olevat nimet, kun ne vaan kerta kaikkiaan olivat tyttöjen ja poikien nimistä kaikkien kauneimmat : ) Hyvin on pärjätty.
Tilalle vaikka
Arttu
Erkka
Ilari
Oskari
Tommi
niin vastaan oman makuni mukaan suoraan eli minusta on sekä liian samanlaiset että viittaa liikaa Salkkareihin.
Voi kun vaan sais miehen hyväksymään Einon, mutta kun ei, kuulemma liikaa leimautunut pappojen nimeksi. Minun mielestäni se olisi melkeinpä parempikin kuin Eero. Kiitos muistakin ehdotuksista, kiitollisena ottaisin niitä vielä lisääkin vastaan.
Tuure
Severi
Mitro
Mirko
Antto
Aarni
Arsi
Atro
Atso
Erno
Jiri
Lari
Karri
Okko
Sampo
Kaarlo
Asser
Kiitos näistäkin. Näistäkin monia on pohdittu, mutta ongelma on se, että perinteisiä, tavallisia, ei kuitenkaan liian yleisiä miesten nimiä on kovin vähän.
Toivoisin, että kaikki ajattelisivat niin kuin jotkut vastaajat, että nehän ovat tavallisia nimiä ja erottuvat kyllä tarpeeksi. Kiva kun sai kuitenkin rehellisiä kommentteja laidasta laitaan!
Lauri
Iivo
Otto tai
Roope?
Kyse on siitä, pidättekö niitä itse häiritsevän samanlaisina. Itse pidän, enkä siksi antaisi, mutta jos samanlaisuus ei haittaa teitä, niin antakaa ihmeessä Eero.
Mutta taidan olla vähemmistössä...
Minulle tuo Salkkari-asia on aivan tuntematon. Mutta taidan olla vähemmistössä...
ap arvelitkin, tuossa on vähän liikaa Tiku ja Taku -meininkiä.
Eero ja Aaro tuskin enää lapsuusaikojen jälkeen liikuskelee koko ajan samoissa porukoissa, joten ei heistä puhuta samassa lauseessa kuin sukulaisten kesken.
Onhan ne vähän tiku ja taku noin parina mutta mitäpä siitä sitten, on tiku ja takukin hyvin pärjänneet. Eikä ne lapset ole siamilaiset kaksoset ja suurimman osan elämästään liikuskelevat erillään etteivät he ole "Eero ja Aaro" kuin lyhyen jakson elämästään ja lähinnä sukulaisille, varsinkin jos on ikäeroa sen verran että ovat eri kaveriporukoissa jo lapsena.
Sitäpaitsi pöllömpää olisi antaa jollekin nimeksi esim. Eero Eerola...
Kiitokset vastauksista! Kaikki kalenterinimet olen käynyt läpi useaan kertaan, ja mm. mainitut Erkka, Oskari ja Ilari olen huomioinut. Silti Eero tuntuisi omimmalta. Mietin vain, saisinko ja saisiko lapset aina kuulla hymähtelyjä nimistä.
Ei mulle ole ainakaan koskaan tullut vastaan ketään jota olis kiusattu tai katsottu pahasti siksi että on sisarusten kanssa samanlaiset nimet, kun molemmat nimet on kumminkin ihan tavallisia perusnimiä. Joku tuttu voi ehkä kuopuksen nimen kuullessaan vähän mielessään hymähtää että olisit nyt vähän erilaisen nimen valinnut mutta ihmiset pääsee todennäköisesti siitä yli hyvissä ajoin ennen kuin vauva on siinä iässä että edes tajuaa mikä hänen nimensä on. Ja lapset keskenään ei tollasia mieti.
Todennäköisempi "vaara" on on se että tuttavat sekoittaa lasten nimet toisiinsa, varsinkin jos ipanat on yhtään samannäköisiä.
En laittaisin veljeksille, vaikka hyviä nimiä erikseen ovatkin.
Entäs Elmo tai Erno?
Pitääkö sen löytyä kalenterista? Käykö joku muu kalenteri, esim. ortodoksinen?
on ne kieltämättä rimmaavat mutta ei liian rimmaavat minun mielestäni. Makuasia.