Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten en ole ennen tajunnut tätä asiaa riisin keittämisestä...

Vierailija
12.01.2010 |

Siis en ole tajunnut, että riisin voi tosiaan keittää tomaattimurskassakin.. Siis yhdessä ohjeessa oli, että sipuli ja valkosipuli kuulotettiin ja sit kuulotettiin riisit siinä samalla sit joukkoon tomaattimurska ja vettä vähän ja kanaliemikuutio. Sit loppuvaiheessa lisättiin vielä maissia. Tuli muuten oikeesti hyvää ja vähän erilaista. En tajua, miten en ennen ole tajunnut noin simppeliä juttua, jolla saa vaihtelua ruokaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisiko tarkemman ohjeen, esim. riisin määrän?

Vierailija
2/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusin tuon vasta vähän aikaa sitten. Mutta olen huono tekemään näin, koska olen kauhean epävarma riisin ja nesteen suhteesta. Eli kuinka paljon esim. sitä tomaattimurskaa tarvitaan siihen riisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo tarvittavan nesteen yhteismäärän riisipurkin kyljestä. Sitten katsoo että paljonko deseissä sulla sitä tomaattia on (tölkissä on noin 2,5 dl, pahvitetroissa vähän enemmän tai vähemmän)ja panee loput vettä. Tomaatin määrä ei ole niin tarkkaa, mutta yksi tölkillinen tetrallinen on ok. Loput siis vettä.

Jos tuntuu siltä, että tomaatissa on kovin paljon kiintoainetta ja veden määrä meinaa loppua kesken, niin sitähän on helppo lisätä vähän keittämisen loppuvaiheessa.

Vierailija
4/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 sipuli

1 valkosipulinkynsi (vois laittaa vaikka enemmänkin..)

1rkl öljyä

2dl pitkäjyväistä riisiä

400g tomaattimurskaa

4dl vettä

1kanaliemikuutio

200g maissia

3rkl hienonnettua persiljaa

Kuulota sipulit pannulla ja lisää joukkoon riisi. Kääntele, kunnes öljy kiillottaa riisin. Lisää tomaattimurska, vesi ja liemikuutio. Anna kypsyä 20min välillä sekoittaen. Lisää loppuvaiheessa joukkoon maissit.

Mä tein niin, että mulla oli 500g tomaattimurska ja laitoin summamutikassa vettä. Riisiä oli 2,5dl. Vettä jouduin vähän lisäämään loppuvaiheessa. Ja lopussa lisäsin maissit ja annoin olla vielä jonkun aikaa ja hellan otin pois päältä kun se oli vielä vähän sellasta "vetistä" ja jätin hetkeksi vetäytymään. Sillä aikaa paistoin kanapihvit. Tai aloin vissii paistaan niitä jo vähän ennen =) Mutta siis hyvää oli joak tapauksessa ja en tajua miten en ole aikasemmin tajunnut noin simppeliä ideaa...

Vierailija
5/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse heitän vbroilerikeittoon sekaan vaan...

ja nuudelin sekaan kannattaa paistaessa laittaa kananmunaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän