Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne vastuutonta juoda alkoholia kun talossa on lapsia?

Vierailija
11.01.2010 |

Niin kuin otsikkokin kertoo niin onko mielestänne vastuutonta juoda alkoholia kun lapset on kotona?

Kyse ei ole mistään perseiden vetämisestä, mutta toki sellaisesta juomisesta ettei auton rattiin ole menemistä.

Esim. viininmaistelu tuttava pariskunnan kanssa tai ihan hyvä ruoka ja juoma ystävien kesken. Ladsten mentyä nukkumaan sitten vähän enemmän sitä juomaa, mutta siinä määrin kuitenkin että tajutaan missä mennään eikä huudella yms.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuutonta, moraalitonta ja äärimmäisen typerää.

Vierailija
2/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi sauna olut ok, mut jos haluut ryypätä vie lapset hoitoon! mitä jos sattuu jotai???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kohtuullisuus elämässä yleensäkin on paikallaan, kaikki fanatismi on pahasta suuntaan tai toiseen. Minusta normaalia alkoholinkäyttöä voivat lapset nähdä, kunhan se ei aiheuta heille ongelmia tai vanhemmat eivät ole "kännissä".

Vierailija
4/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tässä pitäisi vastata.

Vierailija
5/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan aika useinkin alkoholia. Kylläkin lähinnä olutta, vaikka se monen mielestä onkin enemmän "ryyppäämistä" kuin hieno viininmaistelu..

Vierailija
6/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kyse on siitä, että illanvieton yhteydessä otetaan pari, kolme lasillista viiniä. Hieman suhteellista kai tietysti se, mitä perseiden vetäminen itse kullekin tarkoittaa...

Vierailija
7/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeseeni tietysti vaikuttaa se että äitini oli/on alkoholisti ja meidän lasten ollessa pieniä joi tosi usein. Kerran tuli sanomaan 10 kertaa hyvää yötä kun oli niin kännissä ettei muistanut jo käyneensä. Teini-iässä sai aina kotiin tullessa miettiä onko sammuneena pöntölle vai tuleeko turpaan.

Meillä ei juoda kotona ollenkaan jos lapset kotona. Mies saa juoda korkeintaan 2 olutta, jos rupee maistumaan enemmän saa häippästä muualle juomaan. Mulle tulee siitä niin kuvottava olo, varmaan niin pahat traumat tms. etten kestä mitään tissuteluita. Itsekin toki käyn kavereiden kanssa ravintoloissa joskus bailaamassa mutta kotona juopottelua en siedä.

Vierailija
8/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin kai tekee omat ratkaisunsa, mutta en itse näkisi mitään pahaa HYIN KOHTUULLISESSA alkoholin nautiskelussa. Itse me olemme kyllä tehneet siltikin siten, että aina on toinen vanhempi ajokunnossa. Eikä se toinenkaan kyllä ikinä "vedä lärvejä".....

Vierailija
9/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiprakka/humala ei ok.

Meillä juodaan useinkin punkkua esim. ruuan kanssa, mutta vain lasillinen (tällä tarkoitan keski-eurooppalaista annosta eli 1 dl) tai kaksi.

Tai sitten lasi shampanjaa tervetuliaisiksi illanistujaisissa. Tai lasi sherryä illalla kirjaa lukiessa.

Olen viimeksi ollut humalassa yliopistovuosina. Yhden lasillisenkaan (edelleen se n. 1dl) jälkeen en mene auton rattiin.

Vierailija
10/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
11/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenki koko alkoholi joutais pannaan.

Jos hankit lapsia niin luovu viinasta. et ota enää pisaraakaan tai lapset huostaan.

Mihin te sitä alkoholia tarvitte. Juokaa limsaa!!

Säälittävää opettaa lapsille alkoholin juontia. ei kuulu edes klulttuurin niin miksi se on niin pakollista?

Vierailija
12/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsia haittaa lässytystä tässä ketjussa varmasti harrastaa vain ne joiden omissa kotioloissa ei ole ollut rankasti päihteitä käyttäviä vanhempia/vanhempaa.

Vierailija
13/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jyrkkiä mielipiteitä, jotka kertovat valitettavasti suomalaisten kieroutuneesta suhteesta viinaan.

Minä asun Keski-Euroopassa sikäläisen mieheni kanssa ja kyllä meillä alkoholia juodaan silloin kun huvittaa, ruuan kanssa tai ilman ja myös, kun lapset on kotona. Kotona myös on aina viiniä ja olutta. En tunne yhtäkään täkäläistä perhettä, jossa moisia edes mietittäisi. Toki on muuten ihmisiä tai vanhempia, joille alkoholi ei maistu. Mutta se onkin jo toinen asia se.

Vierailija
14/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea arvata mitä täällä ollaan mieltä..

Huonot ihmiset juo viinaa, hyvät ei jne.. Jokainen tekee oman tuntonsa mukaan ja kantaa omat ristinsä. Juot jos juot, jos sattuu jotain luultavasti kadut että joit jos ei mietit, että olipa mukavaa.. Elämä on! Ja sellasen joka ei juo on helppo sanoa että et tietenkään juo, kaiken maailman niuhottajia riittää joka lähtöön.. Vetäisitte tekin niuhot joskus kunnon perseet niin ei ahdistais niin paljoa!!!

Vierailija
15/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei ole mitään iloa siitä että näkevät vanhemmat humalassa.

Vierailija
16/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei ole mitään iloa siitä että näkevät vanhemmat humalassa.

Kannattaakin aloittaa tissuttelu jo aamusta ja antaa mennä hissukseen koko päivän, niin ei tule sellaseen känniin, että lapset huomaisi. No, autolla nyt ei saisi enää ajaa mutta kulkeehan taksit tarvittaessa :)

Vierailija
17/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut tätä suomalaisten ajattelumaailmaa, että alkoholi on yhtä kuin perseet. Itse olen puoliksi etelä-eurooppalaisesta perheestä ja meillä on aina juotu viiniä ruoan kanssa ja vieraille on tarjottu alkudrinkkiä, pieni lasi likööriä yms. Meillä lapsilla ja ylipäänsä toisen kotimaani ihmisillä on hyvin terve suhtautuminen alkoholiin enkä tunne montakaan ystävää sieltä, joka olisi eläissään juonut itseään kunnolla humalaan edes. Toisin onm täällä Suomessa - joskus saan oikein selitellä, että miksi minun ei ole tarve juoda alkoholia kuin vettä mahdollisimman nopeasti ennen baariin lähtöä!

Vierailija
18/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humaltuminen lasten läsnäollessa ei ole ok.

Vierailija
19/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut tätä suomalaisten ajattelumaailmaa, että alkoholi on yhtä kuin perseet. Itse olen puoliksi etelä-eurooppalaisesta perheestä ja meillä on aina juotu viiniä ruoan kanssa ja vieraille on tarjottu alkudrinkkiä, pieni lasi likööriä yms. Meillä lapsilla ja ylipäänsä toisen kotimaani ihmisillä on hyvin terve suhtautuminen alkoholiin enkä tunne montakaan ystävää sieltä, joka olisi eläissään juonut itseään kunnolla humalaan edes. Toisin onm täällä Suomessa - joskus saan oikein selitellä, että miksi minun ei ole tarve juoda alkoholia kuin vettä mahdollisimman nopeasti ennen baariin lähtöä!

rattijuoppouteen? Tai korkeampi promilleraja?

Vierailija
20/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kovin paljon löysempää euroopan alueella. Olin juuri käymässä sveitsissä kun siellä promilleraja laski 0,5:een (muistaakseni näin). Narinaa kuului siitä, miten ei voi enää ajaa kotiin ravintolaillallisen jälkeen.

Suhtautuminen on mielestäni löysempää, muutaman lasillisen jälkeen on ihan ok lähteä ajamaan. Olen ollut pöytäseurueessa, jossa alkuun juotiin shampanjaa, ruuan kanssa useita eri viinejä ja lopuksi vielä liköörit ja konjakit - tämän jälkeen seurueen jäsenet lähtivät perhekunnittain autoilla kotiin - kuskit eivät juoneet vähempää kuin muutkaan. Ja asia oli kaikille ihan normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi