Voiniko kieltäytyä perhetyöntekijästä, koska mulla ei ole varaa maksaa käynneistä?
Enkä ala missään toimeentulotukiluukulla perhetyönlaskujen takia ravaamaan. Maksaa 4,40€/käynti ja mulle ollaan tukkimassa perhetyöntekijää 2/krt/vk.
Kommentit (37)
Vai meinasitko, että se perhetyöntekijä tulee väkisin ovesta sisään?
joka on kyllä tervetullut meille, mutta yhtään laskua en maksa enkä yhtään käyntilomaketta laskua varten allekirjoita.
jos sossu haluaa etta perhetyöntekijä meillä käy, niin sossu myös hoitaa asian niin että mun ei tartte ensimmäistäkään laskua nähdä.
Yleensä täällä aina valitetaan ettei kunnilla ole enää työntekijöitä perheitä auttamaan, vaikka tarve olisi suurikin. Ja mitenkään arvostelematta perheesi taloutta, 8 euroa kuulostaa todella edulliselta kaksi kertaa viikossa saadusta avusta. Tosin
olin itsekin siinä luulossa, että perhetyöntekijät ovat ilmaisia, johan tuollaisessa maksussa kaikenmaailman käsittelykulut lähenevät 4 euroa.
10e/ alle 4tunnin käynti ja 20e/ yli 4 tunnin käynti!
... yhteiskunnan eri hoitotahojen asiakkaita, kun eivät saa apua, kun se vielä olisi ollut mahdollista. Ja se valinta vasta kalliiksi tulee sulle ja mulle. Siis maksa muutama euro!
Voimaannuttamisharjoituksista tai muista palikkatesteista tuo on liian kova hinta.
tee muuta kuin käy kyyläämässä meillä, ei hoida lapsia, ei siivoa, ei ulkoile lasten kanssa, yms. oikeasti hyödyllistä. En ala kyyläämisestä maksamaan, vaikka saa meille tulla vaikka joka päivä.
Ja se 8,8€x 4 on iso raha kun eletään köyhyysrajalla muutenkin.
Huomenna soitan sille ls-sossulle ja sanon että en ota perhetyöntekijää jos mun pitää ensin itse maksaa lasku ja sit hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea. Tässä on muutakin tekemistä kuin täyttää tt-hakemuksia ja ravata sossussa.
jostain perhetyontekijasta on... Noin niinkuin reaalimaailmassa.
Eli ei todellakaan ap ole ensimmäinen tai ainoa, joka on niin tehnyt.
miksiköhän ovat sulle perhetyötä tarjonneet ?
Ottaisit vastaan ja järkkäisit itselles vapaata siksi aikaa kun on lasten kanssa. Ja kyllähän ne käyttävät tenavat ulkonakin ja saisit sen ajan tehdä mitä vaan. Ota ihmeessä tarjhottu apu, eihän toi edes maksa juurikaan ja soita ja kysy jos saatkin sen vaikka ilmaiseksi ns. ennaltaehkäisevänä lapsityönä
ei tartte meille kotiin laittaa. Sossu saa luvan maksaa ne suoraan, ilman että mun tarttee tehdä mitään.
ja miksi sellainen määrätään joillekin?
ja tarkkailee. Raportoi virastossa.
sen saa hyvin sovittua, niin siitä ei välttämättä tule laskua ollenkaan. Meillä oli sovittavissa asia, kun tarvittiin akuutisti perhetyöntekijää!! Itse hän oli puhunut ylemmälle portaalle, että ei laskuttaisi meitä! Kannattaa kysästä kaikki mahdollinen, koska riippuu aina tilanteesta!! Meillä kuului perhetyöntekijän hommiin lasten ulkoiluttaminen ja ruuanlaitto. Siivoamista eivät nykyään tee. Mulle riitti se, että sain ite käydä jossain ihan yksin tai sitten nukuin RAUHASSA! Mutta ne tarpeethan on ihan yksilöllisiä!!
Ei ollut mitään hyötyä, kun ei tehnyt mitään. Ei katsonut lapsien perään, ei tehnyt ruokaa tms. Istui vain ja jutteli, että "miltä se vanhemmuus ja arki tuntuu?". Mä en ymmärrä, mitä apua siitä muka on, että joku tulee juttelemaan kotiin. Jos haluaa jutella, sitä mielummin juttelee jossakin muualla, kun ei oo lapset kaikkea kuulemassa.
Mun mielestä perhetyöntekijöiden pitäisi jotain tehdäkin, esim. ulkoilla/leikkiä lasten kanssa jne, jotta siitä jotain hyötyä olisi.
miksi tuollainen määrätään? Onko perheen oloissa silloin jotain todella pahasti vialla? Jos on, miksi siitä työntekijästä voi kuitenkin kieltäytyä? Miksi perhetyöntekijän tulee ulkoiluttaa lapsia, miksei vanhemmat ulkoiluta itse? Sama koskien siivousta jne.
etta saisi hoitoapua, kun vanhempi on sairaana, yksi lapsista on sairas tms.
Mutta tosiaan kuka siihen paalle enaa kaipaa jotain tyhjanpaivaista keskustelua.
Mutta ei ls-perhetyö kyllä asiakkaalle pitäis mitään maksaa
Jos on siis "lastensuojelullinen" tukitoimi. Kummallista...Oletkohan käsittänyt ihan oikein? Eli on siis perhetyöntekijä eikä esim. kodinhoitaja?
Mutta kysymykseesi: Voit kieltäytyä.