Abortti ei saisi olla edes vaihtoehto
miten aikuinen ihminen voi tulla tahtomattaan raskaaksi?! ihmettelen.
Toki ehkäisy voi pettää, mutta sitten kannetaan seuraukset. Ja se ehkäisyn pettäminen on todella pieni %, mutta sitä käytetään usein tekosyynä, koska se helppo syy.
Kommentit (71)
Jos on tapahtunut niin hirvittävä asia, että on joutunut raiskauksen uhriksi ja tästä tullut raskaaksi. Eikö muka silloinkaan abortti ole vaihtoehto? Minusta on..
..ajattelin minäkin. Ja voitte uskoa jos kantaa perinnöllistä geeniä niinkuin minä joka voi aiheuttaa lapselle kehiitysvamman. Olen käynyt pitkän ja rankan vuoden lapseni kanssa kyseisen asian tiimoilta. Päivääkään en vaihtaisi pois, mutta en olisi varma jaksaisinko saman uudelleen jos saisin tietää että myös seuraavalla lapsella olisi sama vamma (perinnöllisyys 25%). Olisiko sekään oikein että lapsi saa vanhemmat jotka eivät henkisesti jaksaisi.
Sen kerran annan itselleni anteeksi ja armahdan itseni. Toista kertaa en tulisi sitä tekemään. Joten aina tuoa teoria "matalasta kynnyksestä" ei päde. Joskus on vain valittava kahdesta vaikeasta jompikumpi.
tama Nicaraguasta kertova linkki (abortti on vastoin lakia Nicaraguassa KAIKISSA olosuhteissa) jos kielipaanne riittaa...
http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/report/shocking-abortion-ban…
sanoi sen miten vain.
olen itse lapseton tahtomattani ja kai siksi nämä "hukkaan heitetyt" lapset pistävät vihaksi.
toiset eivät voi halutessaan saada ja toiset heittävät hukkaan.
onnea ja iloa muutenkaan ihmisille tasapuolisesti jaeta. Joku saa lapsia, joku ei. Elämä ei ole tasapuolista.
siitä, että kärsit lapsettomuudesta. Mutta miten se, että joku muu ei saisi tehdä aborttia (vaikkapa raiskauksen tai insestin uhri, tai nainen joka sairastaa syöpää), voisi auttaa sinua?
sanoi sen miten vain. olen itse lapseton tahtomattani ja kai siksi nämä "hukkaan heitetyt" lapset pistävät vihaksi. toiset eivät voi halutessaan saada ja toiset heittävät hukkaan.
ikävä juttu, mutta sinun mielipide ei abortista murhaa tee, sanoi sen miten vain. mene eduskuntatalon eteen vaikka heiluttelemaan kylttiä, josko laittaisivat asiaasi ettenpäin..
miten aikuinen ihminen voi tulla tahtomattaan raskaaksi?! ihmettelen. Toki ehkäisy voi pettää, mutta sitten kannetaan seuraukset. Ja se ehkäisyn pettäminen on todella pieni %, mutta sitä käytetään usein tekosyynä, koska se helppo syy.
Ikävä kyllä mä tunnen pari sellaista äitiä, joiden olisi kannattanut tehdä abortti. Ai miksi? No koska ne lapset elävät HELVETISSÄ!
EDES VAIHTOEHTO, eikö se muka muuttaisi suhtautumista ehkäisyyn ja seksiin?
että ei tiedä olevansa raskaana, siis ehkäisy on pettänyt, ja onkin tullut otettua alkoholia vaikka vähän reippaamminkin? Eikö silloinkaan saisi teidän mielestä tehdä aborttia?
Ja ihan turha alkaa lässyttämään, että ei sitä alkoholia pitäisi muutenkaan juoda. Useimmat ihmiset eivät pidä alkoholinjuontia mitenkään moraalittomana.
sanoi sen miten vain.
olen itse lapseton tahtomattani ja kai siksi nämä "hukkaan heitetyt" lapset pistävät vihaksi.
toiset eivät voi halutessaan saada ja toiset heittävät hukkaan.
Vaikka joku abortoi tai jättää abortoimatta, ei se sun tilannetta miksikään muuta. Sama juttu kuin syömään kehottaminen vedoten kehitysmaiden lapsiin. Ei niillä ole mitään yhteyttä toisiinsa. Lisäksi olet itsekäs. Jos sinun tilanteesi olisi toinen ja sattuisitkin sen eteen, että joutuisit pohtimaan aborttia, olisit todennäköisesti toista mieltä. Mutta niin paljon näyttää olevan ihmisiä, joille oma napa edustaa universaalia totuutta asioista.
miten aikuinen ihminen voi tulla tahtomattaan raskaaksi?! ihmettelen. Toki ehkäisy voi pettää, mutta sitten kannetaan seuraukset. Ja se ehkäisyn pettäminen on todella pieni %, mutta sitä käytetään usein tekosyynä, koska se helppo syy.
..laittavia naikkosia...ehkäisy petti..haha..hah..sitten vaan aborttia tekemään
jonka tietää ettei voisi tehdä , oli tilanne mikä tahansa! sitä ette tunnu ymmärtävän.
EDES VAIHTOEHTO, eikö se muka muuttaisi suhtautumista ehkäisyyn ja seksiin?
joko laillisesti tai laittomasti. Perehdy mihin tahansa aineistoihin, jotka kertovat tilanteesta, joissa abortti on kielletty.
Aborttikielto lisäisi pelkoa ja pahoinvointia sekä henkilökohtaisia tragedioita. Vai olisitko tyytyväinen, jos 15-vuotias tyttäresi menehtyisi tai menettäisi vaikka pelkästään kohtunsa puoskaroidun abortin takia? Olisiko se oikein?
niin kuin luullaan. Pääryhmä ovat 24-34 vuotiaat. Se pistää miettimään... kun tekee kerran abortin, kynnys tehdä se toistamiseen, matala. uusinta abortit yleisiä. ei taida löytyä ketään joka olisi tehnyt abortin "vain kerran". aborttia käytetään ehkäisynä!
Ei yhtään, joka olisi tehnyt abortin vain kerran??? Haloo, pahvi!
Joo, itse olen tehnyt sen kerran ja oli todella vaikea päätös.Toivon todella, etten koskaan joudu uudestaan samaan tilanteeseen.
Ja muuten, missä maailmassa te abortin vastustajat oikein elätte? Ettekö oikeasti näe miten paljon tässä maailmassa on lapsia, joiden elämä on pelkkää kärsimystä?
paitsi ehkä sinä itse. Jos raskaus sinulle hengenvaarallinen, mikset ole tehnyt sterilisaatiota? kerro se minulle
minä en ainakaan tee sairaudestani huolimatta sterilisaatiota. Kas kun lääketiede kehittyy hurjaa vauhtia sairauteni saattaa olla helposti hoidettavissa lähitulevaisuudessa. Nyt jo pysyn lääkityksen ansiosta hyvässä kunnossa. Valitettavasti ko. lääkitystä ei voi käyttää raskauden aikana.
syynä vain haluttoman miehen pakottamiseksi isyyteen!
Onneksi suomessa on mahdollisuus naisen päättä itse tehdäkkö lapsi vai ei. Tuskin abortti on suurimmalle osalle helppo päätös ja tuskin siihen kukaan suunnittelee joutuvansa. On vain tilanteita mihin lapsi ei sovi, tai lapsi on niin vammainen/sairas, ettei hänen elämän laatunsa olisi hyvää syntymän jälkeen. On niin helppoa arvostella muiden ratkaisuja kun ei itse joudu elämään siinä samassa tilanteessa.
Joutumalla raa`an väkivallan uhriksi. Siis raiskatuksi tai insestin uhriksi. Vai kuulutko niihin jotka ajattelevat, että raiskatuksi joutuminen on naisen oma vika?
Sen sijaan valehtelu (kukaan ei tee aborttia vain kerran jne.) ei auta, vaan toimii ajamaasi asiaa vastaan.