Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten syntymäpäivät (ei pyöreät vuodet)

Vierailija
11.01.2010 |

Miten juhlitte omia syntymäpäiviänne, kun kyseessä ei ole pyöreät vuodet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hienolta!

Vierailija
2/18 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakku + muuta löytyy pöydästä. Vieraina ainakin omat vanhemmat ja siskon perhe. Ystäviä, serkkuja, tätejä myös jos aikatauluun sattuu sopimaan. Ketään ei koskaan erikseen kutsuta, vaan kaikki automaattisesti tietävät, että ovet on avoinna ja kakkukahvit tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain välissä ennen tai jälkeen synttäreiden käyn ostamassa itselleni jotakin kivaa, ihanaa ja yleensä hemmetin turhaa, ihan vaan synttärini kunniaksi. Siskoni saattaa soittaa ja toivottaa hyvää syntymäpäivää, muuten kukaan ei edes muista, milloin mun synttärini on - ei mieheni eikä lapseni, jotka tosin ovat vasta pieniä joten eivät voikaan muistaa koko asiaa. Mieheni puolestaan on sitä mieltä, että "äidit ei juhli syntymäpäiviä", ei kuulemma juhlinut hänenkään äitinsä (niin, satun tietämään ettei juhlinut ainakaan lastensa nähden). Lisäksi meidän nuorimman lapsen synttärit on muutama päivä mun synttäreiden jälkeen, ja viime vuonna mieheni kertoi, että mun synttäreitä olisi ihan typerää juhlia, kun on ne lapsenkin synttärit, ja eihän siinä nyt ole mitään järkeä juhlia monia synttäreitä peräjälkeen.

Vierailija
4/18 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ketään kutsuta... Olisi lapsellista kutsua!

Ihan oman perheen kesken vaan, ei tulisi mieleenkään esim anoppia tms kutsua.

Vierailija
5/18 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheeni lisäksi vanhempani sekä siskoni tulevat kahville. Anoppi, appiukko ja miehen veli ja sisko perheineen käyvät myös kahvittelemassa. Tällainen tapa on yleinen suomenruotsalaisissa perheissä. Aina tavataan kun on mahdollisuus!

kuvittelin sen olevan kotoisin Karjalasta, siirtolaisten lapsi kun olen.

Vierailija
6/18 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole 20v-päivän jälkeen synttäreitä,olen nyt 27

Vierailija
7/18 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivon ehkä kakun, ihan vain siksi, että lapsetkin pääsevät vähän herkuttelemaan.

Ei tunnu luontevalta kovasti juhlia omia vuosipäiviään enää näin "vanhana". Ei ole mitään tarvetta siihen. Mielestäni omien synttäreiden juhlinta on lasten ja nuorison homma, mutta kun aikuiseksi tulee, merkityksen luulisi jotenkin vähenevän.

Vierailija
8/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksi ystäväni pitää isot juhlat joka syntymäpäivänään. Minusta se on hieman outoa.

Vierailija
9/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa aina jonkun lahjan. Ei mitään suurreellista, mutta jonkun korun tai hajuveden tai vastaavaa. Ehkä vie ulos syömään. Muuten ei juhlita. Joku ystävä saattaa kortin laittaa.

Vierailija
10/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe muistaa jollain lahjalla, lapset ovat yleensä tehneet omia korttejaan, halivat ja pusivat. Joiltain ystäviltä ja joiltain sukulaisilta tulee kortti/tekstarionnittelu.

Vierailija
11/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheeni lisäksi vanhempani sekä siskoni tulevat kahville. Anoppi, appiukko ja miehen veli ja sisko perheineen käyvät myös kahvittelemassa. Tällainen tapa on yleinen suomenruotsalaisissa perheissä. Aina tavataan kun on mahdollisuus!

Vierailija
12/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakku on joka kerta! Mutta mun syntymäpäivä sattuu kätevästi yhteen juhlapyhään, että menee siinä samalla. Miehelle teen yhden sen suosikkikakun aina syntymäpäiväksi, koska tykkään leipomisesta.

Lahjoja ei osteta, en odota mieheltä mitään lahjoja vanhenemisen vuoksi, itselleni ostan yleensä jotain hyvää tummaa suklaata...

Vierailija
13/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään kakkua, annetaan lahjat (lapselta ja puolisolta).

Vierailija
14/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ja perhe tulevat kylään kakulle. Aina leivotaan kakkuja oli kenen tahansa syntymäpäivä perheessä. Ja sitten sankari saa lahjoja jne.

Aikuisen juhlissa ei ole enää ongintaa, siinä kai se ero lasten juhliin.

Aamiainen tarjoillaan sängyyn tuli vuosia miten paljon tahansa.

Vierailija
15/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

grillataan Suvirannassa. Tervetulleita ovat kaikki, keille kesäloma-aikatauluihin sopii.

Sauna ja grilli kuumana (laitan perunat ja salaatit - vieraat tuo grillattavansa), juotavat tulee myös päivänsankarilta (haen ne pitkin talvea risteilyiltä), sisäyöpysmispaikat osalle, jos enempi porukkaa telttoja pystyyn.

Ja mulle lauletaan aina Sä kasvoit neito kaunoinen... :).

Vierailija
16/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton eli muiden mielestä tyhjäpäinen, matearilisti joka ei ymmärrä oikeasta elämästä ja oikeanlaisista arvoista yhtään mitään! Ja koska olen vielä 29v. sinkku en voi mitenkään olla onnellinen ilman miestä! Eli pämppäämään vaan prkl!! Tarjoon kaikille synttärieni kunniaks kierroksen!

Vierailija
17/18 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä - en aikuisena tunne tarvetta juhlistaa syntymäpäivääni kuin korkeintaan ihan vain niiden kesken, jotka kuuluvat samaan talouteen. En kaipaa koko sukua kylään, koska emme ole niin erityisen läheisiä edes.

Yksi sukulainen on, jonka luokse on "mentävä" ihan joka syntymäpäivänä hänen mielestään.

Vierailija
18/18 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan FB onnittelun ja se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi