Miten tiukkana olit syömisten ym suhteen synnytyksen jälkeen
ja miten nopeasti sinulta karisivat raskauskilot? Itse en ole kiinnittänyt vielä ruokavalioon huomiota enkä aloittanut liikuntaa, neljässä viikossa on tippunut reilut 4kg kotiutumispainosta. Onko hyvä tahti vai pitäisikö alkaa syömään vähemmän?
Kommentit (9)
ennekin ja salille lähdin kun vauva oli 3kk. Siinä lähti ne loputkin kilot.
katsonut syömisiäni. Ja molemmilla kerroilla paino tippunut siihen mistä oli lähtenytkin.
ja tulee nälkä, niin pitäähän sitä syödä. Maidon määrän kannalta tärkeä juttu kuulemma. Itse syön aina terveellisesti, ja esim.synnärillä jätin ihan tietoisesti syömättä jälkiruoaksi tuodut kiiselit ja tälläiset, sen sijaan söin hedelmää. Pienet valinnat ovat tärkeitä. Multa lähti raskauskilot miltei samantien. Kaksi kiloa oli jäljellä, ja nekin lähtivät lapsen olleessaan 6kk. Olen tosi hoikka, joten ne kaksi kiloa olisi saanut jopa jäädä...
mutta kun maitoa tuli kuin pienestä pitäjästä niin piti ruveta syömään enemmän. Paino putosi 11 kg synnytyksen yhteydessä ja 2 viikossa sen jälkeen (raskauden aikana paino nousi 13 kg).
Mä en ole suunnilleen ennen jälkitarkastusta ole jaksanut tuohon syömiseen kiinnittää huomiota, mutta juonut olen (ei energiapitoisia juomia) tavallista enemmän ja oon huomannut että nesteet on lähteneet liikkeelle. Jälkitarkastukseen mennessä on karissut raskaudesta riippuen 15-8 kg. Olen sitä tyyppiä, joka turpoaa ja kerää nestettä raskausaikana, paino noussut sen 15 kiloa suunnilleen, mutta imettäessä taas itsekseen lähes tipahtanut reippaasti miinukselle. Liikkumaan olen ruennut siinä 3 kk-5 kk synnytyksestä enemmän, samalla on syömisiinkin ehkä enemmän kiinnittänyt huomiota.
Vähän alle kolme kuukautta synnytyksestä olin taas samanpainoinen kuin ennen raskautta. Söin ja herkuttelin kaikkea mahdollista. Kärryttelin vauvan kanssa 1h aamupäivisin ja 1h iltapäivisin. Täysimetyksellä vauva on. Nyt paino jo tippunut alle entisen painoni (vauva 5kk) ja yritän nyt syödä kokoajan jotain terveellistä ja kyllä vedän myös pullaa; olen uudestaan raskaana ja yritän pysyä voimissa imetyksen ohella, joten toiveenani onkin nyt saada vähän kiloja lisää.
syönyt synnytyksen jälkeen enemmän kuin ennen ja kilot ovat kyllä viidessä kuukaudessa hävinneet, täysimetyksellä on hävinnyt kaikki paino, ainoa liikuntamuoto on ollut vaunulenkit päivittäin.
Jos imetät, niin vielä ei ole aika huolehtia painosta!
Syöt terveellisesti ja silloin, kun on nälkä, niin kilot karisee itsestään. Äläpä edes mieti mikä tahti on hyvä tai vastaavaa, jos olet vuoden päästä tai imetyksen loputtua vielä raskausajan kiloissa, voi aloittaa kuntokuurin. Ja vaikka laihduttaa. Keskity vauvan hoitoon ja siihen, että syöt monipuolisesti ja terveellisesti, että vauva saa ravitsevaa maitoa. Ja erityisesti muista juoda paljon!
Normaalisti imettävillä tippuu kilot kovaa vauhtia vaikka syövät normaalia enemmän (lapsi kuluttaa hirveästi), ja itse olen laihtunut jopa alipainoiseksi imetysaikana.
olin alipainoinen pari viikkoa synnytyksistä
Nyt neljännen jälkeen ei kilot lähde millään :(