Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Parhaat argumentit palkankorotuksen saamiseksi?

Vierailija
10.01.2010 |

Tilanne on tämä: saan työnantajayrityksen palkkatasoon nähden hyvää palkkaa, paikkakunnan palkkatasoon nähden normaalia ja koulutukseen, kokemukseen sekä työtehtäviin nähden liian alhaista.

Miten pärjäisin parhaiten palkkaneuvottelussa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäkouluttautuminen/muuten ylivertainen osaaminen, vastuualueet, työn vaativuuden kasvaminen...

Vierailija
2/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat muuten lopputilin niin varmasti saatikin (lopputilin meinaan), melko vakaavarainen yritys saa olla, että lähtee tämmöisenä aikana nostamaan palkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muut samaa tai vastaavaa työtä tekevät saavat samaa palkkaa kuin mitä nyt saat.

Minä sain palkankorotuksen kun vetosin siihen että miespuolinen kollega joka tekee samaa työtä kuin minä, saa isompaa palkkaa.

Vierailija
4/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on melko pieni firma, jossa ei ole muita samalla nimikkeellä tai toimenkuvalla. Saan parempaa palkkaa kuin 75 % firman työntekijöistä, mutta olen myös selvästi koulutetumpi ja kokeneempi kuin ne, jotka saavat vähemmän.

Enemmän minun kuuluukin saada myös työhöni liittyvän vastuun takia, mutta työnantajalla ja mulla on varmaan eri käsitys siitä kuinka paljon enemmän.

Vierailija
5/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. kokemukseeni vedoten... ei mennyt mitkään argumentit läpi. No hain sitten uutta työpaikkaa ja sain sellaisen noin kuukausi sen jälkeen kun olin viimeiset palkkakeskustelut käynyt vanhan työnantajan kanssa. Palkka nousi. Joten valitetavasti minun kohdallani piti paikkaansa se, että työpaikan vaihto on nopein tapa nostaa palkkaansa.

Vierailija
6/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut lisätehtäviä?

Onko tulokset parantuneet ?

Onko työmäärä lisääntynyt

Mitä työnantajasi saa enemmän?

Vierailija
7/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainoa pitävä argumentti on se kuinka paljon hyödytät firmaa.

Oletko saavuttanut työssä merkittäviä saavutuksia? Ovatko asiakkaat tyytyväisempiä sinun työpanokseksi vuoksi? Onko voitu tehdä säästöjä sinun kehitysehdotuksesi vuoksi?

Vierailija
8/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

_ja keväällä tuleekin yli 3 % palkankorotus...

Vierailija
9/9 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen palvelutarjontaa on voitu laajentaa minun taitojeni vuoksi. Jos ennen tarjottiin ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin niin nyt autamme selvittämään, mitkä ne tarpeet ovat.

Päästään aloittamaan yhteistyö aikaisemmasta vaiheesta ja asiakkaassuhteesta muodostuu tiiviimpi. Niin asiakkaat kuin esimiehenikin ovat olleet erittäin tyytyväisiä tähän ja esimies haluaa, että jatkossa pyrimme toimimaan kaikkien asiakkaiden kanssa tällä minun työpanokseni mahdollistamalla tavalla.

Työni tulokset ovat laajasti hyödynnettävissä koko firman sisällä: ne kehittävät firman toimintatapoja ja tämä tapahtuu ilmaiseksi, koska pilottina toimivat asiakkaat maksavat laskun. Yritykselle tämä tuo paitsi lisämyyntiä myös parantaa työn tehokkuutta ja kannattavuutta.

Lisäksi vastuulleni on tulossa vastaavia yrityksen toimintatapoja ja lisämyyntiä edistäviä projekteja oman tehtäväkenttäni ulkopuolelta, koska yrityksessä ei ole muita ihmisiä, jotka sopisivat tähän kehitystyöhön. Minultakin tämä edellyttää uuden oppimista, mutta esimiehen mukaan on parempi, että minä opettelen kehitettävän työn sisällön kuin että tämän työn jo hallitsevat henkilöt opettelisivat työtapojensa kehittämistä.

Onpa hankalasti selitetty ;-) Johtuu siitä, että en halua tulla tunnistetuksi täällä. Mutta perusteita palkankorotukselle mielestäni löytyy, jos vaan onnistun muotoilemaan asiat pomolleni oikein.