Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluhiihdosta

Vierailija
10.01.2010 |

Miten se nyt oikeasti on, pitääkö vanhempien ostaa lapselle sukset jos liikunnanopettaja tahtoo hiihdätyttää oppilaita?

Moneen vuoteen ei ole ollut hiihtokelejä ja nyt yllättäen olisikin, niin onko suksien hankkiminen pakollista?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiihdosta ja luistelusta ja kehotti lainaamaan välineitä tutuilta jos itsellä ei ole.

Vierailija
42/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä on tarvekalu siinä missä kotiavain ja sitä tosiaan käytetään päivittäin kesät talvet. Käyttöikä on tosiaan useita vuosia. Meidän lapsille on hankittu kytkykauppakännykät, maksaa 5€ -8€/kk.

Kerro mulle mistä saa kytkykauppasuksia?

Lisäksi meidän lapsilla on nyt lähes saman kokoiset jalat, joten monoja ei voi kierrättää, eikä pituuksissakaan ole isoja eroja. Suksia käytetään koulussa muutaman kerran, joten en rupea ostamaan. Uudet luistimet maksavat 25e, joten kolmelle yht. 75e. Käytetty suksipaketti maksaa yhdelle saman verran - ei kiitos.

Sehän on kätevää jos lapsilla suunnilleen saman kokoinen jalka, silloin voivat käyttää samoja välineitä. Jos nimittäin käyvät samaa koulua, niin liikuntatunnit tuskin ovat samaan aikaan ja pääsevät vielä vähemmällä kantamisella kun senkin voi puolittaa... Epäilemättä kyllä keksit tähänkin ratkaisuun jonkin ongelman ;)

Ja sinulle joka kritisoit mm. sisäkenkien ostoa kun peruskoulunhan pitää olla ilmainen; käveletkö itse työpaikallasi ja sen ruokalassa (jonka lattialla voi olla esim. maitoa tai joskus juuri rikkoutuneita astioita) sukillasi? Vai pitäisikö oppilailla olla ulkokengät jalassa koko päivän? Sisäkengiksi käyvät vaikka edellisen kesän sandaalit tai halpahallista ostetut parin euron lipsuttimet, en nyt pitäisi tuota aivan järkyttävänä investointina varsinkin kun ottaa huomioon, miten paljon ne säästävät sukkia...

ps. Juu ei ole osunut vielä kytkykauppa-suksia eteen, mutta lupaan ilmoittaa tällä palstalla heti kun niin käy XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin reilun pituiset sukset ja sauvat.

Vierailija
44/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihto on monipuolisuudessaan loistava laji. Se kehittää aerobista kestävyyttä mutta on myös hyvää lihaskuntoharjoittelua. Kouluikäiselle lapselle hiihto tarjoaa myös erinomaisen mahdollisuuden kehittää motoriikkaansa. Tähän vielä päälle annos raitista ulkoilmaa, niin voisiko enää enempää toivoa? Sama pätee tietysti luisteluunkin.

On hienoa, että nykyäänkin koulussa noudatetaan opetussuunnitelmaa ja järjestetään oppilaille mahdollisuus hiihtämiseen ja luistelemiseen. Parasta tietysti olisi, että lapset oppisivat jo kotona molemmat taidot.

Vierailija
45/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on valvoja yms. kysymykset ratkaistava sekä se juttu, joka lapsille on yleensä se tärkein: Minä en ole tuolla muiden joukossa hiihtämässä, vaan lähden lenkille, koska minulla ei ole suksia. Eli kannattaa vanhempien miettiä omaa asennetta välineiden hankintaan ja miettiä myös mitä se lapselle aiheuttaa. Asia ei ole aina niin mustavalkoinen kuin aikuisista tuntuu...

Muistan kuinka pikkusiskoni ei halunnut hiihtämään ja oikein porukalla kotona mietimme keinoa, miten pääsee pois. Ope kun ei halunnut päästää kävelemään. Sitten äiti ja isä allekirjoittivat lapun, että ottavat vastuun siskostani, kun on yksin kävelemässä ja muut hiihtämässä.

ja sen koulus yks tosi ällö ope yritti pakottaa sitä opiskelee. No mun äiti soitti heti reksille ja kerto kuinka paha mieli ´mun siskolle tulee kun se pakotetaan opiskelee hissaa vaikkei se yhtään niinku haluu.

Vierailija
46/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat surkeassa asemassa monetkin nykynuoret katsos kun siellä ei ole latuja ja täysvarustuskin on päällä ... joten jollain tasolla kaikki opettelee siellä hiihtään ja valtion varustuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi