Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä riippuu milloin menkat alkaa synnytyksen jälkeen?

Vierailija
10.01.2010 |

Imetän 7kk ikäistä eikä menkkoja kuulu...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä menkkojen pidä alkaa... mul tuli kun lopetin imettämisen n. kk sen jälkeen...

Vierailija
2/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen aikana. 3 lasta, 2 ekaa kertaa siinä vaiheessa kun kiinteitä meni lusikallinen-kaks ja nyt kolmannella kerralla oli vielä täysimetyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä menkkojen pidä alkaa... mul tuli kun lopetin imettämisen n. kk sen jälkeen...

itse täysimetin 6kk ja menkat alkoi kuukauden päästä synnytyksestä

Vierailija
4/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mikä käynnistää menkat, mutta eiköhän ole hormonien säätelemä juttu. Minulla kuukautiset alkoivat noin 6 kk synnytyksestä, jolloin lapsi alkoi saada kiinteitä. Olin yllättynyt, koska imetys jatkui. Luulin menkkojen alkavan vasta sitten kun imetys on enää satunnaista tai loppunut kokonaan.

Vierailija
5/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain alkaa imetysen aikana ja toisilla vasta sen jälkeen?

ap

Vierailija
6/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse täysimetin 6kk ja menkat alkoi kuukauden päästä synnytyksestä

vaikka täysimetin...

Vierailija
7/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ei ole menkkoja tullut ennenkuin olen lopettanut täysin imetyksen, siis osaimetyskin piti ne poissa.

Vierailija
8/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminnastahan se riippuu. Monilla ei ala menkat imetyksen aikana, siihen perustuu väärä käsitys imetyksen ehkäisevästä tehosta.

Mulla alkoi kuukausi siitä kun aloitti kiinteät, vaikka imetys siis jatkui. Jollain toisella voi kestää useampi kuukausi imetyksen totaalisesta lopetuksesta. Jollain voi alkaa vaikka kuukausi synnytyksen jälkeen vaikka imettäisikin.

Vierailija
9/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin vain 2kk osittain. Menkat alkoi 11viikkoa synnytyksestä.

Kakkosta imetin 2v4kk, menkat alkoi 10kk synnytyksestä. Raskaaksi tulin myös imetysaikana ja tuolloin kun lopetin niin olin jo rv17 raskaana.

Kuopuksesta menkat alkoi 1v7kk synnytyksestä. Tällä hetkellä imetän vielä 1v9kk ikäistä.

Vierailija
10/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan jälkeen menkat alkoivat 6 kk päästä synnytyksestä, tokan jälkeen 11 kk päästä. Kummallakin kerralla imetin (ekalla kerralla vielä täysimetystä), joten hyvin vaihtelevasti voivat alkaa myös eri raskauksien jälkeen.

Vierailija
11/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tulin raskaaksi ensimmäisen lapsen jälkeen imetysaikana. Esikoinen oli raskaaksi tullessani n. 10 kk vanha.

Vierailija
12/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin täysimetin ihan suosituksen mukaisen 6 kk, mutta niinpä vaan menkat alkoi 7 viikon kuluttua synnytyksestä. Mä olin kyllä kovasti toivonut, että olisivat pysyneet vähän kauempaan pois.

Mun käsittääkseni menkkojen pitäisi alkaa viimestään puolen vuoden kuluttua imetyksen loppumisesta.

Vierailija
13/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 1 v 1 kk - 1 v 4 kk synnytyksen jälkeen ja olen ollut siitä tosi tyytyväinen! Kuukautiset ovat alkaneet vaikka olen vielä imettänyt, vaikka en tietenkään yhtä paljon kuin ihan vauvaa.

Olen ollut heti hedelmällinen kuukautisten taas alettua. Tällainen lepotauko raskauden ja synnytyksen jälkeen on luonnon järjestämä ja siitä kannattaa iloita. :)

Vierailija
14/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi vauvan ollessa 5 kk, täysimetin. Kuopuksesta alkoi vauvan ollessa 3,5 kk, täysimetän yhä, vauva nyt 4 kk. Olisivatpa pysyneet poissa kauemmin!

Imetys muuten on suht varma ehkäisy KUN synnytyksestä on korkeintaan 6 kk, kuukautiset eivät ole alkaneet JA vauva täysimetyksessä imetysvälien ollessa yölläkin max. muutama tunti.

Vierailija
15/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän edelleen. En enää yhtä paljon kuin aikaisemmin. Kuukautiset alko n. kuukausi sitten ja synnytyksestä silloin oli 1v 7 kk. Aloin jo ihmetellä että miks ei kuulu.

Vierailija
16/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[IMG]http://i88.photobucket.com/albums/k179/Pisquit/omat%20kuvat/hiukset003…]

että myös kuun ja tähtien asento saattaa vaikuttaa asiaan....

(Mulla kolme lasta... Kahta olen imettänyt, keskimmäistä en hirveesti, vain pari kuukautta...)

Vierailija
17/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Virallisesti" menkkojen ei pitäisi alkaa (=imetyksen raskaudenehkäisyteho 98%) jos vauva on täysimetetty, alle 6 kk:n ikäinen ja imetysväli on AINA alle 6 tuntia (joissain lähteissä 4 h). Eli jos vauva nukkuu yhden yön hyvin niin uusi munasolu saattaa jo herätä. :)

Vierailija
18/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset. Mulla alkoi molemmista lapsista 7kk synnytyksen jälkeen, kummallakin kerralla vauvat olivat täysimetyksellä 6kk ja imetystä jatkoin ekalla 11kk ikään ja toisella 14 kk ikään.

Vierailija
19/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Virallisesti" menkkojen ei pitäisi alkaa (=imetyksen raskaudenehkäisyteho 98%) jos vauva on täysimetetty, alle 6 kk:n ikäinen ja imetysväli on AINA alle 6 tuntia (joissain lähteissä 4 h). Eli jos vauva nukkuu yhden yön hyvin niin uusi munasolu saattaa jo herätä. :)

mä kuulun sitten tohon 2%:iin, jäin raskaaks ku vauva oli just täyttämäs 3kk, täysimetyksellä on ja nukkuu yöllä kainalossa ja imee tosiaan vähintään parin tunnin välein! vauvoille tulee tasan vuosi ikäeroa, jos luoja suo että raskaus etenee hyvin

Vierailija
20/29 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sinä olet varma että lapsi on SYÖNYT parin tunnin välein?

Usein vauvat hakee vaan rinnalle, eikä syö!

Tämä ei ole säännöllistä imetystä jos lapsi pitää äitiä huvituttina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän