Onko todella hoikalla vaikeampaa tulla raskaaksi?
Kuukautiskierto on säännöllinen. Voiko olla, ettei kuitenkaan ovuloi?
Kommentit (19)
suositteli ekalla käynnillä, että pitäis yrittää nostaa painoa ainakin 5kg (helpommin sanottu kuin tehty).
Mulla on pco ja ongelmia ovuloinnin kans. Meinasi, että tilanne olisi parempi, jos ei olisi alipainoa.
ollu että lihavan on vaikeempaa... en sit tiedä. no mulla ei ollu vaikeuksia ja sillo painoin 45kg ja oon 161 pitkä, nyt painan 50kg ja mielestäni on parempi ku vähän lihaa luitten päällä =)
löytyy näitä "ei pidä paikkaansa, kun MINULLA meni näin"-ihmisiä. On ihan oikeasti tutkittu tosiasia, että kuukautiskierto voi häiriintyä ja lapsettomuus lisääntyy kun rasvaprosentti laskee. Totta kai samat ongelmat on toisessa ääripäässäkin. Eli normaalipaino on hyvä tältäkin kannalta.
että ovulaatiota ei aina tapahdu, vaikka kierto olis säännöllinen. Tai voi olla monirakkulaiset munasarjat eli on vaan paljon pieniä munarakkuloita, mutta yksi munasolu ei kasva isommaksi ja irtoa kuin vaan joskus harvoin. Tähän auttaa clomifen-hoito.
Tosin en tiedä liittyykö monirakkulaiset munasarjat erityiseseti hoikkuuteen.
löytyy näitä "ei pidä paikkaansa, kun MINULLA meni näin"-ihmisiä. On ihan oikeasti tutkittu tosiasia, että kuukautiskierto voi häiriintyä ja lapsettomuus lisääntyy kun rasvaprosentti laskee. Totta kai samat ongelmat on toisessa ääripäässäkin. Eli normaalipaino on hyvä tältäkin kannalta.
mutta ap nimenomaasn sanoi että kuukautiskierto normaali.
minä olin esikoista odottaessa lievästi alipainoinen, ekasta kierrosta tulin raskaaksija esikoisen imetys vei kaikki kilot+ muutaman ylimääräisenkin ja olin siis vielä enemmän alipainoinen mutta tulin taas raskaaksi heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen kun imetys oli loppunut.
missä kohdassa sanoin "ei pidä paikkaansa"? Kerroin vain että _minulla_ ei ole ollut ongelmia koskaan. Se taas ei ilmeisesti voi pitää paikkaansa kun tutkimukset kerran väittävät muuta....
2
löytyy näitä "ei pidä paikkaansa, kun MINULLA meni näin"-ihmisiä.
Jos siis "todella hoikka" tarkoittaa alipainoisuutta.
Mu äiti painoi 45 kg (pituutta 162) kun tuli raskaaksi, ja se tapahtui ekassa kierrossa kun lopettivat ehkäisyn... Mutta mä tulin kans heti raskaaksi kun vaan tilaisuus annettiin (tosin painoin 10 kg enemmän kuin äiti), joten voipi olla että olemme helposti sikiävää sukua.
Olen kuullut että raskautuminen on vaikee todella laihoilla kuten todella lihavilla. Eli varminta yrittää pyrkiä normaalipainoon? Tosin painohan ei todellakaan ole raskautumiseen vaikuttava asia, eikä varmaan suurinkaan.
2 lasta ihan helposti. Ei ainakaan minun kohdalla väittämä pidä paikkaansa.
ja kahdesti tullut raskaaksi nopeasti.
Kuukautiskierto aina säännöllinen.
Kovin on yksilöllistä.
Ei ainakaan minun kohdalla väittämä pidä paikkaansa.
Onnea vaan sinulle ja muillekin mammoille. Silti ylipaino ja alipaino vaikeuttavat raskaaksi tulemista. Googlettakaa nyt edes, jos ette jaksa etsiä tietoa muualta.
Onhan niitä alueita maapallolla, joissa alipainoa on käytännössä kaikilla, silti syntyvyys suurta.
Alipaino ja ylipaino VOI vaikeuttaa raskaaksi tuloa mutta suinkaan kaikkien kohdalla ei niin ole.
Onnea vaan sinulle ja muillekin mammoille. Silti ylipaino ja alipaino vaikeuttavat raskaaksi tulemista. Googlettakaa nyt edes, jos ette jaksa etsiä tietoa muualta.
Onhan niitä alueita maapallolla, joissa alipainoa on käytännössä kaikilla, silti syntyvyys suurta. Alipaino ja ylipaino VOI vaikeuttaa raskaaksi tuloa mutta suinkaan kaikkien kohdalla ei niin ole.
Tarkennettakoon nyt sitten, että normaalipainoisilla on _keskimäärin_ helpommat mahdollisuudet tulla raskaaksi kuin ali- ja ylipainoisilla.
Joko on hyvä?
häiriöitä kuukautiskierrossa, ja kun ap:lla kerran ei ole mitään "oireita" ollut muutenkaan, voisi kenties päätellä, ettei asialla juuri hänen kohdallaan ole merkitystä.
kuukautishäiriöiden ja hedelmällisyysongelmien välille olisi vedettävissä jonkin sortin seurausnuoli, koska alipaino aiheuttaa kumpaakin ja häiriöt kierrossa tai pois jäävät kuukautiset kuitenkin ovat aikamoisia hälytysmerkkejä raskaaksi haluavalle. Kuinka pitkälle nämä kulkevat käsi kädessä?
kun annoimme toiselle lapsellemme ns. luvan tulla, niin painoin n. 40 kg, välillä vähän allekkin ja silti tulin jo tulin kolmessa kk: ssa raskaaksi.
Myös eka raskaus alkoi helposti.
Eli vastaus minun kohdallani kysymykseen on ei ole ollut vaikeaa.
Minulla myös säännöllinen kuukautiskierto. Tosin ekan lapsen jälkeen kuukautiset eivät alkaneet ollenkaan hormoonikierukan vuoksi ennenkuin aloimme haluta toista lasta ja otatin kierukan pois.
Huoh! mä kun aina luullut että pitäis olla huolissaan 154cm/40,5
mutta sun kirjotus antoi toivoa :)
ei ole ollut ongelmia koskaan (3x).