Kuinka vitunmoinen tampio ihmisen täytyy olla että jättää 8-vuotiaan yksin paukkupakkaseen!!
Siis raivostuttaa tuo uutinen niin paljon! Onko nämä kerho-ohjaajat jääneet jälkeen kehityksestä vai missä vika?
Kommentit (7)
On siellä ollut helvetin aivotonta porukkaa. Mä en edes tajua, kuinka ihmiset voivat olla noin TYHMIÄ!
kunnes huomasimme, että ei helvetti. Isä jäi sitten osittaiselle hoitovapaalle. Suosittelen ip-kerhon hoitajille ja pk:n "kasvatusalan ammattilaisille" ihan järkikaavaketta testiksi. Siinä olisi ihan arkipäiväisiä kysymyksiä joilla voitasiin mitata arkijärkeä ja kyvykkyyttä huolehtia lapsista.
harvemmin päiväkodin tiloissa. Yleensä tilana on koulu, jossa ohjaajina ovat kouluavustajat ja työllistetyt. Jättäisin siis kyllä ammattilaisten haukkumisen vähemmälle.
kunnes huomasimme, että ei helvetti. Isä jäi sitten osittaiselle hoitovapaalle. Suosittelen ip-kerhon hoitajille ja pk:n "kasvatusalan ammattilaisille" ihan järkikaavaketta testiksi. Siinä olisi ihan arkipäiväisiä kysymyksiä joilla voitasiin mitata arkijärkeä ja kyvykkyyttä huolehtia lapsista.
Laittakaas linkkiä!
Tuohon edelliseen viestiin kommentoisin, että olen vasta aloittanut yhdistyksessä, joka muun toiminnan ohella huolehtii paikallisen koulun ip-kerhotoiminna järjestämisestä. Kerhoa pitää työllistetty (ts. pitkäaikaistyötön), ja ei ole kyllä todellakaan takeita, millaisia ihmisiä sieltä tulee...
En tarkoita tätä kenellekään pitkäaikaistyöttömälle henk.koht loukkaukseksi, mutta kyllähän se niin on, että moni pitkäaikaistyötön ei ole siellä kortistossa ihan sattumalta, vaan jotain on vialla. Monet heistä ovat täysin kykenemättömiä työelämään, syystä tai toisesta. Valitettavasti tällaiset henkilöt sitten pääsevät hoitamaan lapsia...onneksi ei kuitenkaan ihan pieniä.
voi lapsen pyytää sisätilaan odottelemaan että voidaan selvittää asia soittamalla vanhemmille/rehtorille/opettajalle ihan kelle tahansa aikuiselle, jos itse ei tiedetä mitä tehdä.
Siinä ei riko mitään ohjeita millään kirjaimilla, kyllä aikuisten velvollisuus on auttaa lasta oli hän vieras/oppilas/oma tai kuka tahansa.
voi lapsen pyytää sisätilaan odottelemaan että voidaan selvittää asia soittamalla vanhemmille/rehtorille/opettajalle ihan kelle tahansa aikuiselle, jos itse ei tiedetä mitä tehdä.
Siinä ei riko mitään ohjeita millään kirjaimilla, kyllä aikuisten velvollisuus on auttaa lasta oli hän vieras/oppilas/oma tai kuka tahansa.
lukiessa, että ihmisen velvollisuus on auttaa ainoastaan itseään ja omia lapsiaan, muut aikuiset ja niiden paskanhajuiset ja huutavat kakarat ovat vain meidän pikku Sauli-Mirjamin tiellä. Tuntuu siltä, että empaattisuus ja toisten huomioon ottaminen ei ole tällä hetkellä muotia.
ja toimia tilanteen mukaan.