Ihanko tosissanne olette sitä mieltä, että lasten isä
on huonompi lasten hoitaja ja kasvattaja kuin lasten äiti?!
minkälaisia surkimuksia teillä on miehinänne? tämä asia on sellainen, joka saa minut suorastaan raivoihinsa kun näen jonkun tohottavan mamman, joka väliin tunkemalla torpedoi jokaisen miehen aikeen tehdä hoitotoimenpiteet/pukemisen/päätökset omalla tavallaan. Pahimmillaan kuulee vielä kommentointia tyyliin "voi kun toi meidän Miikka on niin hömelö!aina se pukee liian vähän/paljon/kirjavaa meidän neidille, hihhih".
En tiedä mikä auttaisi tähän ongelmaan, mua vaan ärsyttää. Hirvittävästi. Miksi teette niin?
Kommentit (42)
miehelle ei saa mennä mitään sanomaan, vaikka vauvan pyylly olisi jäänyt pesemättä ja iho siitä rikki, tai jos taapero on laitettu ulos kumisaappaissa näillä pakkasilla. Tai jos tuolla viimassa viivytään kaksi tuntia, ja lasten posket on paleltuneet.
Mutta miehelle ei saa huomauttaa, koska mies on yhtä hyvä hoitaja. Mieshän voi mennä vaikka rikki, jos sitä neuvoo. Lapset ei siitä kärsi, jos posket paleltuu, varpaat on jäässä tai pyllyn iho rikki. Sehän on vain isän tarjoamaa erilaista hoitoa.
Mun molemmat lapset on tulleet ensin mun syliini, ennen kuin isä on edes leikannut napanuoraa. Ensimmäisen vaipan laittoi kätilö, joka myös puki vauvan, ja antoi sitten minulle imetettäväksi. Tällä aikaa isä istui vieressä keinutuolissa lähettämässä tekstiviestejä, ekan kohdalla että "tyttö tuli..." ja tokan kohdalla että "poika tuli...". Sairaalassa ollessa se olin kuitenkin minä, joka vaihtoi vaipat, pesi pyllyt ja puki vaatteet, ei todellakaan isä. Ekan kohdalla isä kanteli lastaan sujuvasti pitkin sairaalan käytävää jo seuraavana päivänä, tokan kohdalla isä kantoi esikoisen aamulla sairaalaan, lähti "asioille" ja tuli illalla hakemaan esikoisen kotiin nukkumaan. Poika taisi olla kaksiviikkoinen, kun työnsin väkisin vauvan isälleen ja sanoin, ettei hän ole edes pitänyt poikaansa sylissä kertaakaan, nyt on jo aika.
No, mun mieheni on kaikesta huolimatta hyvä isä, ja hoitaa paljon lapsiaan, etenkin esikoistaan. Tätä pienempää, poikaansa, ei oikein kuulemma "osaa" hoitaa, mutta hoitaa silti. Luulen, että mieheni on edelleen vaikea käsittää, että toinen lapsi on poika, koska mies itse olisi toivonut toista tyttöä.