Atoopikkoja? Kysymys valohoidosta.
Saako valohoidon aikana käyttää kortisonia? Jos, minkä tasoista? Valohoitoa nyt takana 10krt (15 krt yht.)ja käsivarret on aivan auki. Tekis mieli laittaa Eloconia!
Onko muilla huonoja kokemuksia valohoidosta, ettei tehoa siis? Vastauksista kovin kiitollisena...
Kommentit (5)
parhaillaan, ja mulle ainakin lääkäri kirjoitti jotakin Apolaria, aiemmin olen käyttänyt kortisoniakin. Eli ilmeisesti sitä saa käyttää.
mutta Protopicia iholla ei saa olla valohoidon aikaan (ainakaan).
Mä luulin että iho oli tarpeeks hyvässä kunnossa ennen valohoitoa, mutta nyt se lehahtikin sen aikana. Mulle kans joskus kirjotettu Apolaria lähinnä kasvoihin, ei ollut tehokasta (mulle). Elideliä en paljon uskalla käyttääkään (Protopicin kaltainen). Aloitin kanssa pellavaöljykapseleiden käytön, mutta epäilen josko sekin olisi vaikuttanut ihon huonoon kuntoon entisestään.
-ap
rasvoja saa käyttää mut iho pitää olla puhdas (siis ei rasvaa pinnassa) kun meet valoon.
Eihän sun iho vaan ole palanut? jos sulla on esim. taipeissa tai käsissä iho nyt huonomassa kunnossa niin onko mahdollista että ois jäänyt jotain rasvajäämiä?
Mä olisin tehnyt toisessa järjestyksessä eli ensin Eloconilla iho ns. kohtuulliseen kuntoon ja sitten valohoito sen jälkeen. Valohoito saa ihon hieman paksunemaan ja vahvemmaksi, kun se on vähän päivettynyt.
Olen ollut kahtena eri talvena valohoidossa YTHS:llä.
Minä olen saanut parhaan avun atopiaani helokkiöljykapseleista ja aika reilulla rypsiöljyn käytöllä.