Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkäksi aikaa olette jättäneet 3-v:n hoitoon?

Vierailija
08.01.2010 |

Ajateltiin miehen kanssa yhteistä matkaa, niin että lapsi jäisi isovanhempien hoitoon.

Kuinka pitkäksi aikaa olette jättäneet pieniä lapsia hoitoon?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku toinen jättää vaikka kuukaudeksikin -riippuu niin lapsesta ja enne kaikkea isovanhemmista

Vierailija
2/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

max 5 tuntia, eikä ole edelleenkään tuon kauempaa ollut ja on kohta neljä vuotta ja tuokin oli sellainen kerta, että olin synnyttämässä. Muuten ollut n. 2- 3 tuntia kerrallaan harvakseltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan jätä teiniäkään viikoksi, ovat niin täydellisiä vanhempia!

Jätä siksi aikaa kun teillä on loman tarvetta!

Vierailija
4/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

max 5 tuntia, eikä ole edelleenkään tuon kauempaa ollut ja on kohta neljä vuotta ja tuokin oli sellainen kerta, että olin synnyttämässä. Muuten ollut n. 2- 3 tuntia kerrallaan harvakseltaan.

Mun mielestä on ainakin tärkeätä, että mun lapset oppii että muihinkin aikuisiin voi luottaa! En ymmärrä!

Vierailija
5/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten jo eräs toinen mainitsi niin täältä ei kannata kysellä kun täällä on vaan täydellisiä äitejä, jotka hoitaa lapsensa itse eikä vaivaa vieraita tai isovanhempia

Vierailija
6/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA pikkusisaruksensa 1 v 7kk olivat isovanhempien hoidossa 4 päivää ja 3 yötä matkamme aikana. Isovanhemmat ovat tosi tuttuja ja luotan heihin täysin. Olen ollut tosi arka jättämään lapsia yökylään, mutta tuon kerran kun repäisin, niin huomasin että kaikki meni tosi hienosti! Ehkä joskus toistekin tehdään miehen kanssa irtiotto.

Ei kyllä tullut edes huono omatunto, koska jos jättäminen olisi epäilyttänyt, en sitä olisi tehnyt laisinkaan.

Jokainen vanhempi tehköön niin kuin oikeasti hyväksi kokee, ainakin toivottavasti. Kannattaa miettiä suhdetta isovanhempiin, ovatko niin tuttuja että lapsi osaa heiltä ottaa lohtua vastaan jos ikävä tulee, ja onko suhde muutenkin läheinen ja turvallinen. Ja päiväkyläilyillä on hyvä harjoitella ja totutella :)

Vierailija
7/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorokaudeksi. Kaksi kolme vuorokautta ois varmaan ainakin mulle se maksimi, jonka raaskisin jättää ja olla itse erossa.

Vierailija
8/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvin olla, jos on ollut aiemminkin yökylässä yön tai pari. Hyvin voit laittaa hoitoon, mutta en noin pientä kylmiltään viikoksi laittaisi. Eli riippuu vähän aiemmasta hoitokokemuksesta ja lapsestakin.

Vierailija
9/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isosiskoja tai veljiä, jotka jäisivät samaan paikkaan, niin ehkä viikoksi. Tämä edellyttäisi sitä että lapsi on hyvin läheinen isovanhempiensa kanssa jo valmiiksi.

Vierailija
10/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä muistaakseni ole koskaan ollut kahta yötä pidempään hoidossa. Mutta aloitti kyllä yöhoidot jo kuusiviikkoisena. Yhdeksi yöksi silloin tällöin olen huoleti siis jättänyt ihan alusta. Kaksi yötä taisi olla vasta kolmevuotiaana ja sen enempään ei ole ollut tarvetta. Me tavataan matkailla perheenä.

Vierailija
11/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sanoaa psykologiakirjat

Vierailija
12/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olimme ihan kotona. Poika halusi ITSE illa kaksi yötä. Muuten ovat olleet yhden yön

Vierailija
13/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sen ajan mitä kunnallinen leikkitoiminta kestää.

Poika 3v, ei ole ollut yötä hoidossa. Pääsee sitten kun osaa sitä itse haluta.

Vierailija
14/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niistä.

Lapsi tosiaan rakastaa isovanhempiaan suunnilleen enemmän kuin vanhempiaan, eli sillä lailla ei ongelmaa. Jotenkin vain arkailen yli 3 yötä, ja matkan kannalta se on vähän turhan lyhyt aika.

no, pohditaan.

ap

Vierailija
15/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo useamman yön (kuten aiemmat lyhyemmätkin hoidot pääasiassa) toteutetaan OMASSA KODISSA, jonne tutut hoitajat tulevat ;)

Vierailija
16/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

max 4vrk peräkkäin, kun sekä minä että isänsä oltiin matkatöissä. Minä tein laivalla 10/10.

Vierailija
17/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologien mukaan lapsen voi jättää niin moneksi yöksi hoitoon kuin on ikävuosia. Tämä neuvo on tietysti ohjeellinen, ja riippuu kovasti lapsesta ja hoitopaikasta, kuinka pitkä aika on inhimillinen.

Itse olen kerran jättänyt kaksivuotiaan kolmeksi yöksi mummolaan, ja kaikki meni hienosti. Omaa harkintaa kannattaa käyttää. Tyttäreni on todella ulospäinsuuntautunut ja isovanhemmat läheisiä.

Viikko on joka tapauksessa mielestäni liian pitkä aika 3-vuotiaalle, etenkin, jos ei ole isompia sisaruksia tukena ja turvana.

Vierailija
18/18 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme oli jo vähän alle 2-vuotiaana yhden viikon kesällä isovanhempien kanssa mökillä. Lähdimme mieheni kanssa su-iltana töihin ja palasimme pe iltana, eli 5 yötä. Isovanhemmat oli tosi tuttuja ja turvallisia kun lapseni oli ollut heillä hoidossa koko edeltävän kevään minun palattua töihin, ja hyvin meni tuo viikko mökillä. Seuraavana kesänä eli vähän alle 3-vuotiaana sama homma, taas meni ihan hienosti.

Hyvin paljon asiaan vaikuttaa se, miten hyvin lapsi tuntee isovanhemmat, ja osaavatko isovanhemmat ottaa rauhallisesti ja luoda lapselle turvallisen olon vaikka vanhemmat eivät ole paikalla. Älkää tehkö etukäteen liian suurta numeroa matkastanne, mutta kertokaa kuitenkin reilusti lapselle että käytte reissussa ja että lapsella on sen aikaa kivaa isovanhemmilla.