Laihduttaneet (etenkin 20kg ja yli), olisi kysymys!
Onko realistista olettaa pystyvänsä laihduttamaan 20kg, kun pituutta on 170cm ja painoa 86kg?
Kommentit (26)
30kg puolessa vuodessa. Olen 160cm pitkä ja tiputin 82kg:sta 51kg:oon. Suosittelen!
Repsahditko kertaakaan?
ap (joka juo toista valkkarilasillistaan...)
tiputin. Hieman rauhallisemmalla vauhdilla, mutta kuitenkin vuodessa 25 kiloa. Repsahduksia ei vuoden aikana sattunut, mutta puolessa välissä pudotusta paino pysyi +- 100 g pudotuksessa eli aivan paikallaan. Silloin kyllä koeteltiin, mutta alkoihan se kuitenkin tippumaan, kun sitkeästi pisteitä laskeskelin. Itse olen todella tyytyväinen painonvartijoihin. Saa syödä monipuolisesti ja tehdä itsenäisiä valintoja pisteiden rajoissa.
enempää ei kannata laihduttaa.
Minusta ei kannata laihduttaa jonain projektina, vaan tehdä sellaisia muutoksia ruokavalioon, syömis- ja liikkumistottumuksiin, mitkä pystyy ylläpitämään koko loppuelämän. En menisi itse luopumaan herkuista tms. kokonaan, sillä ihan takuulla silloin tapahtuu repsahduksia. esimerkiksi kaksi valkkarilasia silloin tällöin ei todellakaan estä painon pudotusta. Jos ajattelee satunnaiset herkuttelut repsahduksina, ei varmaan ikinä onnistu alentamaan painoaan pysyvästi kovin pitkäksi aikaa.
Periaatteessa saa syödä mitä vaan. Saatoin tehdä niin, että viikolla vähän pihistin ruokailuistani enemmän jos tiesin viikonloppuna olevan jonkun menon. Sitten en kyllä laskenut pisteitä vaan söin/join niin paljon kuin hyvältä tuntui! Toimi ainakin mulla. Ei tietenkään voi joka viikonloppu herkutella... :) Yhtään "plussa-viikkoa" ei tullut, joskus lähti enemmän joskus vähemmän. Liikuntaa en juurikaan lisännyt vaan laihdutin pelkästään ruokavaliolla. Olen vuosien saatossa kokeillut jos jonkinlaista ihmedieettiä huonolla kokemuksella. Painonvartijoita voin kyllä lämpimästi suositella! Se toimii oikeasti! T:3
Itse olin 163/100 ja 4kk lähti 30kg, söin VAIN makaronia (opiskelija elämää) ja tosin olin myös masentunut.
viikossa lähtenyt 4,3kg,alku hurahdus siis. tavoitteena 16kg vielä saada pois kesään mennessä. tänään söin kiinalaisessa(en mitään friteerattuja!) ja taisi pisteet mennä yli,se vhän harmittaa kun ekakertaa meni niin.mutta on kätevä,saa syödä eikä tarvitse kituutella nälässä. herkutellakkin voi
miten muut pv läiset,oletteko siis herkutelleet kerran viikossa vai miten,onko silloin pisteet ylittyneet?
jos liittyy painonvartijoihin, niin pitääkö siellä tehdä joku sopimus että on asiakkaana tietyn ajan? vai voiko vaan mennä ja liittyä, ja sitten jos päättääkin viikon päästä ettei ookaan mun juttu niin voiko vaan olla menemättä ja lopettaa siihen? Siis ettei mitään sitten tarvi maksaakaan (no liittymismaksu tietenkin pitää maksaa)? Yritin tätä selvittää painonvartijoitten sivuilta mutten löytänyt moista tietoa.
Terveisin: ainakin 50kg pudotettavana.
Eihän se ole edes kahta kiloa kuukaudessa. Suositelktava painonpudotusvauhti on 0,5 - 1 kg viikossa eli 2 - 2,5 kg kuukaudessa.
juuri niin monta kertaa kuin haluat. Maksat aina viikon kerralla, jos et ole varma kauanko jatkat. Ainakin alussa suosittelen toimimaan juuri näin, niin näet onko sun juttu. Jos kuitenkin haluat painoa tiputtaa, niin suosittelen säännöllistä ryhmässä käymistä, koska silloin motivaatio pysyy hyvin yllä. Ja jatkossa voit ostaa ns. lippuvihkoja, joilla viikkomaksu tulee jonkin verran halvemmaksi.
Laskeskelin tuossa että itse taisin pudottaa melkein tuon 20kg vuodessa eikä se ollut edes mitenkään hankalaa! Kesällä-08 painoin noin 86kg kunnes päätin että nyt saa nämä raskauskilot lähteä (vauva oli silloin 6kk). Ekat 10kg lähti ilman sen kummempia kuureja, en edes muista laihduttaneeni! Maaliskuussa-09 kokeilin kiloklubia ja heinäkuussa painoin 68kg. Helposti lähti nekin, herkuttelin oikeastaan päivittäin (n.200kalorin edestä jätskiä tai suklaata) ja hesburger-ruokaa meni varmaan kerran viikossa!
Välillä otin vähän rennompia viikkoja, jopa kuukausia. Nyt olen taas maanantaista asti ollut kiloklubissa, karistan "joulukilot"(=marras-joulukuu mässäilyä), 70 kg->68 kg.
Mä ainakin suosittelen tota kiloklubia!
ja muutenkin tuohon laihduttamiseen? Eikä se vie hirveästi aikaa ja huomiota?
Vai antaako se motivaatiota jatkaa ja laihtua?
Miten sitten kun olette tavoitepainossa - lasketteko jatkuvasti pisteitä, että pysytte painossa, vai onko uudet ruokailutottumukset sisäistyneet? Vai lähteekö paino sitten taas nousuun?
Minusta ei olisi tuollaiseen laihduttamiseen. Jotenkin tuntuu helpommalta vain vähentää syömistä ja niitä asioita, joiden tietää olevan rasvaisia, sokerisia ja tarpeettomia ravintoaineiden kannalta, syödä herkkuja ja epäterveellistä hyvin hillitysti silloin tällöin vähän, jos tekee mieli (kuten vaikka suklaata, viiniä, siideriä, juustoja jne).
Ymmrrän kyllä, jos jollekin on helpompaa tehdä laihdutus "pitkän kaavan mukaan" pisteitä laskien, mutta en oikein ymmärrä, miten teillä on siihen aikaa ja resursseja.
22kg 15vk herbalifen avulla. Pari kiloa tullut takaisin. 165cm 85kg -> 63kg ->65kg
vai pysyykö samana siinä painon hallinta vaiheessa,eli kun tavoite saavutettu?tästä olisin kiinnostunut:)
menee kuin itsestään, kun sen vaan alussa on sisäistänyt. Parin kuukauden jälkeen muistaakin jo pääasiassa käyttämiensä ruokien pistemäärät ulkoa. Ja minullakin vuoden jälkeen oli kyllä niin selkärangassa nuo päivän sallitut ruokamäärät, että elämäntapamuutos tuli ihan huomaamatta.
puhutaan ruuista, liikunnasta, omista heikkouksista ja vahvuuksista, vaihdetaan kuulumisia jne. Meillä ainakin oli ihana ryhmähenki ja se jo piti intoa yllä. Pudotuksen aikana pistemäärä laskee painon laskiessa, mutta kun paino on pudotettu, lisätään ruokamäärää niin kauan, että löydetään määrä, jolla paino pysyy hallinnassa.
30kg puolessa vuodessa. Olen 160cm pitkä ja tiputin 82kg:sta 51kg:oon. Suosittelen!