Lapset lentokoneessa..
Rakkaat vanhemmat. Kun lennätte taaperoikäisten tai vanhempienkin lasten kanssa niin voisitteko ystävällisesti järjestää lapsille riittävästi ohjelmaa lennon ajaksi, ettei sitä käytetä edessä olevan selkänojaan potkimiseen tai siinä roikkumiseen?
Ottakaa huomioon, että varsinkin aikaisilla aamulennoilla osa ihmisistä kaipaa lepoa (kaikille lento ei ole lomaa) eikä lepääminen onnistu kun jatkuva pauke on tuolin selkämyksessä.
Eilen oli tästä taas hyvä esimerkki: isä nukkui ja kaksi pikkulasta tekivät mitä halusivat eli häiriköivät minkä kerkesivät.
Kommentit (20)
jos et kestä lasten ääniä, jää kotiin.
itsekin olen kova matkustelemaan (nyt toki kun on pieni vauva niin tulee pieni tauko), mutta minua on myös usein häirinnyt se että joku potkii selkään. On aika rauhotonta jos takana joku kuusi tuntia potkii. Se on ihan selvä että kun lapsia on niin ääniä niistä lähtee, suuta ei voi tukkia tai penkkiin niin sitoa että mitään ei tapahtuisi, mutta vanhemmat voivat kyllä huomioida ja tarkkailla lasten käytöstä. Tai ainakin me mieheni kanssa tulemme tähän asiaan kiinnittämään huomioita.
Kesäisellä lennolla Helsinki-Lontoo 10-vuotiaan poikani edessä istui muslimimies (oikein perinteinen, varmaan joku imaami). Kahdesti hän kääntyi kiukkuisena huomauttamaan penkin potkimisesta, vaikka poika istui lehteä lukemassa paikallaan (istuin vieressä joten tiedän). Poika pelästyi niin, ettei uskaltanut lennon aikana edes vessaan lähteä.
kuin omia vanhempiaan. Eikä lapselle ole pakko sanoa rumasti. Voi sanoa ihan kauniisti, että mun on ikävä istua, jos koko ajan potkit.
Eipä ole lisättävää. No joo, paitsi että eiköhän tähänkin joku vielä vastaa, että olisit huomauttanut. Mutta ei se muiden asia ole kasvattaa vieraita kakaroita, joilla on idioottivanhemmat.
oli kyse sitten matkustamisesta, kaupassa käynnistä, ravintola ruokailusta, puisto käynnista, elokuvissa käynnistä jne.
Lentokone on siinä mielessä paskamainen että sieltä ei pääse minnekään eikä välttämättä edes onnistu paikkaa vaihtamaan.
Mä matkustin 3h lennolla 1-vuotiaan kanssa. Lapsi oli just oppinut kävelemään ja halusi vetää käytävää edestakaisin. Eikös siellä joku mies mulkoillut tosi ikävästi ne muutamat kerrat, jotka hänen vierestään mentiin ohi, varmaan häiriköin hänen mielestään törkeästi kun talutin lasta.
No koneessa vaeltelu käytävällä häiritsee jos ei muita niin ainakin lentoemäntiä, jotka siinä ahtaassa tilassa menee kärryjen kanssa. Ainakin tarjoilujen aikana pitäisi perseet pysyä penkissä, myös aikuisilla, jos nyt ei kuset meinaa tulla housuun.
ja ne jalkatilat.Itse ainakin huomautan jos poitsu potkii.Mutta parasta oli kun lensimme tuonne Thaimaahan.eLI OLI yölento joten olimme siinä vaiheessa että koneessa oli pimeetä ja ihmiset torkuivat/nukkuivat.Mutta minä en koska lentoemäntä jutteli siinä vieressä kovaan ääneen pariskunnan kanssa.Olivat nähtävästi tuttuja puheitten perusteella.No sanoin että voitteko olla vähän hiljempaa niin ukko sanoi lentoemännälle että anna tuolle akalle korvatulpat johon emäntä vaan naureskeli.
No koneessa vaeltelu käytävällä häiritsee jos ei muita niin ainakin lentoemäntiä, jotka siinä ahtaassa tilassa menee kärryjen kanssa. Ainakin tarjoilujen aikana pitäisi perseet pysyä penkissä, myös aikuisilla, jos nyt ei kuset meinaa tulla housuun.
Kyllä minä itse osaan istua paikoillani montakin tuntia, mutta oletko itse matkustanut 1-vuotiaan kanssa? Teipilläkö se pitäisi siihen istuimeen kiinnittää?
Sanoi Joo
Mä matkustin 3h lennolla 1-vuotiaan kanssa. Lapsi oli just oppinut kävelemään ja halusi vetää käytävää edestakaisin. Eikös siellä joku mies mulkoillut tosi ikävästi ne muutamat kerrat, jotka hänen vierestään mentiin ohi, varmaan häiriköin hänen mielestään törkeästi kun talutin lasta.
mutta enemmänkin siitä syystä että lennon aikanakin on hyvä istua vöissä.
taatusti melkein kaikki vanhemmat yrittää KAIKKENSA että ne lapset ei meluaisi siellä koneessa, ja toimivat juuri sillä tavalla, että häiriö olisi mahdollisimman vähäinen. Mutta pikkulapset on vielä vähän eläimiä, eikä niitä voi laillisin tavoin saada olemaan hissun kissun tuntikausia ahtaissa tiloissa. Sori. Olkaa te ilman lapsia matkustavat vaan kiitollisia, että teidän ei tarvitse siinä lennon aikana koko ajan olla valmiustilassa. Laittakaa tulpat korviin ja yrittäkää kestää ja älkää mulkoilko pliis.
pitää ylipäänsä lähteä lentokoneeseen. Kun ne lapset kumminkin on vain lyhyen aikaa pieniä, niin miksei sitä aikaa voi viettää lähiseuduilla. Pakkoko sitä on lähteä rantalomalle Thaimaaseen tai shoppaamaan Nykkiin uhmaikäisten kanssa. Pitkänmatkan reissujen vuoro voisi olla sitten kun lähiseudut on otettu haltuun, järki on kasvanut päähän käytöstavat opittu.
lentomatkat, etenkin kaukomatkat menee kuorsatessa ja loppumatkan katsovat dvd-levyjä tai lukevat.
taatusti melkein kaikki vanhemmat yrittää KAIKKENSA että ne lapset ei meluaisi siellä koneessa, ja toimivat juuri sillä tavalla, että häiriö olisi mahdollisimman vähäinen. Mutta pikkulapset on vielä vähän eläimiä, eikä niitä voi laillisin tavoin saada olemaan hissun kissun tuntikausia ahtaissa tiloissa. Sori. Olkaa te ilman lapsia matkustavat vaan kiitollisia, että teidän ei tarvitse siinä lennon aikana koko ajan olla valmiustilassa. Laittakaa tulpat korviin ja yrittäkää kestää ja älkää mulkoilko pliis.
vieruspenkillä ;)
pitää ylipäänsä lähteä lentokoneeseen. Kun ne lapset kumminkin on vain lyhyen aikaa pieniä, niin miksei sitä aikaa voi viettää lähiseuduilla. Pakkoko sitä on lähteä rantalomalle Thaimaaseen tai shoppaamaan Nykkiin uhmaikäisten kanssa. Pitkänmatkan reissujen vuoro voisi olla sitten kun lähiseudut on otettu haltuun, järki on kasvanut päähän käytöstavat opittu.
kanssa, nukkuvat yleenäs melkein koko matkan. Istu sinä kotona jos haluat ja anna muiden matkustaa niin paljon kuin sielu sietää.
Itse en myös pidä tuollaisesta ravaamisesta, koska saa olla koko ajan selittämässä omalle taaperolle, miksi käytävälle ei saa mennä kävelemään ja onhan se jo turvallisuusriskikin.
Me ollaan matkustettu 5 x 4 tunnin lentoja tyttöni ollessa 8kk - 3v5kk välillä (oppi kävelemään tukea vasten 7 kk ikäisenä) ja kyllä se lapsi sylissä (ja penkillä) pysyy, kun vain pitää ja viihdyttää.
Kannattaa ottaa mukaan kannettava dvd-soitin, hyviä lasten elokuvia ja omat kuullokkeet.
Näillä tarvikkeilla viihtyy pienikin lapsi hyvin, kun saa katsella omaa lempiohjelmaansa.
Laite kannattaa ottaa mukaan myös ravintolaan, niin ei aika tule lapselle pitkäksi ja saa vanhemmatkin syödä rauhassa.
olemme matkustaneet heidän kanssaan ja matkustamme vastaisuudessakin. Olemme maksavia asiakkaita ja kaikki täällä olevat kommentoijat ovat olleet myös joskus lapsia. Matkustamme jopa business luokassa. Matkamme ovat sujuneet yleensä hyvin paria poikkeusta lukuunottamatta. Pitkät lennot menevät jostain syystä hyvin. On totta, että lasten potkiminen tuntuu inhottavalta selässä. Jatkuva selkänojan potkiminen ja töniminen on myös tyypillistä aikuisille etenkin isommille ihmisille. Penkit on tosi ahtaat. Yritämme ottaa muut ihmiset ja matkustajat huomioon lasten kanssa, mutta täytyy myös muistaa, että he ovat lapsia ja harjoittelevat asioita. Pidän ihmeellisenä, että lapseni käyttäytyvät usein paremmin kuin aikuiset, joiden pitäisi jo osata ja tietää. Lasten kanssa matkustaminen ja eläminenkin tuo kyllä eteensä monenlaisia tilanteita ja heidän kanssaan tapahtuu. On ihanaa matkustaa ja puuhata heidän kanssaan...sekä kahviloissa että lennoilla. Erityisesti, kun on kotona hoitamassa lapsia, on myös aikaa matkustaa ennen kuin menee töihin. Koitetaan olla suvaitsevaisia ja tulla kaikki toimeen.
Itse en myös pidä tuollaisesta ravaamisesta, koska saa olla koko ajan selittämässä omalle taaperolle, miksi käytävälle ei saa mennä kävelemään ja onhan se jo turvallisuusriskikin.
Me ollaan matkustettu 5 x 4 tunnin lentoja tyttöni ollessa 8kk - 3v5kk välillä (oppi kävelemään tukea vasten 7 kk ikäisenä) ja kyllä se lapsi sylissä (ja penkillä) pysyy, kun vain pitää ja viihdyttää.
Olen kyllä periaatteessa ihan samaa mieltä ja mielelläni pitäisinkin oman taaperoni penkissä istumassa. Kun yksin matkustaa alle kaksivuotiaan lapsen kanssa, on käytännössä kuitenkin aika hankalaa olla periaatteille uskollinen. Ylibuukatussa koneessa taaperon tulisi istua äidin sylissä koko lennon ajan, omaa paikkaa kun ei ole. Se vaan ei meidän taaperolta (ja äidiltä, koska tietysti on minun syyni, kun en saa lastani aisoihin) onnistu.
Lentäminen pienen lapsen kanssa on jo muutenkin aika rankkaa hommaa, saati silloin kun kanssamatkustajat alkavat mulkoilla tai vielä pahemmassa tapauksessa huomautella silloinkin, kun heitä itseään ei edes häiritä. Kun taluttelin yksivuotiastani käytävällä ja DVD:tä paikallaan tuijotteleva mies mulkoili murhaavasti, täytyy sanoa että myös oman suvaitsevaisuuteni rajat alkoivat häämöttää.
Niin ja me emme siis käy Nykissä shoppailemassa tai Thaimaassa ruskettumassa (se ilmeisesti on tuomittavaa), vaan sukuloimassa. Vaan ehkäpä sitäkin tulisi välttää niin kauan, että lapset ovat siinä iässä että osaavat käyttäytyä niin kuin aikuiset.
Eipä ole lisättävää. No joo, paitsi että eiköhän tähänkin joku vielä vastaa, että olisit huomauttanut. Mutta ei se muiden asia ole kasvattaa vieraita kakaroita, joilla on idioottivanhemmat.