Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kettu tota hammasta. Pitäisköhän käydä lääkärissä? ov

Vierailija
07.01.2010 |

Lyhyesti sanottuna:

Olen käynyt yhden hampaan takia nyt vuoden hammaslääkärissä, kun sitä on juilinut ja aina vastaus on ollut, että EI juurihoidettua hammasta VOI särkeä! Vaikka olen selittänyt, että se on kyllä se viereinen hammas, mikä on kipeä.

Noh, lokakuussa kävin taas saman asian takia päivystyksessä ja lääkäri suostui ottamaan tuosta hampaasta kuvan, vaikkakin pitkin hampain.

Kävikin sitten ilmi, että hammas on täysin kuollut, vaikka oli päällisin puolin ehjä.

Juurihoito aloitettiin ja kaksi kertaa on vielä jäljellä.

Oikeastaan mun olisi pitänyt mennä jo kuukausi sitten hammaslääkäriin ja nuo vikat ajat oli perättäisinä päivinä, mutta unohdin koko jutun! Olin merkannut kalenteriin väärät päivät :(

Sain onneksi uuden ajan 19.1.

Mutta, mutta...

Parin viikon ajan hammas on tuntunut oudolta, ihan kuin siinä olisi kuoppa tai vastaava (siis, kun kielellä kokeilee). Samoin yks ilta hampaaseen jäi jumiin vatun "siemenet" ja sain kaivella pitkän tovin, että sain tuon pois.

Pari päivää sitten leikin taaperon kanssa käsipeilillä ja huomasin, että tuossa hampaassa on selvääkin selvempi reikä (hampaan alapinta pitäisi olla vaalea, mutta siinä on selvä hopeinen/musta alue) ja multa ei ole yhtään ylähammasta paikattu (ainoastaan kolme alahammasta) eli se ei ole paikkakaan. Ja hammaskin on "oikea" eli siitä on lähtenyt se väliaikainen paikka pois.

Hammasta on n. kuukauden ajan välillä juilinut vähän aikaa ja sitten juilinta on mennyt ohi. Nyt sitä on kuitenkin pari päivää juilinut koko ajan, ei niin kovasti, että pitäisi ottaa särkylääkettä, mutta kuitenkin niin, että jotain mätää siinä taas on.

Ja huomasin myös, että ikenessä on ihan tossa hampaan juuressa sellanen tummanpunainen alue, eilen se oli sellainen mustelman värinen eli sellainen sinipunertava. Mutta mitään paisetta tai vastaavaa siinä ei ole.

Eli odottaisko nyt tohon 19. päivään asti vai tilaisko huomenna päivystysajan?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan kannattaisi käydä päivystyksessä. Juurihoitoa tehdessä hammaslääkärit sanoo että siihen hampaaseen ei saa mennä sylkeä (bakteereja). Sullahan pääsee kaikki pöpöt sinne nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi