te jotka juotte paljon vettä, miten kestätte sen
Kommentit (30)
Itse en koskaan istu oppituntien aikana, ja liikuttua tulee koko ajan.
Jos on pidätysongelmia, kannattaa myös miettiä, onko lantionpohjanlihakset kunnossa. Etenkin hommissa, joissa joutuu nostelemaan paljon, pitää pitää hyvä huoli lantionpohjanlihaksistansa!
Ja sitä paitsi olen elämässäni tehnyt paljon muitakin hommia kuin vain opettanut (mm. siivousta ja varastohommia), joten tiedän myös, mitä on olla töissä, jossa joutuu nostelemaan paljon.
Oletko muuten vain lisännyt tuon vedenmäärän suoraan aikaisempiin juomistottumuksiisi? Jos nimittäin juo 10 kuppia kahvia (ala 2,5dl), tulee päivän aikana ihan hirveä määrä nestettä (liikaa?). Joten ei ihme, että pissattaa. (toki kahvin kanssa on hyvä juoda sitä vettä, koska kahvi lisää nesteenpoistoa, mut rajansa kaikella).
Mielummin vähän vähentää kahvia, ja juo sen sijaan sitä vettä.
Vähän hankalampaa onkin sitten, jos tekee sellaista työtäjossa täytyy liikkua tai vaikkanostella jotain. Pissaa on helpompi pidättää istuen tai paikallaan seisten.
tuo 4 kuppia, enemmän silloin kun kyläillään tms. ap
sitä menee 4-10 kuppia, päivästä riippuen mutta se ei samallalailla pissata. ap
ei vesi! Itselläni on yliaktiivinen rakko ja se on kamala vaiva. Eli en voi juoda yhtään teetä, colajuomia en juo muutenkaan koskaan ja kahvia n. 3 kuppia päivä.
Vettä juon 2-3 litraa ja sillä oireet pysyvät poissa.
Välillä olen joutunut ottamaan lääkekuurinkin, mutta viime aikoina on ollut kurissa, kun olen noudattanut oheisia neuvoja.
Ja juotko 4 kupillista vai mukillista kahvia?
sitä menee 4-10 kuppia, päivästä riippuen mutta se ei samallalailla pissata. ap
ja vessassakäynti on minusta pieni hinta virkesätä olosta, hyvinvoivasta ihosta ja toimivasta aineenvaihdunnasta :)
ei vessassa samaan tahtiin joutunut ravaamaan. ap
jotta se vaikuttais pissahätään. Nyt kun juot vettä, niin se kahvi toimii nesteenpoistajana ja siksi pissattaa usein.
tiedän siitä, kun ennen en vettä juonut, niin ei vessassa samaan tahtiin joutunut ravaamaan. ap
Joten puolen tunnin välein on tosiaan päästävä vessaan. Siihen lisäksi aamumehut ja litra kahvia aamulla plus 2 litraa vettä ennen nukkumaanmenoa, että nestetasapaino pysyisi kunnossa.
Eli kahvi poistaa nestettä elimistöstä ja se ei "kostuta" elimistöä samoin kuin vesi. Kahvikupillista vastaan tulisi juoda lasi vettä jotta nestetasapaino säilyisi.