te jotka juotte paljon vettä, miten kestätte sen
Kommentit (30)
älkääkä vastatko että älä lue niitä
omasta mielestäni, kunnes lääkärit laittoivat nesterajoituksen sydämen vajaatoiminnan vuoksi. Liika nesteiden nauttiminen rasitti sydäntä liikaa...
Mä juon kolmisen litraa vettä päivässä mutta ei mun tarvi puolen tunnin välein vessassa juosta. Ihan hyvin voin käydä vaikka missä sen puoleen. :)
vain pari lasillista/vuorokadessa tmv. niin alkuun pissattaa. Mutta n. viikon kuluessa vessakäyntien väli kasvaa.
Ja yllättävän harva juo sen 1-2 litraa vettä päivässä mitä suositus on...! Itse en muutamiin vuosiin juonut (olin harrastuksessa käytännössä joka päivä ja niitä ennen/aikana/jälkeen join PALJON vettä, lopetettuani käytännössä koko elämäni jatkuneen harrastuksen veden juominen jotenkin jäi. Muutaman vuoden kuluttua aloin ihan tarkoituksella juomaan enemmän vettä, aamulla puolilitraa, illalla ennen nukkumaanmenoa sama juttu, päivällä aina ruuan kanssa lasi ja puoli litraa jossain sopivassa välissä, esim. kahvitauolla tm.)
siis aina kun syön, oli lounas/illallinen/välipala niin tuo lasi vettä
montako äpärillistä ap juot oletko kuin hevonen
En mä joudu jatkuvasti juokseen vessassa. Juon yleensä litran verran aamupäivällä ja puoli litraa iltapäivällä. Siis pelkkää vettä, ruokajuomat, teet ja liikunnan aikana nautitut vedet tulee tähän päälle.
vessassakäynti yksin siitä vedenmäärästä johdu. Myös esim. kofeiinin määrä vaikuttaa.
Tottumattomalle lisäveden nauttiminen alkuun varmasti lisääkin vessassakäyntejä, mutta aika nopeasti keho tottuu. Ja virtsarakkoaan kannattaakin totuttaa!
Jos joutuu käymään puolentunnin välein vessassa jatkuvasti, on jotain vialla. Joko liian aktiivinen rakko tai jotain muuta. Aktiivista rakkoa voi harjotuttaa, eikä sinne vessaan kannata aina heti ensimmäisestä nipistyksestä sännätä.
Itse olen opettajana koulussa, ja vaikka välillä tuntuu, että joka välkkä olisi vessaan päästävä, kummasti sitä pärjää pidempäänkin pissaamatta (esim. jos on valvontoja ym., ei sinne vessaan pääse). Koskaan ei ole kesken tunnin tarvinnut vessaan mennä, vaikka olisikin ollut useampikin valvonta yhtenä päivänä.
Juon aamulla 0,5l vettä ja 0,5l vihreää teetä. Lounaalla 0,5l vettä, päivällisellä 0,5l vettä/joskus maitoa, iltapalalla taas 0,5l vettä/ehkä teetä ja vielä välissäkin saatan juoda. Vessassa käyn 2-3t välein enkä yöllä. Kannattaa ehkä vähentää juomista iltaa kohden?
sitä menee 4-10 kuppia, päivästä riippuen mutta se ei samallalailla pissata. ap
sen takia mun vedenjuonti projekti aina tyssää kun en tosiaan jaksa sitä vessassa juoksemista. ei voi mihinkään edes lähteä. Tai voi mut täytyy tietää kokoajan mihin pääsee vessaan. Aamulla jo pelkästään se että juon 2 kuppia kahvia kusettaa ihan hirveästi. Silloin kun välillä yritän vettä vielä enemmän juoda niin ramppaan kyllä vessassa koko ajan.
Itse olen opettajana koulussa, ja vaikka välillä tuntuu, että joka välkkä olisi vessaan päästävä, kummasti sitä pärjää pidempäänkin pissaamatta (esim. jos on valvontoja ym., ei sinne vessaan pääse). Koskaan ei ole kesken tunnin tarvinnut vessaan mennä, vaikka olisikin ollut useampikin valvonta yhtenä päivänä.
Vähän hankalampaa onkin sitten, jos tekee sellaista työtäjossa täytyy liikkua tai vaikkanostella jotain. Pissaa on helpompi pidättää istuen tai paikallaan seisten.
se kofeiinin määrä lisää diureesia. Eli mitä enemmän juot teetä/kahvia/kolajuomia ym., sitä tehokkaammin kehosi poistaa nestettä, eli sitä useammin joudut käymään vessassa.
tuolla kahvin määrällä itse joutuisin käymään vähintään kerran tunnissa pissalla, ja öisin varmaan useamminkin..
sitä menee 4-10 kuppia, päivästä riippuen mutta se ei samallalailla pissata. ap
ole joku raja mikä on vielä tervettä juomista? siis jo toi 3l?ja nestettä tulee vielä lisäksi ruuasta.
mua alkaa ainakin närästämään ihan hirveesti.