Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mtä hienoa on asua Helsingin keskustassa?

Vierailija
07.01.2010 |

Onhan joo kaupat ja baarit lähellä, mutta miksi haluat asua keskustassa? Eihän siellä ole juuri luontoakaan. Pari puistoa on aika onneton luonnon yritys...

Itse arvostan tilaa, luontoa ja rauhallisuutta. Ihmettelen vain, minkä takia joku maksaa vähäisistä neliöistään niin hirveitä hintoja Hgin keskustassa. Olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sellasella kriteerillä. Eiköhän se johdu siitä että asuu siellä missä viihtyy. Kaikille ei se metsät ja luontopolut ole niin tärkeitä että niiden pitäis alkaa heti takaovelta.

Vierailija
2/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luontoa, ei pulkkamäkiä. Samaa ihmettelen minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa en haluaisi siellä asustaa mutta myöhemmin kyllä. Kaupat, teatterit, ravintolat lähellä. Helppo lähteä mihin tahansa päin julkisilla jne. Luontoakin löytyy kyllä, kun osaa oikeaan suuntaan kävellä.

Vierailija
4/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kaikkia rotuviallisia.

Vierailija
5/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas maalla.

Silloin aikoinaan autottomalle sinkulle oli kätevää asua ytimessä. Pääsi helposti minne halusi ja elämää oli siinä ympärillä koko ajan. Näyttelyt, tapahtumat, yliopisto, myöhemmin työpaikka.

Nyt taas on "hienoa" asua lasten kanssa maaseudun rauhassa. En missään tapauksessa muuttaisi minkään kaupungin keskustaan pesueeni kanssa.

Toisaalta eläkevuosia voisi olla mukava viettää taas Helsingin kantakaupungissa. Elämäntilanteet on niin erilaisia, että tarpeetkin muuttuu niiden mukana.

Vierailija
6/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä viihdyin hyvin. Kaivopuistossa oli kiva juosta, Uunisaareen, Pihlajasaareen ja Suomenlinnaan pääsi nopsaan. Metsäretket on asia erikseen, mutta kyllä mulle riitti noi.

Vierailija
7/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin silloin isovanhempieni luona taka-töölössä.

Vierailija
8/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin siellä on lyhyt matka?

Eli ihan sloganina vaan ymmärrän tuon, että kaikki on lähellä, mutta sitten ihan käytännössä se ei kuitenkaan mulle avaudu, että mikä muu siellä on lähellä kuin valtion virastot ja suurlähetystöt.

Vierailija
9/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei mulla mitään traumoja ole. Mulla oli ihan kiva lapsuus ja tehtiin varmaan aika pitkällä samoja asioita kuin muut lapset. Kaisaniemessä luisteltiin ja muutenkin osattiin kulkea lähimmille paikoille missä vaikka laskettiin pulkalla. Puistoissa käytiin ja se oli meille ihan normaalia, en mä mitenkään sitä kyseenalaistanut että oltaisi muka huonompia oltu kun piti aidattuun puistoon mennä, eikä oltukaan.

Ei meillä ollut mitään ongelmia keksiä tekemistä, taitaa olla niin että ne jotka ei ole keskustassa asuneet, on niitä jotka tekee siitä ongelman.

Vierailija
10/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jossain Ullanlinnassa vanhassa jugend-talossa. Ei vaan rahat riitä :) Olen kokeillut asumista kehyskunnassa omakotitalossa metsän reunassa, enkä tykännyt. Liian hiljaista, liian kakana kaikesta.

Syy miksi keskustaan haluaisin, on se että kaikki olisi lähellä (kaupat, leffat yms.), ja etenkin hyvät ja kivat kahvilat ja ravintolat! Meidän lähellä ei ole kuin pari pizzeriaa :P Tykkään enemmän istua kesällä puistossa kuin jossain kuusimetsässä, syödä jätskiä ja katsella kaupungin elämää.

Ja luontoa näen ihan tarpeeksi mökillä ja maastotöissä (olen biologi).

Vierailija
11/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa ylipäätään minkään kaupungin keskustassa asua?

En, en itse asu Helsingin keskustassa enkä myöskään maalla metsän keskellä...

Vierailija
12/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut mitään ongelmia keksiä tekemistä, taitaa olla niin että ne jotka ei ole keskustassa asuneet, on niitä jotka tekee siitä ongelman.

miksi aina pitää ihmetellä sitä, että jotkut JOPA lapsiperheet viihtyvät keskustassa????

t. kolmen lapsen äiti Arkadiankadulta

Vierailija
13/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu-Töölössä on valtavasti puistoja ja pari hyvää pulkkamäkeäkin ihan nurkan takana. Uimaranta lähellä, metsäpolkujakin vaikka Seurasaaressa. Käymme myös retkillä Luukissa ym.

Vierailija
14/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja metsiä ei tietenkään ole, mutta kyllä ne yleisimmin ihmisten näkemät elukat löytyy keskustastakin: yleisimmät linnut, oravat ja jänikset (nykyisin tietty kanit). Meri ja esim. Pihlajasaari on ihan vieressä, ja halutessaan pääsee helposti johonkin kauemmas metsään ja pelloille (lähimmät pellot ja lehmät taitaa olla Viikissä ehkä 7 km päässä keskustasta).

Itse olen muuten nhänyt keskustassa enemmän huuhkajia kuin missään muualla :) Istuvat talojen katoilla, reunuksilla yms.

Ei luontoa, ei pulkkamäkiä. Samaa ihmettelen minäkin.

Vierailija
15/15 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin ainakin pariin teatteriin. Ei tarvitse koskaan miettiä miten ja mihin aikaan busseja kulkee ja kuinka myöhään sitten onkaan kotona, jos menee leffan jälkeen vielä lasilliselle. Taidenäyttelyitä ja museoita on paljon ihan vieressä. Sen kun piipahtaa työmatkalla tai viikonloppuaamuna. (Kun asuin kauempana, ei vaan tullut lähdettyä vaikka kuinka olisin periaatteessa junalla päässyt 25 minuutissa). Kahvilat, ravintolat samoin niin lähellä, että niihin meneminen ei vaadi sen kummempaa suunnittelua. Erikoisliikkeitä helposti löydettävissä. Tarvitsin juuri kaiverrettua mitalia yhteen tilaisuuteen ja sopiva kauppa löytyi 100 metrin päästä.

Puhumattakaan vaateostoksista ja Stockan herkusta :-)