Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelänmatkalle rv 32-33 plussat ja miinukset?

Vierailija
28.12.2009 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finski esim. ei kovin mielellään ota kyytiin enää tuossa vaiheessa.

Eipä ollu miinuksia, kun itse palasin kotiin rv 32 kahden vikon etelänlomalta perheen kanssa. Mukavaa oli kun vaan lötköteltiin altaalla miehen ja kahden vanhemman kanssa. Ja valmissa pöydässä syötiin ja joku muu siivosi kämpän ja ite saattoi vetää nuoremman kanssa päikkärit joka päivä. Ainoa oli, että sain auringonpistoksen yhtenä päivänä kun en tajunnut ottaa hattua mukaan retkelle. Ikinä ennen ei ole ollut eli oisko raskaus edesauttanut tilannetta? Mutta sekin meni levolla ja juomalla ohi.

Vierailija
2/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 4 h lento Euroopassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin kuulla kokemuksia

Vierailija
4/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tiedä myöhemmästä. Tosin vain 3 h lennon päässä.

Vierailija
5/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksia:

- kuumuus voi ahdistaa

- lisätä supisteluja

- et jaksa välttämättä pahemmin liikuskella pitkiä matkoja päiväsaikaan ainakaan.

- joudut vahtimaan mitä syöt (jos kiinnostaa ns. kielletyt ruoka-aineet)

- lento voi olla tuskaa

- lennon odottelu ja siirtymiset voi olla tuskaa

- et tiedä missä kunnossa olet tuolloin, joten matkan varaus on riskaabelia

Plussia:

- maisemanvaihdos

- lämpö, joka on toivottavasti sinulle miellyttävällä tasolla, eli alle +25 astetta.

Nämä kaikki riippuu niin tapauksesta. Itse olisin tuossa vaiheessa niin pallomaha, etten jaksaisi lähteä johonkin lennolle ainakaan. Sen lisäksi pelkästään huoli raskauden sujumisesta ja ylimääräisistä rasituksista voisi olla rasittavaa. Viitteitä tilanteeseesi voi antaa raskauden sujuminen varaamishetkeen asti (ei kannata varata kovin ajoissa tuollaista matkaa) ja kuinka pitkä ja leveä olet. Isokokoisemmat varmaan voivat paremmin, eikä maha ole niin tolkuttoman iso kuin pienempikokoisilla.

Vierailija
6/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkavakuutus ei korvaa ja lasku voi olla jättimäinen

Vierailija
7/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin ja oli raskaana.

Vierailija
8/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiassa löytyy sieltä raskaustestistä.

Vierailija
9/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kolme kertaa suunnilleen noilla viikoilla jäänyt sairaslomalle töistä, enkä sitten ole enää kyennyt palaamaan ennen äitiyslomaa. On ollut supistuksia ja selkävaivaa ja liitoskipuja ja sen sellaista. Olen ollut joka kerta siinä kunnossa, että joka päivä on tarvinnut lepuuttaa vaakatasossa monta tuntia. Matkalle lähtö olisi ollut paitsi rankkaa myös ihan turhaa, enhän minä siellä olisi jaksanut.

Sinulla voi olla ihan toisenlaista, mutta ekaa jos odotat, niin mistäs sen tietää.

Vierailija
10/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (kansainvälisen ilmakuljetusliiton suositus).

Finnairin lyhyillä kotimaan- ja Skandinavian-lennoilla saa matkustaa 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on edennyt normaalisti ja raskauskomplikaatioita tai merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ei ole ilmennyt.

28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus, joka todistaa, että raskaus on edennyt normaalisti. Ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia, 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus. Todistuksen voi tarvittaessa hankkia jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.

Vierailija
11/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytys voi käynnistyä. Ja tuossa matkanteossa on useita asioita, jotka voivat lisätä riskiä siihen. Kuten juuri matkustamisen tuomat rasitukset ja se kuumuus perillä.

Ajattelin, että ap ottaa tämän huomioon automaattisesti.

tuo edellinen plussien ja miinusten listaaja

Vierailija
12/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viikolla 37+ tapahtuva synnytys ei ole enää ennenaikainen.

Mulla on kaksi lasta syntynyt viikolla 38+, eikä kummassakaan kyllä ilmennyt mitään ennakoitavissa olevia merkkejä synnytyksen käynnistymisestä.

Finnairin lyhyillä kotimaan- ja Skandinavian-lennoilla saa matkustaa 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on edennyt normaalisti ja raskauskomplikaatioita tai merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ei ole ilmennyt.

Vierailija
13/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole nuolla viikoilla kovin hyvässä kunnossa, esim. itselläni rv31 menossa ja en saa matkustaa edes 2 tunnin automatkan päähän viikonloppulomalle, vaan jouduin perumaan senkin! eli ainakaan kovin varhaisessa vaiheessa ei kannata matkaa varata! tietenkin jonkun äkkilähdön voi ottaa sitten jos voi hyvin :) mikäpä sen ihanampaa olisi kuin päästä lämpimään lekottelemaan :)

Vierailija
14/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole nuolla viikoilla kovin hyvässä kunnossa, esim. itselläni rv31 menossa ja en saa matkustaa edes 2 tunnin automatkan päähän viikonloppulomalle, vaan jouduin perumaan senkin! eli ainakaan kovin varhaisessa vaiheessa ei kannata matkaa varata! tietenkin jonkun äkkilähdön voi ottaa sitten jos voi hyvin :) mikäpä sen ihanampaa olisi kuin päästä lämpimään lekottelemaan :)

Vierailija
15/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen vuoden päähän, olinkohan liian hätäinen? Eka raskaus sujui hyvin ja oletus että nyt myös ois niin..kai nyt joku vakuutus korvaa

Vierailija
16/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käykin sitten vaikka niin että synnytät vaikka 3 kk etuajassa niin saat matkan hinnan takaisin

puolen vuoden päähän, olinkohan liian hätäinen? Eka raskaus sujui hyvin ja oletus että nyt myös ois niin..kai nyt joku vakuutus korvaa

Vierailija
17/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin samoihin aikoihin ihan vaan Suomessa kylpylälomalla ja yllättäen supistukset alkoivat. Mulla oli ihan kauhea paniikki, oltiin pitkän matkan päässä kotoa eikä tietoa, missä lähin sairaala. Auta armias, jos oltais oltu jossain etelän matkalla sillon.

Nuo supistukset onneksi sitten hälvenivät jossain vaiheessa ja päästiin kotiin, minä edelleen yhtenä kappaleena. No, viikolla 36 oltiin taas reissussa ja eikös se synnytys sillon sitten käynnistynytkin. Netistä vaan kattomaan lähin synnytyssairaala ja sinne synnyttämään..

Joten itse en ainakaan lähtis enää noilla viikoilla matkalle. Sillon voi oikeesti jo käydä mitä vaan!

Vierailija
18/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin kotiin lensin 31+6, viimeinen paiva jolloin sai lentaa silla lentoyhtiolla.

Kunto ei ollut kovinkaan hyva ison massun kanssa, rantoja ei oikein jaksanu muitten perassa juosta. Mutta auringonotto oli tietty mukavaa.

Enaa en lahtisi niilla viikoilla mihinkaan, minulla kun nayttaa olevan taipumusta synnyttaa ennen laskettua aikaa (rv35).

Vierailija
19/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa vakuutuksissa on rajattu korvattavuuden ulkopuolelle kaikki raskaudesta ja synnytyksestä johtuvat hoidontarpeet. Jos näin on ja matkustaa EU:hun kuulumattamaan maahan tai maahan, jonka kanssa ei Suomella ole sairaanhoitosopimusta, niin mahdollisesti tarvittava hoito voi tulla tosi kalliiksi. Etenkin, jos vauva sattusi syntymään ennenaikaisena ja tarvitsisi tehohoitoa, poikkeuksellisen kuljetuksen Suomeen tms.

Vierailija
20/23 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys viikolla 37, toinenkin sujui hyvin mutta vatsa oli kuin elefantilla jo raskausviikolla 20, painoni ei kyllä noussut koko raskausaikana kuin 10kg.

Kuuma kesä ja leppaisalla tahdilla tehty kotimaan lomareissu ja ainoa mitä jäi mieleen koko reissusta, oli että väsytti koko ajan ja mietin mihin ihmeeseen voisin mennä nukkumaan tai edes istumaan.

En lähtisi rahoja tuhlaamaan sijoittaisin kertavaippoihin ne sataset.