Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos auto on mennyt rikki niin, ettei peruutus toimi - korjauksen hinta?

Vierailija
07.01.2010 |

Onko kellään kokemusta tai tietoa heittää arvausta, missä hintaluokassa voi auton korjaus tällöin olla?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolariautosta vaihdelaatikko ja vaihtotyö 3-5 tuntia. Kannattaa vaihtaa myös kytkin, yleensä nämä löytyvät molemmat jos toinen löytyy. Mikäli autolla on ajettu enemmän kuin 50 000- 70 000 kannattaisi samassa työssä vaihtaa myös moottorin yläosat eli tehdä kansiremontti. Yleensä tuo vaihdelaatikko ja kytkin sovittuneet tietylle moottorille joten ne kannattaa vaihtaa kerralla.

Arvioitu hinta noin tonnin, 900-1300 euroa varaosista riippuen mutta sitten auto on kuin uusi moottoriosioltaan.

Olen tehnyt tuon useisiin autoihin kun olen tälläinen bensalenkkari ja

N32, koneinsinööri laivalla

Vierailija
22/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutusvaihde on ihan tarpeeton lisävaruste, totesi jo Tommy Tabermann.

- nimim. kolmesta kesäautosta puuttui pakki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2003 vuodenj vW Passat... No, selvinnee tänään... ap

Passat on metsämiehen Mersu, tosi kiva auto!

Maailman yleisimpiä moottoreita joten varaosia ja vaihtomoottoreita löytyy.

Olisi kiva kuulla mitä maksaa koneremppa tuon ikäisen passattiin, siihenhän löytyy moottoreita jotka voi olla ihan uusia!

Olen tuo n32 ja innostun tälläisistä, haluaisin korjata tuon auton!

Vierailija
24/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolariautosta vaihdelaatikko ja vaihtotyö 3-5 tuntia. Kannattaa vaihtaa myös kytkin, yleensä nämä löytyvät molemmat jos toinen löytyy. Mikäli autolla on ajettu enemmän kuin 50 000- 70 000 kannattaisi samassa työssä vaihtaa myös moottorin yläosat eli tehdä kansiremontti. Yleensä tuo vaihdelaatikko ja kytkin sovittuneet tietylle moottorille joten ne kannattaa vaihtaa kerralla.

Arvioitu hinta noin tonnin, 900-1300 euroa varaosista riippuen mutta sitten auto on kuin uusi moottoriosioltaan.

On kyllä aika harvinaista että noilla kilometreillä olisi kansiremontti tarpeen.

Vierailija
25/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

autossa siirtäjä tai lootavika ja yksi on tekemässä kansiremonttia :D

Vierailija
26/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika harvinaista että noilla kilometreillä olisi kansiremontti tarpeen.

Kansiremontti kannattaa aina tehdä isojen vaihtotöiden yhteydessä, jos kansiremontteja tehtäisiin enemmän vaikka valtion tukemana ilmastosyistä niin autokanta olisi paljon toimivampaa ja vähemmän saastuttavat.

G-mersut lähes ainoita joiden varsinainen lohko ja kansi säilytetään vaihtamatta kytkimen vaihdon yhteydessä jos gesulla ajettu alle miljoona kilometriä, toleranssit kymmenkertaisia muihin autoihin verrattuna.

Melkein ainoita koska sama koskee myös Toyotan moottoreita hiluxissa ja land cruiserissa

Vierailija
27/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen vika lienee jo korjaantunut mutta meillä '2003 Passatista katosi pakki yhtenä aamuna. Siis vaihdekeppi ei kerta kaikkiaan mennyt pakin "koloon". No ei siinä, lykättiin autoa taaksepäin ja ajettiin korjaamolle, muut vaihteet siis toimivat normaalisti. Korjaamon pihassa puoliso tottuneesti alkoi laittaa pakkia päälle kun ei vikaa muistanut ja sinnehän se vaihdekeppi solahti nätisti pakin paikalle. Korjaaja tuumasi, että helpoin remontti tähän asti :). Kuulimme sittemmin, että juuri noissa 2000-luvun alun volkkareissa saattaa irrota ja tippua joku pultti ja se solahtaa nätisti juuri siihen pakin koloon (vaihteensiirtäjässä tms., tässä kohtaa loppuu minun autoymmärrys) ja kun autolla ajetaan, lähtee se pultti tärinän voimasta pois. Ainakin yhden kaverin tiedän, jolla kävi sama juttu.

Vierailija
28/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavallinen auto: vaihdelaatikko vaihtoon (useampi tonni)

Jos sähköauto: ihan mikä vaan (ja ihan mikä vaan hinta)

Vierailija
29/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen vika lienee jo korjaantunut mutta meillä '2003 Passatista katosi pakki yhtenä aamuna. Siis vaihdekeppi ei kerta kaikkiaan mennyt pakin "koloon". No ei siinä, lykättiin autoa taaksepäin ja ajettiin korjaamolle, muut vaihteet siis toimivat normaalisti. Korjaamon pihassa puoliso tottuneesti alkoi laittaa pakkia päälle kun ei vikaa muistanut ja sinnehän se vaihdekeppi solahti nätisti pakin paikalle. Korjaaja tuumasi, että helpoin remontti tähän asti :). Kuulimme sittemmin, että juuri noissa 2000-luvun alun volkkareissa saattaa irrota ja tippua joku pultti ja se solahtaa nätisti juuri siihen pakin koloon (vaihteensiirtäjässä tms., tässä kohtaa loppuu minun autoymmärrys) ja kun autolla ajetaan, lähtee se pultti tärinän voimasta pois. Ainakin yhden kaverin tiedän, jolla kävi sama juttu.

Ettei vaan kytkin tai vaihteisto olisi kuitenkin finito?

Vierailija
30/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te viimeisimmät vastailijat nyt vakuuttuneita, että se AP:n auto on edelleen rikki? On aika romu, jos 12 vuodessa ei tule kuntoon...

Vierailija
31/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse siis on todennäköisesti vaihdelaatikosta, siis siten, että vaihtoon menee koko paska.

Halpa on jos 1400 € riittää tuohon hommaan.

Itse arvaisin, että töineen kaikkineen 2-3 tonnia voi riittää halvimillaan.

Kalleimmillaan automaattilaatikko ja hankala toteutus nin se on sitten 8000 €. Eli siinä tapauksessa lähes varmasti kannattaa jo harkita auiton vaihtoa.

Muutamilla satasilla ei saa mitään. Sillä hinnalla huoltomies peruuttaa autoan halliin ja kirjoittaa laskun. Sillä parilla satasella ei vielä tehdä töitä yhtään.

Se onkin sit pätevä huoltomies, eikä mitään korjausta tarvitakaan, jos kerran peruuttaa halliin auton, jossa ei pakki toimi.

Vierailija
32/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et sitten autokorjaamoon soittanut?

Ehkä soitti jo 12 vuotta sitten.

Miksi ihmeessä joku tämänkin aloituksen nosti, kun ei kenelläkään ole yhtään mitään sanottavaa. No minä nyt sitten edes yritän: riippuu siitä, korjaako sen meille asuva asentaja autotallissa eli purkaa koko paketin, vaihtaa rikki menneen osan ja kokoaa takaisin vai tehdäänkö se homma korjaamossa vaihtamalla vähintään vaihdelaatikko.

Vierailija
33/33 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et sitten autokorjaamoon soittanut?

Ehkä soitti jo 12 vuotta sitten.

Miksi ihmeessä joku tämänkin aloituksen nosti, kun ei kenelläkään ole yhtään mitään sanottavaa. No minä nyt sitten edes yritän: riippuu siitä, korjaako sen meille asuva asentaja autotallissa eli purkaa koko paketin, vaihtaa rikki menneen osan ja kokoaa takaisin vai tehdäänkö se homma korjaamossa vaihtamalla vähintään vaihdelaatikko.

Muuttaako se asentaja siis teille asumaan?

Eikö se ole vielä kalliimpaa?

Nykyään siis työssäkäyvä saa myös juoda ja laulaa ja tanssia työajallaan etenkin jos on nainen tai muuta sukupuolta kuin mies, onko tämä otettu kustannuksissa huomioon?

Voimaantumislisä ja vihapuhemaksut jos mainitsee hunalaisesta naisesta?

Ostaisin kyllä uuden auton ennemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi