Odottaja, joka ET ota sikaflunssarokotetta!
Mitä ajattelet asiasta, että jos sinua synnyttämässä avustavalla kätilölläkään ei sitä ole otettu ja tartuttaakin vastasyntyneen vauvasi, joka ei ole saanut vasta-aineita flunssaa vastaan? Tai jos joku sukulaisistasi/ystävistäsi kantaa ns. lievää sikaflunssavirusta tietämättään, tulee katsomaan sinua ja vauvaa esim. kotiisi ja tartuttaa vauvasi? 3-kiloisen vastasyntyneen vastustuskyky ei ole häävi- mitä, jos vauvasi kuoleekin sen takia, ettet ole itse ottanut rokotusta??
Itse en tiedä,mitä teen asian suhteen. Tämä asia mietityttää ainakin..
Kommentit (10)
mutta juuri SIIHEN ei sitten oteta rokotetta. En ymmärrä.
mitä taikauskoa osalla odottajista on. Teoreettisen rokoteriskin takia ollaan valmiit ottamaan todella hengenvaarallinen todellinen riski.
- sikainfluenssa voi aiheuttaa sikiövaurioita
- raskaanaoleva on suuremmassa vaarassa sairastua pahasti ja kuolla kuin ei-raskaanaoleva
- jättäisin vastasyntyneen vauvani suojattomaksi sikainfluenssaa vastaan
just toi, ettei haluaisi vahingoittaa mahdollisilla rokotteen haittavaikutuksilla sikiötä, mutta haluaisi vastasyntynelle kuitenkin immuniteetin tautia vastaan...
ota nyt tässä suossa sitten asioista selvyys....:/
mulla tuo asia ratkaisi.
ROkotteen ottamalla otat teoreettisen ja epätodennäköisen riskin mutta sikainfluenssaan sairastuminen on todellinen riski.
just toi, ettei haluaisi vahingoittaa mahdollisilla rokotteen haittavaikutuksilla sikiötä, mutta haluaisi vastasyntynelle kuitenkin immuniteetin tautia vastaan... ota nyt tässä suossa sitten asioista selvyys....:/
Kun olen raskaana. Rokotteen riskit pienet. Sokeripalapolion ottivat kaikki. Mikä nyt mättää
MITÄ on aiheuttanut? Vai pelotellaanko tällä vain. Koska itse en ottaisi rokotetta minkään muun tähden kuin vauvan.
MITÄ on aiheuttanut? Vai pelotellaanko tällä vain. Koska itse en ottaisi rokotetta minkään muun tähden kuin vauvan.
alku- ja keskiraskaudessa. Tämä on faktaa USA:sta. Nuo sikiövauriot liittyvät varmaan siihen, että äidin korkea kuume missä tahansa taudissa on riski sikiölle.
influenssassa yleensäkin on sikiövaurioiden vaara. Tämä on faktaa. Voihan sikainfluenssa olla poikkeus tässä suhteessa mutta ei tunnu kovin todennäköiseltä.
joista voisi olla huolissaan. Elämä nyt on riskihommaa muutenkin. Ei tuo yksi rokotus poista sitä mahdollisuutta, että jostakin pomppaa joku muu tauti johon menehtyy.