Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset läheisen hautajaiset?

Vierailija
07.01.2010 |

Kysyinkin jo vaateapua ja löytyi ihan kivat vaatteet, kiitos siitä.. Nyt tarvitsisin apua siihen runoon, mikä luetaan haudalla, meitä on neljä sisarusta, jotka yhdessä laskemme kukat jaolemme siis lapsenlapsia.. Katselin jo tuolta muutamia, mutta kertokaa omianne, jos löytyisi joku, mikä tosisaan iskisi.. Ja kukat, mitä kukkia yleensä käytetään ja minkä värisiä? Kiitos taas!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan löytänyt sitä ketjua. Voisitko nostaa sen?

Vierailija
2/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noiden kukkavihkojen kuvia ja myös muistovärssyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvästi. Osa sinusta kulkee aina mukanamme" Näin minä sanoin, mutta kyseessä äitini. Minulla oli valkoisia kallankukkia ja sinisiä ruusuja.

Vierailija
4/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kukkavihko, kukkakaupoilla on mallikirjoja. Voit valita aika vapaasti mitä haluat, nykyään liki kaikki käy. kukkakauppias osaa neuvoa, mitä nyt on saatavilla-

Vierailija
5/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä teistä surijoistakaan.

Kukka-asiassa ei ole mitään tiukkaa linjaa, yleisiä neuvoja saat näppärimmin kun menet kukkakauppaan asiasta keskustelemaan. Jos vainajalla oli esim. joku lempikukka/kukkia, niin niitä on kiva käyttää kukkalaitteessa.

Värssystä. Sehän voi olla melkein mitä vaan. Yleisvärssyjä on läjäpäin, mutta minä itse näkisin vähän vaivaa löytääkseni jonkun sellaisen, joka sopii nimenomaan vainajalle. Esim. joko hänen harrastuksistaan, teidän lastenlasten suhteesta häneen tms. (esim. joku meriruno veneilijälle).

Vierailija
6/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaa päällystakki, kun kannoimme arkun.

Vierailija
7/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin perinteistä on varsinkin miesvainajan kohdalla käyttää sinivalkoisia kukkia, mutta tosiaan kaikki käy. Liljoja, ruusuja, neilikoita ja iiristä tunnutaan käyttävän aika paljon. Parhaat vinkit saat kukkakaupasta.

Kuvia surukukista löydät googlaamalla kukkakauppojen sivuja. Runoja löytyy myös googlaamalla sekä lehtien kuolinilmoituksia selaamalla.

Vierailija
8/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukista, mitkä tulee arkun kannelle? tuleeko?, ellei tule, niin teidän kukat tulee päälle, joten sellaiset kun siihen haluatte. Muuten kukkia valitan ajatuksella

- vainajan lempikukat tai lempiväri

- isänmaallinen väriyhdiselmä

- sukupuoleen sopiva väri

- kertoo toivosta - vihreä ja valkoinen siis

- kertoo rakkaudesta - punainen

- joskus myös harrastuksen mukaan esim. kesämökin orvokit tai metsänhoitajalle kuusikranssi

Kukat siis kertovat viestin, jonka haluatte.

Itselleni haluan valkoista, tulppaaneja ja metsän vihreyttä.

Vierailija
9/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta "muistolauseita". mä löysin ainakin pilvin pimein niitä kun tätini hautajaisiin etsein sopivaa värssyä.

Muistolause kannattaa valita sen mukaan millainen vainaja oli, miten hän mahdollisesti kuoli, yllättäen vai hiljaa hiipuen jne..

Kukista sen verran että mieti mikä oli vainajan mielikukka, väri? Minulla esim isoisäni inhosi punaista koko ikänsä koska oli sodassa nähnyt sitä liikaa, verta siis. niinpä tiesin etten missään nimessä punaisia kukkia hänelle laita.

valkoiset kallat ovat kauniita ruusujen kera. värin vain mietin sukupuolen ja maun mukaan.

Voimia hautajaispäivään! :(

Vierailija
10/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut housupuku molemmilla kerroilla kun kannoin, mutta kai sitä sopivassa hameessakin voisi kantaa.

4 jatkaa...minulla oli musta jakkupuku ja harmaa päällystakki, kun kannoimme arkun.

Vierailija
11/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei lausuta mitään värssyä (osa niistä on ihan kamalia), vaan lasketaan kukat, ollaan hetki yhdessä hiljaa arkun äärellä, ja poistutaan.

Vierailija
12/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikani on Sinun kädessäsi Herra. (P 31:16)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi