Av vaikuttaa mammojen käytökseen irl!
Olen huomannut parista tutusta naisesta selvän muutoksen viimeisen vuoden sisään. Tiedän että käyvät av:lla enemmän tai vähemmän vakituisesti ja heidän juttelunsa on muuttunut pikkuhiljaa "av-puheeksi"! Yliperustelevat kaikki väitteensä, selittelevät toimiaan äitinä, heittävät jokaiseen väliin kommentteja kuten: "monet ihmiset tuntuvat ajattelevan että... (jatkuu jollain tyypillisellä av-väitteellä)" Kaikin puolin heidän keskustelunsa tuntuu siltä kuin he odottaisivat jonkun sanovan heitä huonoiksi äideiksi tai väittävän mustavalkoisilla argumenteilla vastaan.
Näiden naisten kanssa keskusteleminen on nykyään tosi ärsyttävää, koska itsestäni tuntuu siltä, kuin minunkin pitäisi perustella vedenpitävästi kaikki tekemiseni ja olla valmiina vastaiskuun. Eihän ihmiset yleensä sellaisia ole tavallisessa keskustelussa!!!
Kävin itsekin täällä viime vuonna aika paljon, mutta vauvan ja perheen erottaminen vieroittivat mua aika tavalla tästä palstasta. Kammottavaa ajatella, että olen varmaan itsekin ollut tuollainen tosielämän av-mamma vielä vähän aikaa sitten. :D
Kommentit (18)
No vaikuttaahan tää sinunkin käytökseen ap, tälläkin hetkellä. Ei kukaan irl nimittele toisia äitejä mammoiksi arkipäivän keskusteluissa. En mä ainakaan.
Av:lla kun tupataan puhua av-kieltä.
aivan outoa ajatella, että täällä ois joku oma kieli - täällähän on tuhansittain keskusteluja, ja vain pieni (tosin näemmä aika uuttera) joukko hypettää av:tä jotenkin erikoisena keskustelupalstana. Ihan samanlainen tää on kuin muutkin palstat, joihin ei tarvita rekkautumista- ja pitkälle samat tyypit pyötii täälläkin. On jokaisen oma valinta, millä linjalla täällä lähtee keskustelemaan. Jos ei itse käytä asiallista kieltä, niin silloin on itkesin syyllinen siihen ettei palstan taso miellytä.
minäkään en uskalla ostaa kaupasta muita ulkovaatteita kuin reimateccejä ettei meitä puistossa syrjitä ja luulla köyhiksi... ;)
Tietysti on hyvä tunnistaa trollaus yms kivat rekisteröitymistä vaatimattomien palstojen kommervenkit. Filtteri päällä näiden juttujen kanssa saa olla ja itse asiassa aika tiukkakin :)
Mä en puhu mitään av-kieltä aivan outoa ajatella, että täällä ois joku oma kieli - täällähän on tuhansittain keskusteluja, ja vain pieni (tosin näemmä aika uuttera) joukko hypettää av:tä jotenkin erikoisena keskustelupalstana.
Sori kun jäin tohon kiinni, jos vain joku kirjoitusvirhe, ajatuskatko? Mutta jäin miettimään mitä tarkoittaa.
Ettekö ole huomanneet miten paljon oikea elämä vaikuttaa ihmisten käytökseen ja puheisiin? Kaikki semmoset asiat kuten missä käy töissä, kenen lapsi on, mikä on koulutus ja ystäväpiiri, mitä harrastaa vaikuttaa aika paljon myös käytökseen.
Eikö se ole hurjan huolestuttavaa?
jos sun irl elämässä on normaalia haukkua toista huonoksi äidiksi ja huutaa sossua apuun kun toinen ei vie lasta ulos tarpeeksi usein tms yhtä triviaalia. :) Oikeassa elämässä yleensä suvaitaan muilta aika paljon enemmän kuin netissä, ymmärretään paremmin harmaan eri sävyt, jos näin voi sanoa. Tämä on netti"keskustelun" ja oikean keskustelun ero.
Ettekö ole huomanneet miten paljon oikea elämä vaikuttaa ihmisten käytökseen ja puheisiin? Kaikki semmoset asiat kuten missä käy töissä, kenen lapsi on, mikä on koulutus ja ystäväpiiri, mitä harrastaa vaikuttaa aika paljon myös käytökseen.
Eikö se ole hurjan huolestuttavaa?
Mä ymmärrän, että noilla inside-termeillä yritetään luoda yhteishenkeä ja "meidän omaa juttua" mut mun mielestä se on jotenkin outoa; täällä keskustelee valtava määrä ihmisiä, jotka ei todellakaan kaikki ole pienten lasten äitejä.
Av-kielellä nyt lähinnä viittasin siihen, kun joku väitti ap:n irl puhuvan halveksivasti "mammoista". Sen takia sanoin, että mamma on av-kieltä siinä merkityksessä (vrt. av-mamma), ja ap kirjoitti av:lle. Mutta uskon, että fiksuna ihmisenä sen tajusitkin, halusitpahan vaan saivarrella (provoilla).
Mä ymmärrän, että noilla inside-termeillä yritetään luoda yhteishenkeä ja "meidän omaa juttua" mut mun mielestä se on jotenkin outoa; täällä keskustelee valtava määrä ihmisiä, jotka ei todellakaan kaikki ole pienten lasten äitejä.
että av ="aivot vapaalla"-palsta ;)
että av ="aivot vapaalla"-palsta ;)
Sori kun jäin tohon kiinni, jos vain joku kirjoitusvirhe, ajatuskatko? Mutta jäin miettimään mitä tarkoittaa.
Mäkin käsitin tuon ihan toisin... olen tosiaan ihan satunnainen palstan käyttäjä. Saattaa näköjään ymmärtää paljon asioita väärin, jos ei ole "sisällä" jutuissa :D
ja perusteluiden pätevän täällä. (= Pienet turvattomat lapset ovat julmien äitiensä armoilla ja kärsivät äitiensä oikuista ja epätäydellisyyksistä, lapset saavat traumoja ja lapset itkevät.) Ei oikeastaan nähdä lapsia osana ihmisen elinkaarta. Lapset ovat täällä erillinen köntti, erillinen rotu. On omat säännöt ja säädökset heidän varalleen. He eivät ole osa perhe-elämää, vaan aikuisten tulee tehdä jotain temppuja heidän kanssaan.