Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konttauskypärä?

Vierailija
07.01.2010 |

Tyttö on nyt vajaat 9kk, nousi jouluna tukea vasten seisomaan ja yrittää kävellä tukia pitkin jne... Laskeutuminen vaan vähän hakusassa. Kolahtaa joka toinen kerta takaraivolleen lattiaan, jos ei just sillon satu kopparia selän taakse. Lisäksi nousee pystyyn myös paikoissa, joissa jää sit "jumiin" (esim. tuolin reunaan/alle roikkumaan...) ja kaatuu ja taas pää kolisee. Saattaa myös päästää yhtäkkiä irti kokonaan, huojuu hetken ilman tukea ja arvaatteko miten tuosta laskeudutaan? Ei kovin tyylikkkäästi... *huoh*

Esikoinen nousi pystyyn jo 6kk ikäisenä, mutta hällä toimi kävelytuoli silloin kun piti hetkeksi kääntää selkä (vaikka ruokaa laittaessa) Tämä napero kiipeää sujuvasti otsalleen tuolista pois... Toisekseen yhtä tenavaa nyt oli aika paljon helpompi vahtia, ettei kolhi itteään, kun nyt olis pari muutakin, jotka välillä tarvii äitiä..

Keskimmäinen lähti liikkeelle paljon myöhemmin ja osasi jotenkin heti varoa ja laskeutuakin oikein sujuvasti...

Pitäsköhän mun hankkia tuolle tytölle semmoinen konttauskypärä? Kokemuksia moisista vempeleistä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakata päätään lattiaan ihan itse silloin kun jokin otti kunnolla päähän eikä vielä osannut sanoa, mikä harmittaa. Ihan terve siitäkin on kasvanut, vaikka kieltämättä se ääni, mikä tulee, kun otsa mäjähtää kivilattiaan, on aika kamala.

Mun mielestä konttauskypärät on hätävarjelun liioittelua, sorry.

Se nyt vaan kuulostaa ihan kamalalta, kun yks muksahtaa takaraivo edellä lattiaan... Lastenhuoneessa ja olohuoneessa on paksu karvamatto, mutta muualla joko ei ole mattoja tai ne on esim. paperinarua tms. kovempaa...

ap

Vierailija
22/30 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarviinnut kuunnella kovaa kolahdusta esim. lapsen alkaessa nousta "puita pitkin" kaatuen selälleeen ja kivilattiaan, kuten eräs ilmoitti lapselleen käyvän. (laittaa voi peiton tms. lapsen taakse jos ei ole kypärää, niin kaatuu siihen ettei tarvitse kipuja tuntea pässään kun väsyy seisomaan ylös päästyään)

Kun lapsi kaatuu kovilattiaan niin että kova koolahdus kuuluu, ei ehkä ole ihan terveellistä.

Mm. aivotärähdyshän tulee pään kolahtaessa niin, että aivot siirtyvät hieman paikaltaan...mieluimmin järjen käyttö sallittu, konttauskypärä päähän ja sehän on kankaalla päälystettyä vaahtomuovipötköä, ei polkupyöräkypärän tapainen painava ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos lapsi nousee aikaisin pystyyn ja alkaa koheltaa ympäri kämppää.

Kyllä ne muksahdukset silti tuntuu,mut onneksi tuo kypärä vaimentaa pahimman terän niistä.

meillä oli tytöllä n. 6kk-1v. tuo käytössä.

Oli liikkuvaista sorttia ja ois tullu melkoiset kuhmut ilman kypärää.

Kyllä noita muksahduksia sattuu edelleennkin pian 7v. joten saa edelleen opppia siitä miten pitäis olla varovaisempi.

Tuo konttauskypärä on oikeastaa parhaimmillaan silloin kun aletaan harjoittelemaan kahella jalalla pystyssä pysymistä ja niillä eteenpäinmenoa,varsinkin jos suojeluheisjasteet ei ole vielä tulleet.

Kukin käytää tai on käyttämättä ,makuasia.

Meillä toimi,joten käyttäisin uudestaankin jos tulis tarve.

Vierailija
24/30 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ymmärtänyt, että mitä vaarallista on kaatua lattialle sisällä, jos lattia ei ihan kiveä ole? Meillä on muovia, parkettia ja laminaattia, joten paljon pehmeämmät kuin laattalattia.

Vierailija
25/30 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudempia kokemuksia?

Vierailija
27/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pää on vielä joustava, kypärä on ihan turhake.

Vierailija
28/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi sen lyhyen aikaa kun sitä tarvittiin, eli miksipä ei!

Vierailija
29/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan semmoinen lyhyt nysä olisi paras konttauskyrpä. Ajatelkaa jos se olisi puolimetrinen halko, siihenhän menisi tikkuja ainakin höyläämättömällä lankkulattialla kontatessa.

Vierailija
30/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä kokenut että olisi tarvittu tuollaista. Ehkä lapseni oli sitten sen verran varovainen ettei tuollaisia muksahteluja tullut silloin kun harjoitteli seisomaan ja kävelemään, tai sitten olen ollut liimautuneena häneen että olen saanut ajoissa kopin. No ei, muistaakseni hän osasi heti laskeutua varovaisesti.