Ei sydänääniä 9+2
pitikin mennä pyytämään, että kokeiltaisiin kuunnella. eipä kuulunut. Nyt vaan mietin, että tokkopa mitään hengissä tuolla mahassa....
Kommentit (52)
Minulla kuului toisessa raskaudessa 9+2, mutta kolmannessa ei kuulunut 9+1. En huolestunut, sillä terkkakin sanoi, että harvoin hän edes yrittää kuunnella vielä tuossa vaiheessa.
Mutta ultrassa näkyi syke samalla käynnillä. Meillä oli tuolloin siis neuvolassa ultralaite ja ekalla käyntikerralla määriteltiin sikiön ikä saman tien.
Miten hoikkuus tähän liittyy?
Utelee pullukka, jolla sykkeet kuuluu hyvin. :)
ultraääni vaimenee ihoon ja ihonalaiskudokseen, jota hoikilla on pullukoita vähemmän. Eli pullukoilta on vaikeampi saada sydänääniä kuuluviin.
Eikä edes rv 10-11 ole mikään "vasta"... Voivat kuulua vasta rv 12-13 ja se on ihan normaalia ja yleistä.
Laitteen käyttäjän osaaminen vaikuttaa noilla viikoilla erittäin paljon.
myös koneesta. Toisissa neuvoloissa voi jo kuulua hyvinkin ja toisissa ei. Itselläni lääkärillä oli huonompi kone kuin terveydenhoitajalla, joten lääkäri joutui usein lainaamaan terkan konetta.
Kun ei ole noin!
Seuraavaksi sanot ettei hoikat saa raskausdiabetestä! :D
Ei se että on vatsamakkaraa estä ultaamista tai hankaloita. Pyhä pamaus. Ultraa käytetään muutoinkin kuin raskaana olevien ihmisten tutkimiseen. Varmaan isoja raavaita miehiä ei voida ultrata lainkaan! :)
Ei se ultra mihinkään kudokseen katoa!
Mistä näitä pöhköjä riittää?
6
Kuullostatpa hauskalta :D
Itsekkin olen hoikka,mutta en ajattele noin.
Taidat olla vielä nuori äiti? :)
Kun ei ole noin! Seuraavaksi sanot ettei hoikat saa raskausdiabetestä! :D Ei se että on vatsamakkaraa estä ultaamista tai hankaloita. Pyhä pamaus. Ultraa käytetään muutoinkin kuin raskaana olevien ihmisten tutkimiseen. Varmaan isoja raavaita miehiä ei voida ultrata lainkaan! :) Ei se ultra mihinkään kudokseen katoa! Mistä näitä pöhköjä riittää? 6
sydänäänet ei ole ultralaite, joten todellakin vaikuttaa vatsamakkarat.
Oletko ikinä esim ajatellut äänen vaimenemista? Ultraääni on katsos ääntä. Koitappa kuunnella vaikka radiota ensin tyynyn läpi, ja sitten pelkän tyynyliinan.
7, terveydenhuoltoalan ammattilainen
Sehän sanotaan jo rakenneultran kutsussakin.
Ei pidä ottaa itseensä, tämä nyt vain on tosiasia.
Kuullostatpa hauskalta :D Itsekkin olen hoikka,mutta en ajattele noin. Taidat olla vielä nuori äiti? :)
Ja mikähän LAITE se sitten mahtaa olla, jos sillä kerran ultraa saadaan??? :D
(hakkaa päätä pöytään)
Ja seiska: varsinainen ammattilainen olet! :D
Kyllä minä tiedän mitä ultra tekee. Ja sen ettei rasva estä ääntä kulkemasta! Ei se ole mikään eriste: kylmä minunkin tulee talvella, pöhkö!
6
Totta se on: lihavia on keskimäärin vaikeampi ultrata kuin laihoja. Jos et usko tätä, niin soita lähimpään äitiyspoliin ja kysy. Eipähän tarvitse sitten täällä riehua.
Hoikka olen myös. Edellisistä kuunneltiin muistaakseni 10+ jälkeen vasta ja kuului hyvin. Ultrassa kävin rv 7 ja syke kyllä näkyi. Silti vaan huolettaa.
AP
Olen ollut myös hoikkana raskaana, ihan samanlainen oli ultratilanne.
Ei se vaan ole mistään läskikerroksesta kiinni.
Koita jo tajuta: ultrataan niitä pari-kolmesataa kilosia raavaita miehiäkin!
Ei jaksa jankata teidän kanssa kun toi on vaan asennevammaa.
6
mutta hidastaa ääniaaltojen kulkua (sekä ultra että dobbler pertustuvat ääniaaltoihin) eli vaikeuttaa tutkimuksen tekoa. Ei kyse tosiaan ole mistään läskeille vittuilemisesta (itsekin lukeudun tähän ihmisryhmään)vaan ihan vaan fysiikan tosiasiasta.
Pienen sikiön sydänäänten kuulumiseen vaikuttaa niin moni tekijä (sikiön asento, kohdun muoto, tutkimuslaitteen teho....) että niiden kuuluvuutta/kuulumattomuutta ei voi pelkästään sillä läskin määrällä selittää. Joillakin lihavillakin saadaan ajoissa kuulumaan ja joillakin hyvin hoikillakaan ei välttämättä.
Älä hätäile :)))