Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ruokakauppaan on 10 kilometriä?

Vierailija
06.01.2010 |

Asuuko joku niin, että lähimpään ruokakauppaan on 10 kilometriä tai enemmän? Miten arki sujuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se riippuvuus autosta mietityttää..kun olen vielä kotiäitinä ja mies autolla töissä. Nyt matkaa ruokakauppaan on 200 metriä ja aina voi hoitaa asiat kävellen, ja kyllä tuntuu helpottavalta tietää että pääsee nopeasti kauppaan aina kun tarvis. (Vaikkei sitä yllättävää tarvetta niin usein olisikaan.) Toisaalta harvemmat kauppareissut säästäisi aikaa :-)

Vierailija
2/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työmatkalla hoidetaan ruokaostokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään pari kertaa viikossa ruokaostoksilla :) Jääkaapin ovessa lista loppuvista/loppuneista tavaroista. Meillä mies osti työautoksi pakun että mulle jäi henkilöauto. Helpottaa jos minullekin tulee kiireellistä menoa kylälle tms.

Vierailija
4/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vanhalta asunnolta kans 100 metriä kauppaan, oikeastaan se oli samassa pihassa kuin kotimme. En miettinyt seuraavaa ateriaa pidemmälle ostoksiani koskaan. Yhden vauvan kanssa oli niin helppo käydä siellä vaikka monta kertaa päivässä.

Sitten muutimme samoihin aikoihin kuin toka lapsi syntyi. Kauppaan n. 10 kilometriä, mies kävi autolla töissä ja minä olin kahden alle 2-vuotiaan kanssa kotona. Koskaan ei tullut mitään ongelmia ja elämä alkoi pyöriä aikas erilaiseen tahtiin kuin ennen.

Suunnitelmallisuus kuitenkin kannattaa opetella pian. Aluksi mä ostin kauppareissuilta vähän sitä sun tätä - varmuuden vuoksi, ja sitten meni jo osaa hukkaankin. Nyt osaan miettiä paremmin ja ostaa niukemmin, vaikka käynkin vain kerran viikossa.

Noista hukkaostoksista huolimatta tää kerran viikossa kauppaan -systeemi on tullut sitä monta kertaa päivässä käymistä edullisemmaksi.

Vierailija
5/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia teille, jotka pystytte asumaan maalla.

Mun lapsuuskodista oli 2 km kauppaan. Äidillä ei ollut autoa, kävellen mentiin, koska bussiyhteydetkin huonot. Isä oli aina töissä, kerran viikossa ehdittiin vaan autolla kauppaan. Ihmettelen, miten äiti pärjäsi.

Itse asun talossa, jonka alakerrassa ruokakauppa. Tämä sopiva mulle.

Vierailija
6/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan oli matkaa n. 8 km tuli ostettua paljon maltillisemmin ja järkevämmin. Nyt kauppaan 3km mutta työpaikka on ihan kaupan vieressä, ja paljon enemmän tulee tehtyä heräteostoksia ja käytettyä aikaakin siihen kaupassa ramppaamisen "haenpas nyt sitätätätuota"..

Vierailija
7/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähimpään oikeeseen kauppaan onkin sitten 30km. Pikkukaupasta saa kyllä maitoa, leipää ja muuta ensihätään, mutta huoltoaseman kauppa kun on niin valikoima on sen mukainen. Kylällä käyn kaupassa (siis 30km päässä) kerran viikossa.

Vierailija
8/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauppaan matkaa 20km ja hyvin sujuu. Kaupassa käyn 2krt/vk. Ainut mikä harmittaa on kun auto seisoo turhaan monta päivää vuodessa ja maksua siitä menee joka päivä.

Vierailija
9/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähikaupassa käyn max 2 krt vkossa, jolloin ostokset ovat alle 10 euroa ja sitten käydään suunnilleen joka toinen maanantai Itiksen Prismassa, josta löytyy kaikki tarpeellinen ja myös on kaapin ovessa lista mihin kirjoitan kaikki mitä puuttuu sitä mukaa kun loppuu.

Me käydään autolla Virossa ja kesällä käytiin autolla Saksassa ja siellä on hintataso ns peruselintarvikkeista niin paljon edullisempi, kaapeissa on tällä hetkellä myös vajaa 2 autokuormallista halpoja peruselintarvikkeita. Pyrin niitä käyttämään koko ajan, mennäänhän me ensi kesänä uudestaan.

Jos laski vaipat ja perussäilykkeet, hintaero Suomen hintoihin teki sen, että tuli matka ilmaiseksi. Sen verran kallista ruoka Suomessa on. Jos olis viinaan menevä, tulis voittoakin reissusta.

Vierailija
10/14 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selviäisihän siitä varsinkin kesällä, mutta talvella olisi vaikeampaa. Pyörällä tai jalkaisin kuljetaan, matkaa nyt kolmisen kilometriä, ei bussiyhteyksiä.

Vierailija
11/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki sujuu normaalisti.....en ymmärrä??

Vierailija
12/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ymmärrä mitä eroa on onko kauppaan 5km vai 15km.. autolla sinne kuitenkin suurinosa menee.. Eniten mua ahdistaa kun putket jäätyy ja puita pitää kantaa niska vääränä, että täällä maalla selviää hengissä ;)))

Vierailija
13/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käyn kauppassa vain kerran viikossa.

teen aina ostolistan. Keittiössä on paperi ja kynä ja kirjoitan aina siihen mitä pitää ostaa.

Meillä on aina esim 1 kahvipaketti, oivariini, jne ylimääräisenä ja kun avaan sen kirjoitan listalle oivariini jne.

eli ei ole vaikeata käydä kaupassa kerran viikossa. säästät aikaa ja rahaa!

Vierailija
14/14 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki sujuu ihan ok, miksi ei sujuisi?

Mies käy kaupassa työmatkallaan tai minä päiväsaikaan.