Onko muita joiden mielestä pedin petaaminen turhaa?
En ikinä petaa sänkyäni. Makuuhuone on erillään muista tiloista ja ovi on usein kiinni. Jos tulee vieraita, niin silloin varmasti. Muutoin olen aika tarkka järjestelijä, esim keittiö ja WC siistitään päivittäin, yllätysvieraiden varalta.
Kommentit (21)
en yleensä petaa omaa sänkyäni mutta lapsen kylläkin :)
Meillä makkarit yläkerrassa ja siellä ei vieraat käy, paitsi ehkä lapsen huoneessa.
Tällä hetkellä meillä on vieläpä patjat lattialla, kiinni seinässä, niin se petaaminen olisi niin hankalaakin ettei jaksa! :D
lisään ettei minulla ole mitään asiaa makkariin päivisin. Ja jos onkin niin minulla ns. kotivaatteet päällä ;-)
käytännössä ei..
Lakanat on aina samaa paria ja tyylikkäät, joten petaamattomuus ei ole katastrofi. Mutta onhan päiväpeite siistimpi ja siistimmän näköinenkin ratkaisu. Usein se vaan jää laittamatta joko kiireen tai laiskotuksen takia. Vierata kun tulee niin pedataan aina.
Likaisista päivävaatteista...itse vaihdan aina kotivaatteet kun tulen kotiin, mutta mies ei. sitten se kömpii sängylle köllimään ihan peittojen alle ulkona käyttämissään housuissa tai farkuissa. Kyllä se aika ällöä on, niissä on loskaa jne.
ainoastaan silloin, jos on vieraita tulossa. Mulla on ihania Marimekon pussilakanoita, jotka sopii huoneen väreihin :-) Pikatuuletuksen jälkeen oikaisen peitot kyllä suoraksi, mutta tosiaan päiväpeittoa en tod. jaksa laittaa.
Plus se, että onhan se tosi ällö ajatus, että joku istahtaisi sängylle päivävaatteet päällä.
- aika likaisia noi teidän päivävaatteet??!! :)
Jos istuu sängyllä päivävaatteissa niin mitäs tuosta nyt sitten, ei sänkyyn ehdi tarttua kuin vähäsen jotain ällöä likavaatepölyä, pientä sen rinnalla että ihmisten paljas iho koskettaa niitä ällöjä likavaatteita ihan koko päivän.
Ihme että kukaan on enää hengissä.
En vaan jaksa nähdä vaivaa, kun ei yleensä käy vieraita.
Illalla ennen nukkumaanmenoa tuuletan hyvin, oion lakanan, pöyhin tyynyt ja laitan pussilakanan kunnolla, jos on yön aikana karannut. Mutta päiväpeitto saa kyllä pölyttyä vaatehuoneessa :)
ja yritän pitää huushollin järjestyksessä, mutta tuosta petaamisesta en ole kovin tarkka:) Vieraiden tullessa tilanne on aivan eri, toki.
siisteys ei ole päällimmäisenä mielessäni päivisin.
Joskus kun on tulossa vaikka sellaisia vieraita etteivät ole ennen käyneet, petaan varmuuden vuoksi, jos haluavat katsella taloa tarkemmin.
päiväpeiton laitan jos tulee vieraita, en muuten. Lastensänkyjä en petaa koskaan, mieheni pyytää usein lapsia petaamaan meidän sängyn kun hän tykkää mennä illalla pedattuun sänkyyn.
Lisäksi on vielä viisastaki. Jos aamulla heti herättyään petaa, vällyissä muhiva kosteus haihtuu huonommin. On siis parempi jos sänky saa tuulettua.
Mua inhottaa mennä nukkumaan petaamatta olevaan sänkyyn. Mutta olen muutenkin neurootikko siivoamisen suhteen.
on aina kivat lakanat, joten saatan korkeintaan oikaista peitot mutten laita päiväpeittoa. Sellainen taitaa olla joku 80-luvulla itse ompelemani rimpsu-hirvitys, eli meillä ei edes ole päiväpeittoa.
vaan kun vieraita, koska jos ei petaa niin ei tule pölypunkkeja.
inhottaa mennä sänkyyn, joka on kuin pommin jäljiltä.
Ei pedata sänkyä jollei ole vieraita tulossa. Meikäläisen päiväpeitto on sellainen 90-luvun muodin kukkanen, mut kun ei ole tarvetta ostaa uudempaa. :) Meillä on koira, joten jos pedattais päivisin niin yöksi toi päiväpeitto pitäis säilyttää niin ettei koira voi sen päällä nukkua.En mä jaksais alkaa sitä joka yö viikkaamaan kaapin päälle.
Mulle makari on paikka, jossa vaan nukutaan, ei tehdä muuta. Sen pitää olla siisti ja raikas, mut sänkyä ei tosiaan tarvi pedata.
Pedit pedataan aamulla juuri ennen lähtöä, eli ne on saaneet puolisen tuntia "tuulettua" ja kosteus haihtua.
Meillä lapsilla ei ole erillisiä makuuhuoneita, vaan leikkivät samassa huoneessa missä nukkuvat. Ei tulisi kuuloonkaan, että sänkyyn kiivettäis leikkimään, lukemaan tms. jos sitä ei ole pedattu!
Vanhempien makkari on heti eteisestä seuraava huone, ovi ei ole ikinä kiinni. Epäsiisti sänky pilaisi heti koko kodin siisteysvaikutelman. Plus se, että onhan se tosi ällö ajatus, että joku istahtaisi sängylle päivävaatteet päällä.
Minulle siisteys ja sisustus on todella tärkeät asiat, eikä sisustukseen sopivan päiväpeiton hankkiminen ole kovin vaikeaa...
mutta meillä mh on yläkerrassa eikä sinne ole muilla mitään asiaa (ei säilytystiloja, tietokonetta tai tv:tä), joten kukaan ei tiedä,onko pedit pedattuna vai ei. En siis petaa,mutta parvekkeelle saatan ne monena pakkasaamuna heittää.
- aika likaisia noi teidän päivävaatteet??!! :)