Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein teillä käy siivooja?

Vierailija
06.01.2010 |

Mietin tässä siivoojan tilaamista, ties kuinka monetta vuotta. TÄhän asti en ole raaskinut ja lisäksi meillä on vähän sitä ongelmaa, että suurin homma ei suinkaan olisi se imurointi ja lattianpesu, jonka siivooja tekee, vaan miehen ja teinin toissapäiväisten sukkien ja muiden vaatemyttyjen keruu, jota siivooja ei osanne tehdä.

Nyt kuitenkin olen kyllästynyt. Koko syksyn on nimittäin ollut tilanne, että mies on (ihan tosi, siitä asti kun koulut alkoivat) LUVANNUT pestä lattiat "heti". Mä siis saan pari kertaa viikossa ne tyhjennettyä ja kerran viikossa imuroitua ja mies lupaa pestä ne. Ei ole vieläkäään pessyt. EN aio ryhtyä nalkuttamaan, mutta en myöskään kestä enää enempää. Aion saada edes tuon hoidettua, edes joskus, tilaamalla maksullista apua.

Kuinka usein teillä siis käy siivooja? Onko mitään iloa, jos siivooja käy kerran kuussa? Muuten jaksaisin ehkä itse. Miten kauan siivooja teillä viettää? Miten iso talo? Miten se kotitalousvähennys - laskuhan maksetaan ensin kokonaisuudessaan ja vähennyksiä karhutaan vuoden lopussa verottajalta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 neliötä, kaksi siivoojaa siivoavat 1h 15min. Joka toinen viikko on siitä hyvä, ettei tartte itse siinä välissä lattioita pestä. Aluksi tuntui menevän tosi paljon aikaa just tohon tavaroiden poislaittamiseen mutta nyt sekin käy jo rutiinilla ja nopeammin.

Vierailija
2/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoaa, silittää, järjestää vaatemytyt, lelut, ja joskus jopa kokkaa. 13 euroa tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen viikko. Yleensä on 2h, joskus jos pyydän tekemään jotain ekstraa niin on 3h. Meidän kämppä on 110m2 yhdessä tasossa.

Kotitalousvähennys me ilmoitetaan verottajalle vasta jälkikäteen. Kai sen voisi etukäteenkin ilmoittaa niin veroprosentti laskisi, mutta musta on helpompi hoitaa tuo homma jälkikäteen, kun tietää, kuinka paljon siivooja on meillä käynyt.

Päivääkään en ole katunut siivoojan ottamista ja meillä on ollut siivooja jo 3 vuotta. Me järjestellään tavarat paikoilleen ennen siivoojan tuloa ja siivooja hoitaa muun, (pyyhkii pölyt, imuroi, pyyhkii lattiat, pesee vessat yms.).

Vierailija
4/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoaa, silittää, järjestää vaatemytyt, lelut, ja joskus jopa kokkaa. 13 euroa tunti.

täällä mainoksissa hinnan noin 30e tunti?

Vierailija
5/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käy siivooja joka toinen viikko. Neliöitä on vajaa 200 ja hän siivojaa n 4 tuntia. Tämä on ollut todella hyvä ratkaisu meille kaikille. Koko perhe "siivooaa" ennen siivoojan tuloa =kerää lelunsa ja sukkansa lattialta. Ja todellakin vasta tämän myötä on alkanut tämä tavaroiden ja vaatteiden keruukin toimia. Olen sitäpaitsi ilmoittanut, että jos jotain löytyy niin siivoojalla on sitten minun lupani heittää ne roskiin:)

Voit saada helpotusta heti verotukseen pyytämällä uuden verokortin vaikka netin kautta ja ilmoittamalla siihen kotitalousvähennyksen eli lasket paljonko aiot käyttää siivoojaa vuoden aikana ja siitä 60%, omavastuu on 100€.

Minusta tuo joka toinen viikko -siivooja on ihan sopiva aika, siinä kerkeää kyllä perhe joka toinen viikkoa oppia vielä itsekin siivoilemaan ilman että taito unohtuu.

Vierailija
6/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja käy meillä kerran viikossa. Edellisenä päivänä laitan armeijan kurin porukkaan ja komennan laittamaan sukat/lelut ym. ym. järjestykseen!! Siitä en siivoojalle maksa, että hän keräilee meidän levittelemiä kamoja. Sitten on helppo imuroidakin ym. kun lattiat ovat tyhjät.

Kerran kuukaudessa käyvästä siivoojasta ei liene mitään iloa. Siivooja on tosi hyvä apu!

Meidän koti on noin 250 neliötä ja siivoojalla menee aikaa meillä noin kolme tuntia.

Kotitalousvähennys on tosi hyvä juttu. Lasku maksetaan ensin kokonaan ja sitten kirjataan verotukseen.

Vierailija
7/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotisiivouksia tekevässä yrityksessä. Työkaverin kanssa pareittain käytiin. Meidän mielestä kaikki perheet joissa kävimme olivat enemmän tai vähemmän outoja. Monessa paikassa meinas vahingossa hajota yhtä ja toista. Mutta hauskaa meillä oi.

Vierailija
8/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee kerran viikossa, tarvittaessa useamminkin. Tekee kaiken tarvittavan, silityksestä ikkunanpesuun, sopimuksen mukaan. Isomman siivouksen aikana on maks. 6-8 tuntia. Hinta on mitä on, kotitalousvähennystä ei sovelleta koska asumme ulkomailla. Tämä tarkoittaa sitä, että meillä ei juuri itse siivota tiskaamista lukuunottamatta. Joku kerta saatetaan ottaa pölynimurilla siinä välissä.

Suosittelen!

Vierailija
9/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältyvät 13 euroon. Siivoojalle jää 1 euroa käteen ja on tyytyväinen.

Vierailija
10/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään mielestä kerran kuussa ei riitä mihinkään? Mä kun vertaan nykyiseen tilanteeseen, joss lattian on pesty siis viime kesänä (paitsi vessoista ja kylppäristä, joista itse olen pessyt)

Mutta kiitos rohkaisusta. Soitan huomennna numeroon, joka tuli loman aikana postiluukusta. (Ja me varmasti ollaan outo perhe monenkin mielestä, mutta mitä sitten)

Vierailija
11/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla asuva 10 maksaa kyllä pimeästi siivoojalle.. enkä kyllä ole kuullut kenenkään muunkaan tekevän toisin.

Vierailija
12/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pesty viime kesänä mutta aikaa netissä surffailuun näkyy riittävän. Joo, olette kyllä tosi outo perhe kun paskoissa tykkäätte elää.

Vierailija
13/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kysyin paljonkohan maksaisi "Juhannus" siivous

oli kamalan kallista niinpä siivosin itse laipiosta lattiaan ja säätin paljon rahaa.

Nykyäänkin siivoan lasten kansssa eikä meillä mielestäni ole sotkuista.

Tänäänkin pesin lattiat ei haittaa vaikka pyhäpäivä onkin.

Olen aina ihmetellyt niitä joitten luona käy siivooja ,että MIKSI?..ehkä heillä paljon, tosi paljon rahaa.

No meillä täällä maalla ehkä toisin kuin kaupungeissa.

Vierailija
14/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja neljän viikon välein, ja se riittää meille mainiosti. Edellisenä iltana ennen siivoojan tuloa kerätään lelut, vaatteet yms. ja siivotaan pöydät jne rojuista. Siivousaika on 4 h (neliöitä 140).

Tämän lisäksi riittää kun itse imuroi pari kertaa, silti pysyy perussiisteys. SUOSITTELEN!!!

Vierailija
15/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte hoidan siivouksen,saanpahan sellasta jälkeä kun haluan..

Olen kyllä joskus miettiny siivoojan palkkaamista,mutta sitten se et joku toinen ois mun kodissa tuntuu oudolta ajatukselta

Vierailija
16/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy jokatoinen vko perjantaisin. Siitä luxuksesta en enää luovu, että saan tulla väsyneenä töistä perheen kanssa ruokakassien kanssa, laittaa tuoreet kukat pöydälle ja aloittaa viikonlopunvieton! Maksamme siis elämänlaadusta - en millään viitsisi vähäistä vapaa-aikaa tuhlata esim. lauantaina siivoamiseen!

Meillä reilun 120m2 kämppään menee 3,5h muistaakseni 27€ /tunti, josta sitten saa vähennykset. Aika kiva tapa myös "säästää", joulun alla tulee mukavat joululahjarahat.

Olen tosin harkinnut siivoojan vaihtamista, en usko että tuota koko aikaa meillä menee, vaikka matot yms. vie aina ulos.

Vierailija
17/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloyhdistyksen siivooja.

Eikä maksa kuin 7,50/h.

Meille riittää kerran kuussa ihan mainiosti. Lähinnähän täällä keittiössä ja makkareissa elellään mitä töistä ja opiskeluista jää aikaa kotona oloon.

Vierailija
18/18 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siivoaa sataa neliötä noin neljä tuntia kerrallaan. Taitaa maksaa parisen sataa kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi