Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nuorten naisten keskipituus tosiaan jo n. 169 cm?

Vierailija
06.01.2010 |

Joku laittoi toiseen ketjuun keskipituudet:

miehet - kaikki: 176,6 cm 15–25-vuotiaat: 180,2 cm

naiset - kaikki: 163,5 cm 15–25-vuotiaat: 168,7 cm

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten mallistoista en, lahkeet loppuu kesken.

Olen 175 cm ja nuorison keskellä en tunne itseäni ollenkaan pitkäksi.

Vierailija
2/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

169 cm on miesten keskipituus suomessa. Ei naisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan 178cm ainakin pari vuotta sitten.

Vierailija
5/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuon 169cm enkä tiedä montaa miestä joka olisi minun pituinen tai lyhyempi. Lähes poikkeuksetta kaikki minua n.10cm pitempiä :D

Vierailija
6/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friikit on erikseen.

Kumma kun ei tuola katukuvassa näe niitä 170cm yli naisia ja 190cm miehiä.

Vierailija
7/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pitkä tyttö (luokan pisimpiä), ja aikuisenakin olen ollut tuttavapiirini _naisista_ pisimpiä. Vaan nyt kun tutuilla alkaa olla teini-ikäisiä/aikuisia lapsia, niin lähes kaikki ovat minun mittaisia TAI pidempiä.

Ihan käsittämätöntä että joku kuvittelee miesten keskipituuden olevan 169cm! :D

Vierailija
8/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa mitata omaa pituutta. Minäkin saan itselleni 3cm lisää seisomalla eritavalla seinäävasten. Kannattaisi mitata pituus rehellisesti.

Vierailija
9/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse ainakin saan lähemmäs 7 cm lisää pituutta jos suoristan selkärankani. Muutama nikama rosahtanut aikojen saatossa. Ja yksi nikama syntymävammana kasvanut toisen sisään vinosti.

Pituus pitäisi mitata rehellisesti siten kuin normaalisti seisoo ei kurkuttelemalla. Kyllähän joogallakin saa normaalia pituutta lisättyä sen 5 cm. Vanhempana luonnollisesti pituus katoaa. Uskoisin suomalaisten miesten keskipituuden silti olevan 173-177cm pikemminkin. Ei aivan kuitenkaan 180cm senhän näkee jo kaupungillakin.

Vierailija
10/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et "näe" niitä pitkiä ihmisiä vaan keskityt lyhyisiin vert. raskaana oleva joka näkee vain muut raskaana olevat katukuvassa?

Kannattaa muistaa se, että ainakin minun tutuistani miehet ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta 180cm ja päälle, osa jopa liki pari metrisiä. Jos keskipituus olisi vain 169cm niin se vaatisi aika monta todella lyhyttä miestä että keskiarvo olisi noin vähän. Esim. kymmentä 180cm kohden pitäisi olla 159cm miehiä 10, taoi vastaavasti esim. ~164,5cm miehiä 20kpl jotta keskiarvoksi 10:tä 180cm kohden tulisi tuo 169cm.

Vierailija
11/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut muita pidempi ja koen itseni hirveän romuluiseksi. Jos suoristan selkäni niin olen 174cm. Kaikki söpöt miehetkin ovat samalla tasolla minua tai hieman pidempiä. Minusta on noloa olla näin pitkä. Kaikki tuntemani naiset ovat minua n. 10 cm lyhyempiä. Asutteko muualla euroopassa vai?

Vierailija
12/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisin väliajoin tehdään mittauskia, joita esim. vaateteollisuus hyödyntää. Viimeisimmästä mittauksesta taitaa olla muutama vuosi aikaa, ja siitä kirjoitettiin paljon lehdissä. Suomalaisilla naisillä oli pituus kasvanut, samoin rinnat ja kengännumero. Tuota edellinen mittaus oli tehty kai vuonna-64 (tämän saatan muistaa väärin!) ja nuo em. olivat kasvaneet paljon. Itse olen huomannut asian omassa suvussa niin, että mitä vanhempi sukulaiset ovat, sitä pienempiä he ovat.

Vierailija
13/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä sukujuuristani ja tunnen olevani sopivan pitkä ja kauniimpi kasvonpiirteitäni kuin hujopit. Miksi pilkkaatte Saamelaisia tässä ketjussa? Sitä en voi ymmärtää.

Vierailija
14/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni jäi 167 cm. Äitini 178cm ja isäni 186cm ja minä 186cm.

Nuorin sisareni on 16 vuotias ja hänellä pituutta 156cm

Saamelaisia peruja mekin olemme.

Vierailija
15/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friikit on erikseen.

Kumma kun ei tuola katukuvassa näe niitä 170cm yli naisia ja 190cm miehiä.

Mutta alle 170-senttisiä miehiäkö vilisee joka kadunkulmassa? No ei vilise, koska miesten keskipituus on jo lähempänä 180 senttiä.

Mäkin olen huomannut, että nuorten keskellä esim. leffajonossa tulee lyhyt olo. Onhan teinityttöjen kengännumerotkin nykyään isoja, 41 alkaa olla ihan tavallinen.

Vierailija
16/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä sukujuuristani ja tunnen olevani sopivan pitkä ja kauniimpi kasvonpiirteitäni kuin hujopit.

Pituus ei korreloi kasvonpiirteiden kauneuden kanssa mitenkään, ihan tiedoksi.

Vierailija
17/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en usko, että se ihan 169 vielä on. Kai tästäkin löytyy faktaa netistä ettei tarvii väitellä asiasta.

Vierailija
19/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä sukujuuristani ja tunnen olevani sopivan pitkä ja kauniimpi kasvonpiirteitäni kuin hujopit.

Pituus ei korreloi kasvonpiirteiden kauneuden kanssa mitenkään, ihan tiedoksi.

Pidätkö saamelaisia jotenkin heikkomielisinä vai miksi vastaat noin? Vastauksesi saa saamelaisen tuntemaan itsensä hölmöksi.

Vierailija
20/37 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikamoisia tappeja me taidetaan edelleen olla.

Itse olen kyllä ollut huomaavinani, ettei nuoret tytöt ole sen pidempiä kuin ennenkään. En ole mitään tieteellistä tutkimusta aiheesta tehnyt, mutta tosi paljon näen itseäni lyhyempää sakkia, ja minä olen kuitenkin vain noin 165 cm. Harvassa ovat pitkät naiset yhä edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi