Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuvatko suomenruotsalaiset enemmän?

Vierailija
06.01.2010 |

minusta tuntuu siltä. Itse olen kaksikielinen ja monet ystävät suomenruotsalaisia. Ihan tavallisenkin asian he sanovat monin sanoin, pitkän kaavan mukaan

Tuntuu kuin he tykkäisivät puhua ja sölköttää ruotsia. Itse inhoan ruotsinkieltä, se on vain rumaa. Ehkä outoa kaksikieliseltä, mutta näin on.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin julkisissa Stadissa.

Vierailija
2/5 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suomi ole ruotsia rikkaampi ja monipuolisempi kieli, niin sen vuoksi asiat voidaan sanoa lyhyemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuntuu siltä. Itse olen kaksikielinen ja monet ystävät suomenruotsalaisia. Ihan tavallisenkin asian he sanovat monin sanoin, pitkän kaavan mukaan

Tuntuu kuin he tykkäisivät puhua ja sölköttää ruotsia. Itse inhoan ruotsinkieltä, se on vain rumaa. Ehkä outoa kaksikieliseltä, mutta näin on.

Mun mielestä rumaa on se nuorten sekakieli... täysin suomen aksentilla lausuttua ruotsia ja joka kolmas sana suomea. Mitä kieltä se sellainen oikein on...?

Vierailija
4/5 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei, mutta muuten puheliaasta kulttuurista ja kyllä meistä ympäristöön verrattuna enemmän ääntä lähtee... Emme melua tai huuda, mutta puhetta ja naurua riittää koko ajan.

Vierailija
5/5 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaisempiakin ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi