Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3,5v haluaa muuttaa isälleen vauva jää mulle, mites elarit?

Vierailija
06.01.2010 |

Minä tienaan 700€ ja mies tienaa 3200€ bruttona.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet tarvisisi mitään.

Isällä paremmat tulot, mutta 3,5-v: n elättäminen maksaa enemmän kuin vauvan (mm. päivähoitomaksut).

Vierailija
2/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tasan, koska molemmat huolehditte yhdestä lapsesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen sinulle, kumpikaan ei maksa elareita. Tuloerot eivät siihen vaikuta vaan se, kumpi on lasten pääasiallinen elättäjä.

Vierailija
4/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään valmista kaavaa ole.

Meille aikoinaan sanottiin suurin piirtein näin:

- lasta kohti on joku summa, minkä katsotaan tarvitsevan kuukauden elatukseen, olisko vaikka 300-400 euroa (en muista enää)

-tästä summasta vähennetään lapsilisä ja loppuosa jaetaan vanhempien kesken huomioiden sekä tulot että menot

Teidän tapauksessanne tietysti huomioidaan se, että lapsista vain toinen jää sinulle. Toisenkin elatus on huomioitava, joten ehkä mies joutuu tuloerojen vuoksi jotakin maksamaan, mutta ei varmaan paljoa.

Vierailija
5/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa että isukki ei olekaan 24/7 leikkiautomaattina kun arki alkaa ja isänsä hakee päiväkodistakin hänet vasta kun ovat jo lähes sossut soittaneet.

Vierailija
6/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen sinulle, kumpikaan ei maksa elareita. Tuloerot eivät siihen vaikuta vaan se, kumpi on lasten pääasiallinen elättäjä.

Kyllä tuloerot vaikuttavat. Mutta myös menot. Eikä tietenkään voida olettaa isän maksavan täysimääräisenä molempien lasten elämsitä, toki äiti joutuu maksamaan myös, joten jos toinen lapsista on isällä (eikä äiti maksa hänen elatustaan), niin ei isä kovinkaan paljoa voi joutua maksamaan äidille jäävän lapsen elatuksesta, vaikka tuloeroa onkin.

Vierailija
7/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempainvapaa loppuu.

Vierailija
8/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa että isukki ei olekaan 24/7 leikkiautomaattina kun arki alkaa ja isänsä hakee päiväkodistakin hänet vasta kun ovat jo lähes sossut soittaneet.

Plussaa uudenlaisesta aloituksesta, vakioprovoilija. Ja iloista uutta vuotta sinullekin :)

Vierailija
9/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina mun mukaani omaan kotiimme vaan haluaa jäädä tänne isälleen. Mulle kyllä sopii. Vauvan pidän niin saan jäädä asumaan kaksioomme.

Ai onko nyt uusi vuosi, kas kun ei tunnu miltään enkä ole huomannut. Aivan saman onko pyhä tai arki, kaikki samaa paskaa kumminkin.

Vierailija
10/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kykeneväinen ja vastuullinen päättämään kummalla vanhemmalla asuu???????? Kypsiä lapsia teillä, ei meillä onnistuisi näin suuret päätökset.

Vierailija
11/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pidän niin saan jäädä asumaan kaksioomme.

Ai onko nyt uusi vuosi, kas kun ei tunnu miltään enkä ole huomannut. Aivan saman onko pyhä tai arki, kaikki samaa paskaa kumminkin.

Vierailija
12/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pukee paskaisiin vaatteisiin päiväkausia, syöttää lenkkiä, valmiita jauhelihapihvejä, pitää lapset päiväkodissa 8-17 ja juo joka ilta puoli pulloa punaviiniä eikä voi käyttää lapsia lääkärissä kun ei ole rahaa lääkkeisiin.

Mutta olen samaa mieltä, parempi olis jos molemmat jäis isälle.

Vierailija
13/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä ei siis kumpikaan kykene huolehtimaan lapsistanne.

Sinä olisit siis valmis jättämään esikoisesi/molemmat tuollaiselle isälle? Olisiko aihetta ottaa yhteys sosiaaliviranomaisiin? Jospa teille saataisiin apua, ainakin lapsille?

joka pukee paskaisiin vaatteisiin päiväkausia, syöttää lenkkiä, valmiita jauhelihapihvejä, pitää lapset päiväkodissa 8-17 ja juo joka ilta puoli pulloa punaviiniä eikä voi käyttää lapsia lääkärissä kun ei ole rahaa lääkkeisiin.

Mutta olen samaa mieltä, parempi olis jos molemmat jäis isälle.

Vierailija
14/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- tai 4-vuotias lapsi ei päätä missä asuu. se on teidän vanhempien tehtävä katsoa, että lapsilla on hyvä ja rakastava koti ja mietitte keskenänne aikuiset kenen luona se koti on ja miten asiat järjestätte. pienelle lapselle ei kuulu noin suuri vastuu.

Vierailija
15/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole taloudellisesti mahdollista koska mies ei aio antaa mulle rahaa enkä minä suostu siihen että mulle ei ole euroakaan omaa rahaa.

Ei se 3,5 päätä, kun se ei edes osaa nukkua muualla kuin mun vieressäni.

Vierailija
16/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pieneltä pidä kysyä, eikä sisaruksia saa erottaa toisistaan! Piste.

Vierailija
17/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi muuta sanoa kuin että kaikille sitä lapsia suodaan..

Vierailija
18/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole taloudellisesti mahdollista koska mies ei aio antaa mulle rahaa enkä minä suostu siihen että mulle ei ole euroakaan omaa rahaa. Ei se 3,5 päätä, kun se ei edes osaa nukkua muualla kuin mun vieressäni.

Siis täh????

Kai sä nyt jotain vanhempainrahaa, äityispäivärahaa tai kotihoidon tukea saat, jos vauva on kerran kotona?

Jos olet menossa töihin vanhempainkauden jälkeen, niin eikös näistä rahoista jää myös jotain itsellesi?

Vierailija
19/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me ei päästä sopuun kummanko astianpesukone ja pyykkikone yhteen muuttaessa hävitetään. Minä en suostu omistani luopumaan, koska yhdessäasumiskokeilu voipi olla lyhytaikainen ja työsoppari mulla on vaan 2 vuotta äitiysvapaan jälkeen.

Vierailija
20/20 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kaikkien vanha tuttu on saanut taas jostain luppoaikaa. :)

Pointsit minultakin ap:lle, ehdin nimittäin jo avat ketjun ennen kuin tajusin, että sinähän se taas täällä meuhkaat.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan