Neljä lasta ja viides tulossa, kuinka tästä selviää ja mistä revitään voimat ja aika? Kokemuksia?!
Meillä on neljä lasta, joita kaikkia on tekemällä tehty ja apujakin tarvittu. Nyt ollaan oltu huolettomina siitä, ettei raskaaksi kuitenkaan voi tulla ja kuinkas sitten kävikään... Isommat lapst alkavat olla jo ns helppoja ja omatoimisia ja nyt tulisi sitten uusi käärö, joka sekoittaa pakkaa kyllä melkoisesti. Kuinka ihmeessä tästä selviää ja ylipäänsä jatksaa koko rumbaa taas? Aikaa pitäisi olla kuitenkin myös isommille kuljettaa harrastuksiin, tehdä läksyjä ja lukea kirjoja, ylipäänsä vain olla? Tulevatko neljä ensimmäistä siten katkeriksi, ettei heille ole taaskaan aikaa. Kaksi nuorinta ovat kaksoset, joten heihin kului aikoinaan hyvin paljon energiaa.. Mistä voimavarat löytyvät vai olaanko sekaisin kohta koko sakki? Toivottavasti löytyy joku jolla on löhdun sanoja. Kiitos!
Kommentit (24)
itsellä viisi lasta ja totta kai välillä on rankkaa mutta en vaihtaisi päivääkään pois. vanhin 15 ja nuorin vuoden ikäinen..itsellä hirvee vauvakuume ja kyllä kutosta yritetään. Itse opiskelen vielä tällä hetkellä ja vielä reilu 2 vuotta jäljellä. Kyllä pärjäätte
viidennen jälkeen jos et halua yllätyslasta esim. 43 vuotiaana??
Minäkin sain yhden lapsen 6 vuoden yrityksen jälkeen ( hoitoja ym.) ja ikää oli siinä vaiheessa 37. Lähes 40 vuotiaana en enää halunnut mahdollista yllätyslasta joten laitatin kierukan
.....
Järkyttävää, että väsätää kolme, neljä, viisi ja.. ummistetaan silmät todellisuudelta..maailma ei kiitä!
kaikki tulee sujumaan hyvin!! Meillä on neljö lasta ja kyllä toisen jälkeen ei ole suuria muutoksia tullut. Meillä kaksi vanhinta koulussa ja joka kerta, kun tulevat koulusta kotiin, niin kysyvät, että nukkuuko pikkuveli. Vanhimman paras kaveri tulee usein meille, koska haluaa leikkiä nuorimman kanssa. Meidän nuorimmainen on hänen viidenneksi paras kaveri!! Aika ihanasti sanottu 11-vuotiaalta pojalta. Mutta kuten tuosa aiemminkin on moni sanonut, niin suuria hankontoja ei tosiaan ole. Autoonkin mahtuu yksi hyvinkin. Isoista jo apua hoitamisessa ja voi itse hetken jopa hengähtää, kun isommat seurustelee vauvan kanssa. Meillä ainakin ovat kovin mielellään pikkuveljen kanssa. Ihan varmaan pärjäätte ja jaksatte!! :) Meillä mieheni haluaisi myös viidennen, mutta itse en jaksa enään maata montaa kuukautta niin kun joka raskaudessa tähän mennessä... Mikään raskauksista ei ole ollut helppo! Kyllä mä itsekin haluaisin vielä, mutta nyt nautimme meille annetuista lapsista!!