Onko yli 38-vuotiaana raskaaksi tulleita?
Miten kerroit töissä raskaudestasi ja minkälaista palautetta sait? Itseä hieman jännittää, raskaus alussa ja jo mietin, miten kerron töissä ja pitävätkö ikäloppuna.. Neljäs lapsi tulossa..
Kokemuksia saitteko jopa tökeröitä kommentteja!
Kommentit (12)
Kaikki oli kauhean iloisia mun puolesta ja onnittelut oli lämpimät. Kaikki tosin halusi kertoa omista raskauksistaan ja miehet lapsistaan, millaista oli kun lapset syntyi:-)
Olen 40v, toinen tulossa eli raskaaksi tulin 39v. Nyt rv 10+3, ja emme ole vielä kertoneet kuin siskolleni ja ystävälleni.
Eka ultra on ensi viikolla, odotamme sinne. Toisaalta tuntuu, että tämä näkyy jo joka paikkaan:) Pomolleni taidan siis kertoa ensin ja työkavereilleni sitten ehkä joskus myöhemmin... tai huomatkoon itse?
Onnitteluja ei tainnut tulla keltään. Isä
tokaisi, että miten sä vielä tuossa iässä alat lapsia tehdä, ja äiti kysyi, että oliko vahinko. Sen jälkeen en tainnut raskaudesta mainita kenellekään.
ei oikeastaan erikoisemmin suhtauduttu
lahjaa en esim. saanut
pomolle kerroin miksi pitkä sairasloma. Työkaveri tiesi myös.
Nyt en kerro ennenkuin rakenneultra on käytynä.
t: 40 v, 6+0
sain otaksuttavasti samat onnittelut kuin olisin saanut kymmenen vuotta nuorempanakin. Jotkut ihmiset ovat aina tökeröitä, joten en pannut sitä ikäni piikkiin. Raskaudet sujuivat hyvin.
Ainoastaan ja vain positiivisia kommentteja - ainakin minun korvilleni.
Kaikki ovat nykyisin aivan sekaisin nyt vuoden ikäisestä lapsestamme. Ystäväpiirissä riittää lapsenvahteja, koska heidän omansa ovat jo isompia ja heillä on "syli tyhjä".
Nautin itse suunnattomasti olostani. Onneksemme lapsi on hyvin tyytyväinen. Mies ei ole esim. kertaakaan herännyt yöllä. Lapsi ei huuda öisin vaan nukkuu.
Sinullakin neljäs tulossa eli osaat ottaa asiat rennosti.
NAUTI!
Kommentit olivat vain ja ainoastaan iloisia. Pomo hali heti, kun kuuli toisena uutisen. Parhaalle työkaverille oli kertonut aiemmin ja silloin hän oli tosi iloinen. Hän kertoi olevansa jollakin tapaa kateellinenkin positiivisesti (itse hän on yli 50v) hänellä on kaksi lasta ja olisi aikanaan voinut haluta enemmänkin...
Koko työpoppoolle kerroin sitten ultran jälkeen yhteisesti tarjoamalla työkokouksessa kakkua -prinsessakakkua ja suklaakakkua, feminiinistä ja maskuliinista, tulokkaasta kun ein vielä tiennyt.
Onnitteluja sain vauvan syntymän jälkeen monilta tekstareina heti jo sairaalaan. Ja yhteinen lahja tuli myöhemmin ja joltakin tuli ihen omakin.
Kaikki suhtautuivat hyvin lämpimästi ja kannustaen raskausuutiseeni, koska tiesivät kuinka hartaasti tätä lasta oli odotettu ja kaivattu. Raskaus ja synnytys sujuivat todella hienosti ja terve, ihana vauva syntyi. Nyt lapsemme on jo leikki-ikäinen, mutta edelleen koko suvun silmäterä.
Kaikkea hyvää ap odotukseesi!
vain normaalit onnittelut.
40v ja rv28