Mitä mieltä nimestä Atte? (ev)
Kommentit (36)
Kohtelias ja hyvätapainen urheilijapoika, jolla on tumma tukka.
Muistan kouluajoilta useammankin Aten, joista kaikki harrasti jotain joukkuelajia.
Kohtelias ja hyvätapainen urheilijapoika, jolla on tumma tukka. Muistan kouluajoilta useammankin Aten, joista kaikki harrasti jotain joukkuelajia.
Tosin ei 80-luvun lapsi mun mielikuvissa vaan 2000-luvun.
Kaikki tuntemani Atet ovat syntyneet 90-luvun alussa.
Mulle tuli myös tuo palindromi mieleen ja biisi Atte, Atte han är här igen, min vän...
Oli esikoisella yks ehdotuksista, siis mun ei miehen makuun ;)
Tuntui hyvältä nimeltä jo 1970-luvulla, jolloin ekan kerran tuli vastaan.
Meillä suvussa Atte ollut joskus kauan kauan sitten. Asuimme pohjanmaalla vielä muutama kuukausi sitten ja kastoimme omankin poikamme Ateksi, hän on nyt 6kk. Muutimme loppuvuodesta Pirkanmaalla ja nyt tuntuu, että Atteja satelee vastaan. En ollut aiemmin myös huomannut buu-klubbenin Attea. Onhan nimi yleistymässä mutta mielestäni parempi yleinen nimi tämä on kuin esim. Oliver, josta tykkään myös, mutta heitähän kasvaa joka kadunkulmassa. Minkäs mielikuvilleen voi.. Sinä, meinaan joka haukut Atte nimen tuovan mieleesi lihavan jne. lapsen etkä ikinä ole tavannut ketään urheilullista Attea, mahdatko seurata urheilua itsekään? Suomalainen jääkiekkoilija Atte Pentikäinen. Lyön vetoa, että istut nimen takana Ritva tms. Ja haukuit nimeä sen tähden, että myös itseäsi on siitä pilkattu.
liian lälly nimi. sopii pikkupojalle, muttei miehelle.
...koiran nimi on Atte. Päättele siitä.
ja Attehan on vanha nimi ja kyllä mun mielestäni sopii minkä ikäselle vaan. Vielä häneen, joka aika radikaalisti haukku nimeä läskien vanhempien antamaks ja ja kirjoitti vielä, ettei nimi edellytä lapselta mitään niin what? Kuuluko nimen sitten edellyttää? Itsekö annat lapsiesi nimet sillä perusteella, että esim. Elisabeth soittaa pianoa ja on sivistynyt? Miksi helvetissä nimen pitäisi jotain edellyttää?!
Tyttären luokalla oleva Atte on kuulemma hyvin ärsyttävä...
Kiva mutta yleinen. Toisaalta jos se ei haittaa niin mikäs siinä :) Kiva vähän yksilöllisempi (näitäkin kyllä on) versio olisi vaikka Antte.
Lempinimi Anterosta, minusta kauhea.
Ei erotu massasta.