Ronjan ja Saagan siskolle nimiehdotuksia?
Meillä on tytöt Ronja Tuulia ja Saaga Lumia ja kolmas tyttö on vailla nimeä. Ehdolla on ollut Elsa, Pihla, Hilda, Tilda, Vanessa (tämä vois olla myös viimeinen nimi)
Muitakin saa ehdottaa, nuo on ainakin molemmille mieleisiä.
Kommentit (32)
Meillä on tytöt Ronja Tuulia ja Saaga Lumia ja kolmas tyttö on vailla nimeä. Ehdolla on ollut Elsa, Pihla, Hilda, Tilda, Vanessa (tämä vois olla myös viimeinen nimi)
Muitakin saa ehdottaa, nuo on ainakin molemmille mieleisiä.
mites olis Vendla Vanessa?
Miehen kanssa keskusteltuani tytölle on ehdolla etunimeksi
Elsa (minun suosikki, mies ei kauheasti pidä)
Pihla (molemmat tykkää)
Tilda (myös molempien mieleen)
Hilla (minusta ihana, mies vielä empii, muttei täysin hylännyt)
Toiseksi nimeksi on ehdolla Linnea, Vanessa, Ilona ja Maaria. Vaikkei tuolla Maaria nimellä mitään merkitystä olekaan, niin on harkinnassa silti.
vie ajatukset heti Skandinaviaan, viikinkeihin ja vuonoihin (ehkä Ronjasta tulee ryövärintytär mieleen, Saaga nyt muuten on taru).
Sitä kautta muut viikinkimäiset nimet voisivat käydä, Hilda/Hulda tuli heti mieleen. Friida, Sigrid (Siiri) jne ovat samaa tyyliä.
Lisäksi Kiira sopisi äänteellsesti ja myös tyyliltään.
Vendla - ei, Venla on jo lähipiirissä ja tuo liian lähellä
Taika - mies ei pidä
Saana - liian lähellä Saagaa
Ja muista ehdotuksista Saimi, Hulda ja Selma pääsevät harkintaan. Meille molemmille ehkä mieleisin on Pihla, mutta minä olen ihastunut tuohon Elsa nimeen, joka ei taas miehelle ole ihan niin mieleinen.
Ehdolla etunimiksi on nyt Elsa, Pihla, Tilda, Hilda, Hulda, Saimi ja Selma. Toinen nimi voisi olla Vanessa, mutta mielellään otettais vastaan muitakin ehdotuksia, siis luontoaiheinen tai jollain tapaa merkitysnimi. Merkityksen ei välttämättä tarvitse näkyä kirjoitusasussa, siis esim. Amanda on ollut harkinnassa, tuohan tarkoittaa muistaakseni rakastettua.
ap
että Taika sopisi täydellisesti tuohon nimisarjaan, ja on mitä ihanin nimi. (Tunnen yhden Taikan, aivan ihana tapaus)
Minkä ihmeen takia pitää yrittämällä yrittää keksiä lapselle noin älyttömän omituisia nimiä kuin mitä tässä on ehdoteltu? Ronja ja Saaga on tosi kivat, jatka samalla linjalla (vaikka Lumia onkin outo). Mutta että näitä kaikenmaailman Anyoita... ja Vanessakin on suoraan sanottuna melko ällöttävän makea nimi. Muista että lapsesi pitää kantaa nimeä myös keski-ikäisenä, eikä vaan söpönä pikku tyttönä.
Meillä vaan tutuilla olisi sitten ollut tismalleen samat nimet sisaruksilla, joten kuopuksestamme tuli Ester.
Miten olisi Elsa Sylvia? Tai Elsa Maaria. Tosin inhoan noita venytettyjä muotoja, mutta kun Saaga on jo Saaga, eikä Saga kuten pitäisi, niin jatkakaa sitten samalla linjalla...
Laitanpa äänen Pihlalle. Kaksitavuinen, a-loppuinen ja liittyy luontoon kuten siskojen nimet. Ja kaunis nimi sekin.
ja mulla oli tuo Elsa suosikkina mutta mies ei innostunut siitä. Tuli sitten muu nimi, joka olikin tosi hyvä.
Taika Vanamo?