Varastettuja vaatteita? (Huuto.net)
Mikä mielestänne on selitys sille, että myyjällä on jatkuvasti kymmeniä uusia Lindexin, HM:n ym. lastenvaatteita myynnissä? Siis laput kiinni.
Uskaltaako näitä huutaa?
Kommentit (8)
jos ostaa isonkin kasan ja myy huutiksessa vaikka euron voitolla/vaate, tuleehan siitäkin jo lisärahaa myyjälle. Ns. trokari-toimintaa.
Tiedän monia perheenäitejä, jotka ostavat huutiksesta näitä uusiakin vaatteita, kun asuvat pienillä paikkakunnilla tai jossain syrjässä, joissa ei ole edes Lindexiä, Kappahlia, mistään Po.P tai Benettonin liikkeistä puhumattakaan.
Sinäänsä kiva niille joilla ei lähellä kyseisiä liikkeitä. Vaihtelua postimyyntiin.
Minä kun haksahdan melko useinkin ostamaan itselleni liian pieniä/liian isoja ihania vaatteita - ajatellen: kyllä minä näihin laihdun tai: kyllä minä opettelen joku päivä pienentämään vaatteen...
Ja niin ne vaatteet jäävät käyttämättä. Ja laputkin kainaloon/hihansuuhun/kaulukseen.
Minä olen ajatellut, että huutajan on jopa kiva tietää, etten ole käyttänyt ko mekkoa/housuja vaan että hän saa ne kauppatuoreena.
Mutta huh - jos minua nyt sitten epäillään trokariksi tai jopa varkaaksi. Auts.
Mitä siis kannattaa tehdä? Pitäisikö heittää roskiin hyvät käyttämättömät vaatteet? Tai lahjoittaa keräykseen? Eli kärsiä tyhmyydestä, miksi tulikaan ostettua vääränlaiset vaatteet?
Tai irrottaa lapsut ja rypistellä vaatteita ja ehkä suihkauttaa jotain deodoranttia niihin?
Mitä tulee lastenvaatteisiin niin minua alkoi naurattaa, sillä meille ainakin niitä on siunaantunut niin kamalan paljon kaikkien mummien, kummien, kavereiden sun muiden tuliaisina ostamalla, että ne todellakin jäävät lapsen kasvaessa käyttämättömiksi.
Ja voinevat siis mitä luultavimminkin joutua myytäviksi ehkei hintalapuin (jotka lahjoittajat yleensä napsivat pois) mutta muuten kaupan lapuin.
On ostanut alesta paljon ja myy niitä sitten pienellä voitolla.
Itse sorrun joskus ostamaan liikaa omille lapsilleni ja myyntiin menee sitten ne, joita ei ehditty itse käyttää. Esim nyt kävi niin, että ostin pojalle talvihaalarin alesta ja sitte löysin toisesta kaupasta vielä mieluisamman haalarin ja ostin senkin. No, kahta ei tarvita, joten myyn huutiksessa sen ekaksi ostetun pois. Pienellä voitolla, kyllä, sen verran otan vaivan palkkiota ale-kaupoissa kiertelystä.
Joko huuto.netissä tai kirpparilla. Lahjan antajien ja mun maku vaan ei kohtaa. Olen moneen kertaan esittänyt toiveen, että ei kiitos vaatelahjoja meille, mutta taas niitä jouluna tuli isot kasat.. Surutta menee myyntiin.
Kuulkaa kun ostatte näitä kaupoista ja kodeista varastettuja vaatteita te osallistuttu siihen samaan syntiin eli rikokseen . Myyjätkin voi varastaa sekä myös varastaa kortteja rahaa antaa väärin takaisin jne .
Miksi kukaan vaivautuisi varastamaan jotain perus vaatetta, joka hinta ei ole häävi edes kaupassa? Eiköhän varkaatkin keskity mahdollisimman kalliiseen ja hyvätuottoiseen tavaraan? Eli tuskin ovat varastettuja?
en ostais. Haiskahtaa oudolle..