Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ollaanko me miehen kanssa ihan hakoteillä laihduttamisen kanssa?

Vierailija
05.01.2010 |

En oikein ymmärrä tuosta karppauksesta. Pitäisi varmaan perehtyä paremmin, mutta me siis lähdettiin painonhallintaan näillä keinoilla:

vähemmän perunaa, riisiä, makaronia (ei jätetä pois kokonaan) ja enemmän kasviksia.

Normaalirasvaiset tuotteet (kevyt maito, voileipämargariini) vaihdettiin rasvattomiin tai vähärasvaisempiin.

Herkut pois ja iltamässäily.

Vaalea leipä pois, mutta syömme ruisleipää.

Lisäksi sitten lisää liikuntaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä käsitöitä. Sukkapuikot käteen, niin on vaikeampi syödä. Ja tulee tehtyä jotain järkevää.

Vierailija
2/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskuri-sivustoa ollaan tutkisteltu miehen kanssa ja mies vielä innokkaammin kuin minä. Vaikuttaa hyvältä sivuostolta.

Aikaa pitäisi löytyä enemmän liikunnalle, mutta en haluaisi lähteä yksin harrastamaan yhteisen perheajan kustannuksella. Siksi minun liikuntani koostuu lähinnä hyötyliikunnasta ja mies käy sitten punttisalilla ja lenkkeilee enemmän.

Minä en aio ikinä alkaa juomaan punaista maitoa enkä käyttämään voita leivän päällä :) Ei vaan laske. Lapset (v ja 2v) käyttävät normaalirasvaisia tuotteita. Me aikuiset nyt kokeilemme alkaa käyttää esim. leivän päällä Becel-levitettä (siinä näytti olevan sydänmerkki :)).

Vähän kaupassa sai kulumaan normaalia enemmän aikaa, kun vertaili tuoteselostuksia keskenään, mutta ehkä aikaa myöden sitä löytää ne terveellisemmät vaihtoehdot helpommin.

Eihän tämä meidän systeemi varmasti ole tehokkain tapa laihduttaa, mutta toisaalta ehkä auttaa painonhallinnassa jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hakoteillä! Aivan varmasti toimii, jos pitkäjänteisesti jaksatte tuota noudattaa. Varsinkin suosittelen liikuntaa ja se on

a) kivaa, ainakin jälkikäteen :)

b) aika on poissa syömisestä

c) kuluttaahan se kaloreita ja antaa pelivaraa syömiseen

Vierailija
4/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käyttää kohtuudella aivan rasvaisiakin tuotteita, jotka proteiinien ohella pitävät pidempään nälän pois.

Vierailija
5/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöskään kovin innokas punaisen lihan syöjä. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että näitä syödään juuri karpatessa??

Itselläni ei ole laihduttamisen tarvetta kuin maksimissaan pari kiloa ja miehellä noin 10 kg. Itse olen tässä jutussa siis enemmän mukana miehen tueksi ja tietysti tuntuu paremmalta syödä terveellisesti.

ap

Vierailija
6/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järkeä käyttaä keinorasvaa ja keinomakeaa. Haloo!

Vierailija
7/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin vapailla painoilla treenaamista.

Itsekin käytän keinomakeutusainetta, kun en tykkää sokerista esim kahvissa; muuhun en makeutusta tarvitse. Light-tuotteista käytän rahkaa ja kevyitä sulatejuustoja ja Polar 5-juustoa.

Vierailija
8/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keinorasvaa tai keinomakeaa me syömme?

Ihan siis vilpittömästi kysyn.

ap

Vierailija
9/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluatte painoa tiputtaa, siihen on yksinkertainen ja taatusti toimiva dietti: ANNOSKOOT PIENEMMIKSI.

Se on LAIHTUMISEN kannalta oikeastaan aika sama, mitä naamaansa tunkee ja liikkuuko, jos energiaa menee kehoon vähemmän kuin mitä se kuluttaa, keho laihtuu. Liikkuminen on hyvä laihdutuskuurilisä tietysti siksi, että se lisää kehon energian kulutusta ja terveellisissä ruuissa on yleensä vähemmän kaloreita kuin herkuiksi mielletyissä mässyissä.

Laihtua voi kuitenkin vaikka shipsejä syöden ja sohvalla maaten, jos ei syö päivässä kuin kourallisen sipsejä.

Terveelliset elintavat ja liikunta ovat toki itseisarvoja, mutta miksi pitää aina laihdutuksesta puhuessa miettiä kaiken maailman diettejä. Sen kun syö vähemmän.

Vierailija
10/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itsekin jättäisin kevyttuotteet pois. Normaalirasvaisilla tuotteilla täyttyy mahakin nopeammin, ja ruoan mausta ei tarvitse tinkiä. Kevytkermat, - juustot, yms. on aika karmeita, eikä niillä hirvittävästi kuitenkaan säästä kaloreita.

Liikunnalle tosiaan pointseja, se auttaa moneen.

Vierailija
11/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin se toimii, syön mitä haluan mutta järjellä! Alkuun otin ruuan leipälautaselle normaalin lautasen sijasta. Hetki meni ennen kuin vatsa tottui pienempiin ruoka-annoksiin, mutta nyt jo saan vatsani loistavasti täyteen ja hämmästelen sitä, että miten olen voinut syödä niin karseita annoksia!

Lisänä olen käynyt iltaisin kävelemässä, mutta tuo taitaa olla enemmän henkistä laihtumista :)

Vierailija
12/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jos olisin pelkästään muuttanut ruokavaliota.

Vierailija
13/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minusta järkevää puhua, että laihduttaa voi vaikka sipsejä syöden, koska kaikki järkevät tietävät, ettei näin saa kuitenkaan kaikkia tarvittavia ravintoaineita.

Lisäksi ei ole kiva nähdä nälkää, joten pitäisi syödä kuitenkin, niin että saa tarpeeksi ruokaa, mutta kuitenkin sellaista ruokaa, ettei laihtumistavoite vesity.

Mitä siis kannattaa jättää syömättä ja mitä syödä?

Me olemme ajatelleet, että koska usein söimme iltaisin rasvaista ruokaa, kuten sipsit, pitsa... niiden pois jättäminen on painonpudotuksen kannalta ensi arvoisen tärkeää. Olemme vaihtaneet sydänmerkkituotteisiin, niissä tapauksissa kuin se on mahdollista.

En erityisemmin haluakaan puhua mistään dieetistä, vaan laihtua terveellisesti. Mies harrastaa enemmän liikuntaa kuin minä ja toivottavasti se auttaa häntä pudottamaan painoa uusien ruokatapojen myötä.

ap

Vierailija
14/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

om ollut paljon helpompaa jättää 500 kaloria syömättä kuin kuluttaa se liikunnalla. Riippuu paljon kuinka paljon on aikaa harrastaa ja minkälaisesta liikunnasta tykkää.

Vierailija
15/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minusta järkevää puhua, että laihduttaa voi vaikka sipsejä syöden, koska kaikki järkevät tietävät, ettei näin saa kuitenkaan kaikkia tarvittavia ravintoaineita.

Lisäksi ei ole kiva nähdä nälkää, joten pitäisi syödä kuitenkin, niin että saa tarpeeksi ruokaa, mutta kuitenkin sellaista ruokaa, ettei laihtumistavoite vesity.

Me olemme ajatelleet, että koska usein söimme iltaisin rasvaista ruokaa, kuten sipsit, pitsa... niiden pois jättäminen on painonpudotuksen kannalta ensi arvoisen tärkeää. Olemme vaihtaneet sydänmerkkituotteisiin, niissä tapauksissa kuin se on mahdollista.

En erityisemmin haluakaan puhua mistään dieetistä, vaan laihtua terveellisesti. Mies harrastaa enemmän liikuntaa kuin minä ja toivottavasti se auttaa häntä pudottamaan painoa uusien ruokatapojen myötä.

ap

kanaa,kalaa,katkarapuja,kananmunia,poroa/hirveä,kasviksia, täysjyväriisiä/pastaa,rahkaa,raejuustoa.

Vierailija
16/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

om ollut paljon helpompaa jättää 500 kaloria syömättä kuin kuluttaa se liikunnalla. Riippuu paljon kuinka paljon on aikaa harrastaa ja minkälaisesta liikunnasta tykkää.

entiseen malliin. Voit jättää syömättä sen 500kaloria ja siltikin liikkua.

Vierailija
17/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

kanaa,kalaa,katkarapuja,kananmunia,poroa/hirveä,kasviksia, täysjyväriisiä/pastaa,rahkaa,raejuustoa.

vähärasvaiset osat käyvät myös.

Vierailija
18/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää syömättä sen 500kaloria ja siltikin liikkua.

Tarkoitan, että joka päivä pystyy syömään 500 kaloria vähemmän, mutta ei välttämättä pääse jumppaan kuluttamaan kaloreita.

Itsellä muuten käy niin, että jos olen vaikka uinut tunnin niin nälkä on niin kamala, että pakko on syödä kunnolla.

Vierailija
19/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää syömättä sen 500kaloria ja siltikin liikkua.

Tarkoitan, että joka päivä pystyy syömään 500 kaloria vähemmän, mutta ei välttämättä pääse jumppaan kuluttamaan kaloreita.

Itsellä muuten käy niin, että jos olen vaikka uinut tunnin niin nälkä on niin kamala, että pakko on syödä kunnolla.

niin ei tee mieli syödä mitään herkkuja tai liikaa, mutta välipäivänä pitää pidellä itseään aisoissa ettei tule syötyä epäterveellisesti :) t.11

Vierailija
20/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalirasvaiset tuotteet (kevyt maito, voileipämargariini) vaihdettiin rasvattomiin tai vähärasvaisempiin.

Kevytmaito, margariini eivät ole normaaleja tuotteita. Kulutusmaito ja voi ovat.

Joiko ihminen kivikaudella rasvatonta maitoa? Juoko vastasyntynyt vauva äidin tissistä rasvatonta maitoa?