Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16 vuotiaan kotiintulon ajasta

Vierailija
05.01.2010 |

Kauanko antaisitte 16 vuotiaan työtön olla ulkona, viikonloppuisin/lomalla , jos tietäisitte että hän olisi hyvässä seurassa ?

ja vielä kysyisin siitä että,

olisiko teille 16 vuotiaan nukkuminen pojan luona okej ? poikaystävän tai kaverin .

kiitän jo etukäteen vastauksista.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan teidän teineillä alkaa koulu aamulla, ja paljonko tarvitsevat unta?

Itse tarvitsen ihan aikuisenakin n. 8h yöunet, ja kouluun piti 16v ikäisenä usein herätä kuuden jälkeen (koulu kahdeksalta + kotona suihku, aamupala & matkat bussilla).

Olin siis "kiltti tyttö" ja nukkumassa jo klo 22.

Kotiin tulo klo 22, iltapala, iltapesu ja rauhoittuminen nukkumaan vie aikansa - saako teini tarpeeksi unta jos kotiintuloaika arkenakin vasta klo 22?

Vierailija
42/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etää minulla ei ollut tarkkoja kotiintuloaikoja ja minusta se oli hyvä. Olin siis itse sellainen kiltti tyttö ja kerroin vanhemmille aina totuudenmukaisesti mihin olen menossa. Viikolla kannatan tuota ennen kuin muu perhe menee nukkumaan, niin kuin joku jo ehdotti. Eli joku 22 on varmaan hyvä.

Tärkeää kotiintuloajoissa on mielestäni molemminpuolinen luottamus. Kotiintuloajoista on syytä neuvotella, ei niin että vanhemmat määräävät jonkun ajan, josta ei minuuttiakaan myöhästytä. Vaikka tietysti aikuinen sanoo sen viimeisen sanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmeisesti puhuu ne joilla EI ole teinejä vielä. On erittäin vaikeaa vetää kaikki yhden viivan mukaan. Riippuu niin paljon lapsesta, kuinka kypsä on, miten kommunikaatio toimii jne. Oma 16v saa olla kahteentoista asti ulkona lomilla ja viikonloppuisin kun tiedän missä liikkuu ja ollaan puhelinkontaktissa. Kloo 22 muuten. Hän on macDonaldsissa töissä ja joskus töissä kymmeneen asti (joskus yhteentoistakin vaikkei saisi), luotan häneen täysin. On joskus parempaa löytää jonkun sopivan säännön mistä molemmat tykkää kun se että jyrätään eikä kuunnella lasta, lopputulos usein silloin erimielisyyksiä joka johtaa siihen että nuori ei enää kerro sulle asioita ja hän jopa salaa tekee ei-sallittuja juttuja. Tiesin koska hän tarvitsi e-pillerit, hankittiin niitä keskustelun jälkeen. Hänellä oli sama boyfriend vuoden ja 8kk seurustelun jälkeen saivat yöpyä toistensa luona (syynä silloin pitkä välimatka). Kun lapset olivat pieniä mullakin oli valmiita "sääntöjä" miten toimin "sitten kun...". Tosielämä ei aina mene niin ja se mitä toimii yhden kohdalla ei toimi ollenkaan toisen kohdalla, sen olen oppinut. Mä näen kuitenkin sen tärkeämpänä että kommunikaatio pelaa ja luottamusta puolin ja toisin on (mieluummin että rautakädellä määräisin eikä oltaisi puheväleissä). Kaksi muutakin teinejä on, ja niiden kans toimin / olen toiminut vähän erilailla koska he ovat aivan erilaisia.

Vierailija
44/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla tulee kotiin kun soitan eli joskus 20 aikaan. Jos on leffassa tms, saa tulla myöhemminkin.

Viikonloppuna samoin. Joskus kirkolla on nuorisokahvila perjantaisin niin saa olla siellä vaikkapa 23 saakka tai siihen saakka kun soitan kotiin.

En ymmärrä ollenkaan noita tiukkoja kotiintuloaikoja. . . vai eikä teillä vanhemmat enää ole "kunnossa" soittamaan kotiin kun pitää etukäteen määrätä ?

Vierailija
45/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko niin hukassa että pitää laittaa tiukat kotiintuloajat ? Joista ei saa minuuttiakaan myöhästyä ? voi luoja