Kuinka tulla toimeen naapurin äitituttavan kanssa?
Meitä on naapurustossa kymmenkunta äitiä, ulkoilemme yhdessä ja välillä vierailemme toistemme luona leikkien merkeissä. Yhdestä äidistä on tullut minulle melko läheinen ystävä. Yksi toinen taas on nuiva, tuskin puhuu minulle mitään ja koen hänen välttelevän minua. Muihin äiteihin hän suhtautuu lämpimämmin tai ainakin normaalisti. Hän oli aikoihaan läheisempi kaveri sen äidin kanssa, johon minä olen ystävystynyt, liekö siitä suuttunut. Tämän äidin kanssa hän on kuitenkin ihan normaali. Tilanne kiusaa ja ahdistaa, ulospääsyä en löydä. Olemme niin erilaisia ihmisinä, että mitään puhuttavaa ei lasten lisäksi ole. Pitäisikö minun antaa asian vain olla vai yrittää selvittää, mikä naapurin mammaa vaivaa? Harmittaa, kun muuten pihapiirissä kaikki tulevat niin hyvin juttuun.
Kommentit (7)
selvästikään olla kanssasi ystävä? Ei kaikkien kanssa voi olla ystävä, voit kuitenkin itse olla tätä ihmistä kohtaan asiallinen ja kohtelias. Anna olla koko ihmisen, älä häntä turhaan mieti!
Ei kaikkien kanssa vaan voi tulla juttuun syvälisellä tasolla. Jos kerra juttelette ja näennäisesti kaikki ok, niin anna olla.
ongelma on vaan se että olette erilaisia!
Miksi se sulle on vihanen, eikä vanhalle ystävälleen?
Minkä ikäsiä te oikein olette???
Mä en murehtisi kanssa tuota sen enempää. Olet kaikille ystävällinen. Jos toinen sitten murjottaa, niin anna murjottaa. Jos kutsut kaikki teille, niin sitten kutsut murjottajankin.
Olenkin antanut asian olla jo pitkään. Asia vaan kaivaa mieltä välillä. En osaa sanoa, miksi hän mököttää enemmän minulle kuin "vanhalle" ystävälleen, varmaan kokee pelkästään minun olevan syyllinen. Kemioita ei voi tietenkään pakottaam jos ei viihdytä yhdessä niin ei. Jos olen halunnut kutsua kaikki naapurustosta kylään, hänkin on ollut mukana. Enenpään tuskin pystyn.
-Ap
Kaikkien kanssa ei voi olla ystäviä. Jos on tuollainenkin määrä satunnaisia ihmisiä, joita yhdistää vain asuinpaikka ja lisääntymiskyky, turha koittaa väkisin olla ystävää kaikkien kanssa.
Ole ystävällinen, mutta selvästikin hänellä on jotain hampaankolossa sinua kohtaan, eli ilmeisesti vain omia ongelmia, joten anti olla.
Tässä yksi syy, miksi kannattaisi pysyä naapureiden kanssa naapuruustasolla.
että olet "ominut" hänen bestiksensä. Ketäpä tuollainen ei harmittaisi.