Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuntemanne albaanit ovat suhtautuneet Espoon surmiin?

Vierailija
03.01.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mieheni ensi reaktio oli, että voi vi**u mikä psykopaatti ja toivotti alimpaan helvettiin. Seuraava oli, että s**tana, kun meni pilaamaan meidän (siis kosovolaisten) maineen, arvasi mikä yleistäminen ja haloo tästä syntyy.

Eli ihan sama reaktio kuin minulla suomalaisena.

Vierailija
2/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne, mutta oma suhtautuminen albaaneihin ei ole muuttunut. sekäpää voi olla kuka vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot vielä linjoilla, niin voisitko ihan lyhyesti ja asiallisesti selventää, että mikä on tuon kulttuurin suhde ns. kunniamurhiin. Kysyn tätä ihan omasta mielenkiinnostani, sillä en tiennyt, että tämä asia on mahdollisesti myös eurooppalainen "käytäntö". Kunniamurhayhteyden olen lukenut täältä netistä. Kiitos oikein paljon.

Vierailija
4/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot vielä linjoilla, niin voisitko ihan lyhyesti ja asiallisesti selventää, että mikä on tuon kulttuurin suhde ns. kunniamurhiin. Kysyn tätä ihan omasta mielenkiinnostani, sillä en tiennyt, että tämä asia on mahdollisesti myös eurooppalainen "käytäntö". Kunniamurhayhteyden olen lukenut täältä netistä. Kiitos oikein paljon.

Vierailija
5/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietojen perusteella, jotka siis perustuvat mieheeni ja hänen sukuunsa, kunniamurhat eivät kuulu Kosovoon. Tosin sodan jälkeen sinne on rantautunut paljon ääri-islamilaisia avustusjärjestöjä, jotka valitettavasti ainakin yrittävät rantautta ja levittää tiukempaa islamilaisuutta kuin siellä tähän asti on ollut. Yleisesti ottaen kosovolaiset ovat maallisempia muslimeja kuin esim. Iran, Irak... samaan tyyliin kuin suomalaiset ovat kristittyjä. Ja toivottavasti pysyvät sellaisina.

Valitettavasti Kosovossa on joillakin suvuilla (ei kaikilla!) edelleen käytössä verikosto (ei siis kunniamurha), joka siis ei juonnu islamilaisuudesta vaan aivan muusta. Tätähän harjoittavat vielä jonkin verran myös mustalaiset (esim. Suomessa) ja Albanian kristityt. Toivon totisesti, että tuosta verikostosta pääsevät eroon. Verikostosta sen verran, että "puhdasoppisesti" se ulottuu suvun täysi-ikäisiin miehiin, ei lapsiin tai naisiin.

Niin ja, kyllä me osaamme sivistyneesti keskustella asioista :-) Tuo eka viesti oli vain vastaus ap:n kysymykseen sanatarkasti eli perheen sisäinen ensireaktio asiaan, ei meilläkään vieraiden kuullen kirota noin :-)

2

Vierailija
6/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehellesi olisi nyt "velvollisuus" omassa tuttavapiirissään antaa positiivisia mielikuvia ko. kansallisuudesta tai alkuperästä. Tiedät varmaan, että negatiivinen yleistäminen on niin helppoa ja nyt niin todennäköistä, joten ei olisi yhtään pahaksi, jos tulisi vastakkaisiakin esimerkkejä. Kun asiaa ei tunneta, tulee helposti mielikuvia, että tämän kaltaiset teot ovat tietyssä ryhmässä hyväksyttyjä tai ainakin ymmärrettäviä. Sanon tämän siksi, että yhtä huolissani kuin olen hengenvaarallisten toimintamallien lisääntymisestä olen myös ennakkoluuloilla ruokitun vihan kasvusta.

Kaikkea hyvää perheellesi!

Toivoo eräs Espoo-keskustelua paljon seurannut

Vierailija
7/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tekoa tyhmänä mutta yllätyksekseni ja järkytyksekseni piti tyhmänä vain tuota kauppakeskuksessa ammuskelua, jotenkin piti naista huonona häntä tuntematta ja koki että miehen teko oli "oikeutettu tuossa tilanteessa", arvostus laski tuttavaa kohtaan:( mutta uskon että yhtälailla näin ajattelevia löytyy joka kansalaisuudesta.

Vierailija
8/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tekijä piti tekoaan oikeutettuna, miksi hän rankaisi itseäänkin? Epäilikö hän ettei oikeusjärjestelmämme ymmärrä hänen motiivejaan vai tiesikö itsekin tekevänsä väärän teon?

Vierailija
9/9 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tekoa tyhmänä mutta yllätyksekseni ja järkytyksekseni piti tyhmänä vain tuota kauppakeskuksessa ammuskelua, jotenkin piti naista huonona häntä tuntematta ja koki että miehen teko oli "oikeutettu tuossa tilanteessa", arvostus laski tuttavaa kohtaan:( mutta uskon että yhtälailla näin ajattelevia löytyy joka kansalaisuudesta.

Onko tämä normaalia ajattelua albaanien parissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi