kuulin kaverilta että tukholmasta tai virosta käsin saa thaimaan lentoliput puolet halvemmalla
kuin jos suoraan suomesta lentäisi. ideana siis että ensin mentäs sellasella pikapaatilla vaikka tukholmaan ja tukholmasta ostettas liput thaimaaseen jotka kertoman mukaan tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin suomenpuolelta ostettuna,tukholmasta lento (10min) suomeen ja suomen lentokentältä vihdoin kohti thaimaata. pitääkö paikkansa että tulisi halvemmaksi?
Kommentit (12)
matkanvälitystoimistosta tms? vai onko otettava vasta lentokentältä? koitin katsoa netistä mutta en ehkä osannut oikein..voisiko joku katsoa malliksi muutaman lennon hinnan niin voisi verrata kuinka plajon ne todella ovat halvempia. Kun pitää kuitenkin matkata täältä tre hesaan/turkuun ja sieltä pikapaatilla niin tuleehan siinäkin jo jokunen kymppi. mutta jos ihan satojen eurojen säästöistä puhutaan niin tuohan on kannattavaa!! eli neuvokaa kiltit vähän,oon aika tumpelo;=)
esim Supersaver, seat24, kuumat.com, halvatlennot, ebookers, rantapallo, travellink.
Sieltä alkaa löytyä. Vaihtelet vaan lähtöpaikkaa, ja päivämäärää. Tai käytä Vertaa piste fi palvelua. On ainakin helppo!
katsoin niin lennot (pelkkä lento) tukholmasta oli jo tuhanne luokkaa..vähän päälle.joten ei yhtään sen halvempi?!?
Hinta riippuu yhtiöstä, päivämäärästä, viikonpäivästä, varaustilanteesta jne. Yleensä esim. tiistait ovat edullisia lentopäiviä, ja n. kuukautta ennen lähtöpäivää hinnat nousevat ja pysyvät ylhäällä. Ja tottakai high- ja low-seasonkin vaikuttaa.
Säkällä voit saada hajapaikkoja tosi edullisesti.
olen luullut että juuri kuukautta ennen olisi halvat lennot kun yritetään saada kone täyteen :D hehe.eli saako yleensä halvalla lentoja jos ottaa parin viikon päästä lähteville taikka monen kuun päähän?? miksi esim.tiistai on usein edullinen pv läteä?
olisko parempi jos vain pitäytyisit kotimaan matkailussa...? ;)
niin yksinkertainen kuin huono kruunun kurssi. Ja briteissäkin tavarat näyttää netissä puolet halvemmilta koska punnan arvosta lähtenyt huimasti pois. Itse suunnittelen Phil & Ted's ostosreissua Lontooseen, suomessa lisävarusteineen 800 e, Lontoossa 400 e...
Keskellä viikkoa olevat lähdöt ovat halvempia, koska suurimmalla osalla meistä lomat alkavat maanantaina (tai siis lauantaina alkaa vapaa).
Viime hetkellä voi saada tarjouksia, varsinkin jos on lähdössä yksin, mutta mikään takuuvarma keino tämä ei ole. Jos pystyy joustamaan lentopäivissä ja -ajassa, saa helpommin halvat lennot. Ainakin Finnairilla on välillä tarjouksia, joissa on joillakin tietyillä lähdöillä halvat hinnat.
Omat lentoni tälle Tammikuulle varasin jo kolmisen kuukautta sitten ja maksoivat 600€, kohtuuhinta mielestäni sesonkikautena.
Jos varaat pitkän ajan päähän, voit saada hyvinkin edullisesti, mutta jos sitten ilmeneekin este, riippuu sitten hyväksymistäsi ehdoista, saako lipun vaihdettua toiselle päivälle/ rahat takaisin (eli tarkista ne ehdot). Tässä mielessä se edullisempi pakettimatkailu on toisaalta turvallisempaa. Kyse on vain siitä, kuinka paljon riskejä haluat ottaa/ miten paljon enemmän maksaa;)
"Työkseen lentävät" tarvitsevat lentoja usein lyhyellä varoitusajalla, he sitten maksavat niistä vähän korkeampaa hintaakin, luulen. En ole mikään kokenut konkari siis tällä alalla itsekään, mutta hyvin on toistaiseksi onnistunut:)
Jostainhan se on aina aloitettava, eikö niin? Joten kysele vaan.
5/7
Tulee halvemmaksi ja vielä halvemmaksi tulee jos sulla olis joku kaveri Thaimaan päässä ja voisi tilata lennot sieltä. SAS:n ja Finnairin hintaero on mun kohdalla ollut pahimmillaan 600 euroa SAS:n hyväksi. Tosin ei ole tarvinnut tehdä noin, että olisim mennyt Tukholmaan ja tullut vielä kertaalleen Helsinkiin josta sitten lopullista päämäärää kohti.